Bikini ook geschikt voor refo's?

Marnix

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:
Marnix schreef:
Kislev schreef:Toen de bikini destijds verscheen (jaren '60 meen ik) stond de wereld op z'n kop. Nu lopen ook de refootjes ermee.

Diep respect overigens voor Helma (mag toch gezegd worden?).
Hetzelfde geldt voor het orgel, de statenvertaling, de telefoon, de radio, de televisie.
Niet de kerkelijke wereld maar de maatschappij is zijn volle breedte!

Zie Wikipedia
De bikini is een tweedelig zwempak dat in mei 1946 op de Parijse catwalk gelanceerd werd door de Franse auto-ingenieur Louis Reard. Geen van de modellen van die tijd wilde echter een dergelijk "onzedig" kledingstuk showen. Daarom moest hij een beroep doen op Micheline Bernardini, een naaktdanseres. Aanvankelijk had de bikini weinig succes. In sommige landen werd hij verboden en het Vaticaan noemde hem immoreel. Onder invloed van Hollywoodsterren en feministen won de bikini in de jaren zeventig aan succes.

Het badpak is genoemd naar het eiland Bikini waar net daarvoor een atoombom was getest, als verwijzing daarna dat het badpak moest "inslaan als een bom". Natuurlijk zal het ook meegewerkt hebben dat de naam met bi (= twee) begint.

In tegenstelling tot het badpak, voelt de bikini luchtiger aan door enkel de borsten en het onderlichaam tussen de benen te verbergen. Het gedeelte rondom de blote buik en schouders blijft onbedekt.
Dat is ook vanwege de cultuur. Verdiep je in de kledingcultuur van 200-62 jaar terug en je snapt het. Maar toen droegen ze ook nog niet de badpakken men zich tegenwoordig wel in durft te vertonen. Het was de cultuur van toen... hier in het westen. Het mooie van het lichaam mag op geen enkele manier benadrukt worden en wordt vervangen door mooie kleding.

Je ziet bij veranderingen in de maatschappelijke cultuur zo vaak dat men eerst tegen in... men moet er gewoon wat aan wennen. Als de cultuur opschuift zijn er altijd veel mensen die roepen dat dat niet goed is. Logisch, de cultuur verandert, zekerheden, dingen waar men aan gewend was, wat men gewoon vond, verschuiven.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

helma schreef:
Breekijzertje schreef:Ik vind wel dat vrouwen vanaf....zeg even maat 40....zich niet in bikini moeten (mogen is nog beter) vertonen.......dat is een vies gezicht.....bbbrrrr....vetrollen..........
Breekijzertje schreef:FF heel praktisch:
Een badpak is meestal in de zon veel te warm...gaat plakken enzo...een bikini is veel luchtiger.......
geldt dat dan niet voor mensen vanaf maat 40????
Vind het nou niet een echt lekker gezicht als vetrollen over een bikinislip hangen. In een badpak zit e.e.a. verpakt.
Ik vind dikke vrouwen sowieso....bbbbbrrrrrrrrr........
Breekijzertje

Valt me trouwens wel op dat het merendeel van de refovrouwen maatje 40 of meer heeft......
Misschien dat ze dan gelijk een excuus hebben om zich niet in bikini te vertonen.......
jvdg

Bericht door jvdg »

Breekijzertje schreef:
helma schreef:
Breekijzertje schreef:Ik vind wel dat vrouwen vanaf....zeg even maat 40....zich niet in bikini moeten (mogen is nog beter) vertonen.......dat is een vies gezicht.....bbbrrrr....vetrollen..........
Een badpak is meestal in de zon veel te warm...gaat plakken enzo...een bikini is veel luchtiger.......
Vind het nou niet een echt lekker gezicht als vetrollen over een bikinislip hangen. In een badpak zit e.e.a. verpakt.
Waarom moet je nu zo nodig medemensen kwetsen?
Breekijzertje

jvdg schreef:
Breekijzertje schreef:
helma schreef:
Kwetsen is niet het goede woord.....meer stimuleren om af te gaan vallen..............
jvdg

Bericht door jvdg »

Breekijzertje schreef:
jvdg schreef:
Breekijzertje schreef:
helma schreef: geldt dat dan niet voor mensen vanaf maat 40????
Kwetsen is niet het goede woord.....meer stimuleren om af te gaan vallen..............
Die intentie heb ik er echt niet in gelezen.

Besef bovendien dat veel van deze mensen vaak door de een of andere ziekte (denk bijv. aan schildklierproblemen) niet kùnnen afvallen.
Dan komen dit soort brrr..racties héél kwetsend over.

(Overigens heb ik van jou geen commentaar over dikke mannen gelezen)
Kislev

Bericht door Kislev »

Marnix schreef:
Kislev schreef:
Marnix schreef:
Kislev schreef:Toen de bikini destijds verscheen (jaren '60 meen ik) stond de wereld op z'n kop. Nu lopen ook de refootjes ermee.

Diep respect overigens voor Helma (mag toch gezegd worden?).
Hetzelfde geldt voor het orgel, de statenvertaling, de telefoon, de radio, de televisie.

Zie Wikipedia
De bikini is een tweedelig zwempak dat in mei 1946 op de Parijse catwalk gelanceerd werd door de Franse auto-ingenieur Louis Reard. Geen van de modellen van die tijd wilde echter een dergelijk "onzedig" kledingstuk showen. Daarom moest hij een beroep doen op Micheline Bernardini, een naaktdanseres. Aanvankelijk had de bikini weinig succes. In sommige landen werd hij verboden en het Vaticaan noemde hem immoreel. Onder invloed van Hollywoodsterren en feministen won de bikini in de jaren zeventig aan succes.

Het badpak is genoemd naar het eiland Bikini waar net daarvoor een atoombom was getest, als verwijzing daarna dat het badpak moest "inslaan als een bom". Natuurlijk zal het ook meegewerkt hebben dat de naam met bi (= twee) begint.

In tegenstelling tot het badpak, voelt de bikini luchtiger aan door enkel de borsten en het onderlichaam tussen de benen te verbergen. Het gedeelte rondom de blote buik en schouders blijft onbedekt.
Dat is ook vanwege de cultuur. Verdiep je in de kledingcultuur van 200-62 jaar terug en je snapt het. Maar toen droegen ze ook nog niet de badpakken men zich tegenwoordig wel in durft te vertonen. Het was de cultuur van toen... hier in het westen. Het mooie van het lichaam mag op geen enkele manier benadrukt worden en wordt vervangen door mooie kleding.

Je ziet bij veranderingen in de maatschappelijke cultuur zo vaak dat men eerst tegen in... men moet er gewoon wat aan wennen. Als de cultuur opschuift zijn er altijd veel mensen die roepen dat dat niet goed is. Logisch, de cultuur verandert, zekerheden, dingen waar men aan gewend was, wat men gewoon vond, verschuiven.
Is er dan nog een grens? Of is het zo, 't is de cultuur dus niet zeuren?
Marnix

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:
Marnix schreef:
Kislev schreef:
Marnix schreef: Hetzelfde geldt voor het orgel, de statenvertaling, de telefoon, de radio, de televisie.

Zie Wikipedia

Is er dan nog een grens? Of is het zo, 't is de cultuur dus niet zeuren?
Het is een relativering. Niet een opdracht om alles maar goed te keuren.... Als je niet in bikini kan lopen of naar het strand gaan omdat je dan gewetensbezwaren krijgt moet je dat niet doen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Breekijzertje

jvdg schreef:
Breekijzertje schreef:
jvdg schreef:
Breekijzertje schreef: Vind het nou niet een echt lekker gezicht als vetrollen over een bikinislip hangen. In een badpak zit e.e.a. verpakt.

Besef bovendien dat veel van deze mensen vaak door de een of andere ziekte (denk bijv. aan schildklierproblemen) niet kùnnen afvallen.

Alles wat TE dik is is brrrrrrrrrrr......(behalve olifanten en nijlpaarden)

By the way...........het dik zijn wordt al snel op problemen geschoven....de meesten echter hebben maar één probleem en dat is een vreetprobleem.......obesitas is welvaartsziekte nr. 1.......puur door een verkeerd eetpatroon.......vandaar brrrrrrrrrrr..........
Mensen die door ziekte dik zijn kunnen op mijn begrip rekenen.....anderen niet.......
Mariavt

Bericht door Mariavt »

xxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Mariavt op 13 apr 2007, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Lezen.....
jvdg

Bericht door jvdg »

Breekijzertje schreef:
jvdg schreef:
Breekijzertje schreef:
jvdg schreef: Waarom moet je nu zo nodig medemensen kwetsen?

Alles wat TE dik is is brrrrrrrrrrr......(behalve olifanten en nijlpaarden)

By the way...........het dik zijn wordt al snel op problemen geschoven....de meesten echter hebben maar één probleem en dat is een vreetprobleem.......obesitas is welvaartsziekte nr. 1.......puur door een verkeerd eetpatroon.......vandaar brrrrrrrrrrr..........
Mensen die door ziekte dik zijn kunnen op mijn begrip rekenen.....anderen niet.......
En jij kan aan de buitenkant zien wie er te dik zijn door ziekte, en dan begrip tonen?

Ben jij paragnost ofzo................

(En obesitas komt niet alleen door een eetprobleem)

Stop nou es met dat ongenuanceerd oordelen o.b.v de buitenkant.
helma

Bericht door helma »

er is vast geen een dikke Refoforummer die nog naar de meeting durft :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
jvdg

Bericht door jvdg »

helma schreef:er is vast geen een dikke Refoforummer die nog naar de meeting durft :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
We verbannen voor die dag Breekijzertje naar een plaats waar uitsluitend slanke eenheidsworstachtige mensen wonen.
Heeft zij tenminste ook een ergernisloze dag. :D
Breekijzertje

helma schreef:er is vast geen een dikke Refoforummer die nog naar de meeting durft :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:D :D :D

En dat allemaal door mij...........pffffffff........wat heb ik gedaan.........
Zal ik dan als compensatie in badkleding komen???
Gesloten