CU Limburg zet roomsen op kieslijst

plebe

Bericht door plebe »

[align=center]" Ik geloof één heilige algemene kerk...."[/align]

Iedereen die de Heere Jezus belijdt als enige middelaar tissen God en mensen is mijn broeder of zuster. óók als íe rooms is!!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

plebe schreef:[align=center]" Ik geloof één heilige algemene kerk...."[/align]

Iedereen die de Heere Jezus belijdt als enige middelaar tissen God en mensen is mijn broeder of zuster. óók als íe rooms is!!
Tja en jehova getuigen dan :?:
hoe sta je daar dan tegenover :?:
plebe

Bericht door plebe »

Oude-Waarheid schreef:

Tja en jehova getuigen dan :?:
hoe sta je daar dan tegenover :?:
Zij lochenen de Godheid van Christus. dus......
Petrus

Bericht door Petrus »

Wat moge inhouden dat Katholiek (als je juist wilt vertalen) ALGEMEEN betekend................................

Dus zou je met wat GOEDE wil ook kunnen lezen:

Ik geloof één heiilige Katholieke kerk zij het dat in de RK er de formulering "en Apostolische" achteraan komt..............

niet ter verdediging maar als verduidelijking om misverstanden te voorkomen.
Adorote

Bericht door Adorote »

De jehovas getuigen, is een sekte met wat christelijke trekjes meer niet doet ook niet terzake.

Heir gaat het om de haat en de domheid en ontwetend heid tegen een andere Christelijk denominatie, met moet in dit kader niet vergeten dat de gereformeerde gezindte, een afscheiding is van een afscheiding en een beperkt groepje mensen die alleen maar aan het trappen zijn tegen hen die anders denken; op de goede na gesproken, daar er mensen zijn binnen de gereformeerde gezindte die de echte navolging van Jezus betrachten in handel en wandel, en de ander echt lief hebben .

CU zet Katholieken van de Roomse traditie op de lijst, is nog al logisch,Christenen moeten de rijen sluiten, is een heel gezond streven .

Ook kunnen velen nog maar is goed lezen wat plebe aan bijdrage bijdroeg, zou goed zijn voor sommigen dat misschien wel 200x te lezen, dan zal het waarschijnlijk doordringen wat de Kerk is en wat het betekend Christen te zijn, en wie daar in de huisgenoten Gods zijn.
Laatst gewijzigd door Adorote op 06 feb 2007, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
refo schreef:Moet de CU nu van zo iemand ook nog eisen dat hij iets vindt over het Avondmaal? Of over de Mariaverering?
Van mij niet.
Maar dan moet de CU ook niet net doen of ze gefundeerd is op de Bijbel.
Want als je 1 bijbeltekst wegschrapt, doe je dat al niet meer.
Het is niet de taak van een politieke partij om te evangeliseren... de leer is in de kerk heel belangrijk... in de kerk kan je moeilijk samengaan als volwassendopers en kinderdopers, om maar een voorbeeld te noemen. Dat leidt onherroepelijk tot problemen. Maar in de politiek gaat het om politiek en niet om dit soort zaken. Daarom kan je als christenen die kinderdoop leren en die volwassendoop leren op politiek vlak bijvoorbeeld prima samengaan. Je gaat immers in het regeren en in het innemen van standpunten op politiek vlak niet een discussie voor of tegen de kinderdoop houden? Je vaart een politieke koers die Bijbels is... en dan is die samenwerking mogelijk, ook als er verschillen zijn.

Verder vergeet je dat de CU een CHRISTELIJKE partij is... bedoeld voor christenen. Niet een partij die puur mensen met een gereformeerde achtergrond wil ofzo.

Maar ja, je kan SGP'ers als jij ook moeilijk verwijten dat ze niet zo goed zijn in het scheiden van kerk en staat :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Maar ja, je kan SGP'ers als jij ook moeilijk verwijten dat ze niet zo goed zijn in het scheiden van kerk en staat :)
Verwijt ik dat SGP'ers als jou dan wel?
Petrus

Bericht door Petrus »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:Maar ja, je kan SGP'ers als jij ook moeilijk verwijten dat ze niet zo goed zijn in het scheiden van kerk en staat :)
Marnix een SGP'er????????????????????????????????????

Mag ik daar een schaterlach bij laten horen????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat bedoel ik. :D
Adorote

Bericht door Adorote »

De vraag kan ook zijn ,is christelijke politiek wel mogelijk , is politiek op zich een goed ding, het heeft van wat voor politieke kant dan ook ontlebare mensen het leven gekost; en zijn partijen niet ten principale belangen groepen, die hier in NL allemaal te klein zijn om echt zaken te verwezelijken die voor hun van belang zijn, eigenlijk wel goed, zo ver vallen we niet in een dictatuur, die we al hebben al vinden veel mensen van niet, maar de dictatuur in dit land heeft allang zijn intrede gedaan .
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
;)

Je scheidt die twee niet echt. Dogma's enzo... als je samenwerking niet mogelijk vindt met christenen die anders tegen bepaalde zaken aankijken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
plebe

Bericht door plebe »

overigens: als broeders uit de ggin op de lijst zouden mogen staan, zouden roomse broeders en zusters dat m.i. ook mogen.

We zijn één in Hem- al hebben we allemaal zo onze eenzijdigheden en dwalingen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:
Tiberius schreef:
;)

Je scheidt die twee niet echt. Dogma's enzo... als je samenwerking niet mogelijk vindt met christenen die anders tegen bepaalde zaken aankijken.
Samenwerken? Ok, zoveel als mogelijk is.

Maar hoe kan iemand (bijvoorbeeld) het 6e gebod verdedigen (in een abortus/euthanasie debat), terwijl hijzelf het 2e gebod onbijbels belijdt?
Dan kan je toch moeilijk met gezag Gods Woord laten spreken. Of wel?
Unionist

Bericht door Unionist »

Kan een roker tegen abortus zijn?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Unionist schreef:Kan een roker tegen abortus zijn?
Wat is 'een roker'?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie