Muzieksmaak van Refoforum
Re: Muzieksmaak van Refoforum
Samenzang, of orgelkoralen zonder teveel lawaai en andere poespas.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Maar goed dat je niet bij de inwijding van de tempel hoefde te zijn-DIA- schreef:Samenzang, of orgelkoralen zonder teveel lawaai en andere poespas.

Dat hele orkest uit Psalm 150, stel je voor... bazuinen, snarenspel, klinkende cymbalen, luit en harp, trommels! Wat een poespas, of niet dan?Ditbenik schreef:Maar goed dat je niet bij de inwijding van de tempel hoefde te zijn-DIA- schreef:Samenzang, of orgelkoralen zonder teveel lawaai en andere poespas.
~~Soli Deo Gloria~~
-
Staat nergens in de Bijbel dat je van ''poespas'' muziek moet houden héHendrikus schreef:Dat hele orkest uit Psalm 150, stel je voor... bazuinen, snarenspel, klinkende cymbalen, luit en harp, trommels! Wat een poespas, of niet dan?Ditbenik schreef:Maar goed dat je niet bij de inwijding van de tempel hoefde te zijn-DIA- schreef:Samenzang, of orgelkoralen zonder teveel lawaai en andere poespas.

Laat hem lekker genieten van Nieuwkoop, de Bat Maleaske
Kijk aan, ze bestáán nog: nuchtere reacties!Geytenbeekje schreef:Staat nergens in de Bijbel dat je van ''poespas'' muziek moet houden héHendrikus schreef:Dat hele orkest uit Psalm 150, stel je voor... bazuinen, snarenspel, klinkende cymbalen, luit en harp, trommels! Wat een poespas, of niet dan?Ditbenik schreef:Maar goed dat je niet bij de inwijding van de tempel hoefde te zijn-DIA- schreef:Samenzang, of orgelkoralen zonder teveel lawaai en andere poespas.![]()
Laat hem lekker genieten van Nieuwkoop, de Bat Maleaske
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bat Maleaske moest ik even googlen maar inmiddels gevonden..
Google kan zelfs met spelfouten overweg, soms is dat inderdaad handig.Bourdon16 schreef:Bat Maleaske moest ik even googlen maar inmiddels gevonden..
~~Soli Deo Gloria~~
- J.C. Philpot
Ik luister weleens naar de wat meer bijbelvaste gospel (CityAlight, Keith & Kristyn Gettie, Sovereign Grace Music).
Daar heb ik dat ook wel mee, dat de entourage me absoluut niet aanspreekt. Poespas zogezegd. Ik kan niet wennen aan gekleurde lampen, mensen die demonstratief met de ogen dicht en de handen in de lucht staan, en een bandopstelling (de ultrahipppe kleding zullen we het niet over hebben) met juichend of klappend publiek.
Daar heb ik dat ook wel mee, dat de entourage me absoluut niet aanspreekt. Poespas zogezegd. Ik kan niet wennen aan gekleurde lampen, mensen die demonstratief met de ogen dicht en de handen in de lucht staan, en een bandopstelling (de ultrahipppe kleding zullen we het niet over hebben) met juichend of klappend publiek.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Maanenschijn
Re: RE: Re: Muzieksmaak van Refoforum
Ik mocht op haar bruiloft zijn... Ik herinner mij de opmerking dat haar lastige naam, soms zelfs verbasterd tot Meelzak, met haar huwelijk een stuk makkelijker is gewordenHendrikus schreef:Google kan zelfs met spelfouten overweg, soms is dat inderdaad handig.Bourdon16 schreef:Bat Maleaske moest ik even googlen maar inmiddels gevonden..

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Re: RE: Re: Muzieksmaak van Refoforum
Het probleem is dat bron op google deze foutieve naam al gebruikt. Dus Geytenbeekje is verontschuldigd.Maanenschijn schreef:Ik mocht op haar bruiloft zijn... Ik herinner mij de opmerking dat haar lastige naam, soms zelfs verbasterd tot Meelzak, met haar huwelijk een stuk makkelijker is gewordenHendrikus schreef:Google kan zelfs met spelfouten overweg, soms is dat inderdaad handig.Bourdon16 schreef:Bat Maleaske moest ik even googlen maar inmiddels gevonden..
Ik maak van de gelegenheid maar even gebruik om reclame te maken voor de mannenzang avond in Veen. Alle mannen hartelijk welkom. En de dames kunnen online meeluisteren.
https://www.hervormdveen.nl/nieuws/mann ... uari-2023/
https://www.hervormdveen.nl/nieuws/mann ... uari-2023/
-
- Verbannen
https://www.sela.nl/liederen/215/gods-v ... -door.html
Wat een oppervlakkigheid...
Of zien we de steeds verdere teloorgang van deze muziekgroep niet?
Wat is daar nu weer oppervlakkig aan? Er gaan twee mensen weg uit de groep en er komen twee mensen bij en ze zingen dat Gods verhaal met hen doorgaat. Dat lijkt me vanuit een gelovig perspectief een waarheid als een koe.
Ik denk dat mijn smaak echt breed is. Soms Bach, dan Faure dan weer Grieg of Dvorak. Maar ook Elly en Rikkert, Getties en dan weer meer pop, van Herman van Veen (bijvoorbeeld "Hilversum 3") of Seekers of Simon and Garfunkel. Soms is het ook gekte met iets als Hocus Pocus of Sylvia van Focus.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Is er een tijd geweest dat je deze muziekgroep of hun teksten niet oppervlakkig vond?GerefGemeente-lid schreef:https://www.sela.nl/liederen/215/gods-v ... -door.html