Ik had het pas met wat collega's (niet christelijk) over het KRO programma 'boer zoekt vrouw'. Eén van de opmerkingen die ik daar over hoorde 'de KRO is ook niet meer wat het geweest is, vroeger waren ze enorm gristelijk, tegenwoordig douwen ze stelletjes bij elkaar in bed'.De gemiddelde tv-kijker weet overigens wel wat het standpunt van de EO is als het gaat om seks voor het huwelijk, weten dat volgens mij beter dan jij. met dat in het achterhoofd wordt die schijn dus niet gelijk gewekt, dat die mensen die kijken allicht zelf wel voor seks voor het huwelijk zijn wil niet zeggen dat ze hier de EO gaan verdenken het ook te promoten. Ik denk dat die het dan toch wat beter snappen en minder snel als jij zullen denken: Nou, die zullen dan ook wel seks hebben vannacht.
Maargoed, als ik jouw redenering volg deze topic, hoeft een christen niet alle schijn des kwaads te vermijden, en mag hij zichzelf en anderen gewoon blootstellen aan verleidingen. In dat geval kan ik een cursusje 'zelfkennis' aanbevelen, want als gevallen mens, ja ook als gelovige, zijn wij nog steeds geneigd tot alle kwaad, in zonderheid wat betreft de zonden op sexueel gebied (drang tot sexualiteit is tenslotte heel natuurlijk als je van elkaar houdt).