Augustinus van Hippo
Deze draad zo nagaande veel onkunde aan gaande de Kerk en St Augustinus betreft, wat onbevooroordeelde kerkgeschiedenis zou op zijn plaats zijn.En als men het over de ze grote zoon van de Kerk wil hebben , zou het raadzaam zijn zijn boeken en geschriften te lezen van St.Augustinus. niet alleen van hem maar wat aanbevelingen ; St Ambrosius St.Bernardus van Clairvaux,en wat ook nog wel is goed zou zijn Pater Dr M .Luther te lezen was een kerk hervormer geen kerk scheurder.Verder kijken dan de kerkelijke neus lang is zou heel gezond zijn, kan men ook wel is tot andere inzichten komen, maar dat vereist een vrije geest in Christus; St Augustinus was daar een voorbeeld van .
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dan be je het blijkbaar niet met paus Leo X eens die hem in de ban deed.Adorote schreef: Pater Dr M .Luther te lezen was een kerk hervormer geen kerk scheurder.
Ben ik het wel met je eens, dat het Rome was die de kerk scheurde, en niet Dr. Luther.
Het was dus Leo X die Israel beroerde.
17 En het geschiedde, als Achab Elia zag, dat Achab tot hem zeide: Zijt gij die beroerder van Israël?
18 Toen zeide hij: Ik heb Israël niet beroerd, maar gij en uws vaders huis, daarmede, dat gijlieden de geboden des HEEREN verlaten hebt en de Baäls nagevolgd zijt.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Adorote schreef:Deze draad zo nagaande veel onkunde aan gaande de Kerk en St Augustinus betreft, wat onbevooroordeelde kerkgeschiedenis zou op zijn plaats zijn.En als men het over de ze grote zoon van de Kerk wil hebben , zou het raadzaam zijn zijn boeken en geschriften te lezen van St.Augustinus. niet alleen van hem maar wat aanbevelingen ; St Ambrosius St.Bernardus van Clairvaux,en wat ook nog wel is goed zou zijn Pater Dr M .Luther te lezen was een kerk hervormer geen kerk scheurder.Verder kijken dan de kerkelijke neus lang is zou heel gezond zijn, kan men ook wel is tot andere inzichten komen, maar dat vereist een vrije geest in Christus; St Augustinus was daar een voorbeeld van .
NOG MAAR EEN KEER DAN niet voor hen die echt kunnen lezen maar voor hen die niet kunnen lezen door de gekleurde bril die ze op hebben .