praktijkvoorbeeld

Petrus

Bericht door Petrus »

Marnix schreef: Dat gras over het algemeen niet blauw is is een feit. Maar stel dat je een enorme passie hebt voor gras... en je zit op een grasforum, en op dat forum beweert iedereen dat het gras blauw is terwijl je toch overduidelijk ziet dat het groen is.....
:mrgreen: mooi geformuleerd, je mag dan idd probéren aan te tonen dat het gras mógelijk toch wel eens een iets ándere tint heeft dan over het algemeen blindelings wordt aangenomen omdat het aan ieder altijd zo verteld is.

als je aan een kind, van baby af aan, verteld dat gras blauw is, dan zál het kind het gras ook blauw noemen en zo zien. maar aangezien God meerdere kleuren heeft geschapen..................................................................................
refo

Bericht door refo »

Bovendien vindt ik dat geroep naar de moderators een zwaktebod. Ik heeft gelijk en nu moeten de moderators jou monddood maken.

Wie belijdt dat Christus zijn Heer en Koning is, die hoort hier.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Blauwgras staat op de Nederlandse Rode lijst van planten als uit Nederland verdwenen. De plant is in het wild voor het laatst gezien in Nederland in 1986. Aldus Wikipedia.

Als je alleen maar gewend ben aan groen gras, ben je geneigd om te ontkennen dat er ook nog blauwgras bestaat.

Zo ook in dit topic: als men alleen maar oppervlakkige schijnbekeringen ziet, zal men geen schriftuurlijke bekering meer herkennen.
Sterker nog, dan zal men walgen van een schriftuurlijke bekering, omdat het er bij de oppervlakkige bekeringen veel gemakkelijker aan toe gaat.

Verder zou ik de leestip van iemand anders op dit forum onder de aandacht willen brengen: "De droefheid naar God", door ds. G. Wisse.

Hebreeen 13 : 1
Dat de broederlijke liefde blijve.
memento

Bericht door memento »

Op slot

Hierbij gaat deze topic op slot. Al dat geruzie is absoluut niet stichtelijk.

Ik wil nog even opmerken dat alle leden hier bij het aanmelden met de forumregels hebben ingestemd. De bandbreedte van dit forum ligt daarin duidelijk vastgelegd. Laat iedereen zich daar dan ook aan houden!

Uw Moderator
Gesloten