Kinderpraat

wijkie

Bericht door wijkie »

Laatst kregen we een nieuw installatie van onze ADSL verbinding. Kwam er iemand van Solcon een en ander instellen. Deze jongen was een neger.
Toen hij weg was, zei mijn dochter van bijna 5: "Mam, die meneer is heel vroeg weggegaan he?" Ik vroeg waarom. Zegt ze: "Nou, hij woont toch heel ver weg?" :lol:
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

gehandicapte kinderen mochten meerijden op een toogdag voor Porche-eigenaren. Er mochten ook moderne porsches meedoen.
Er stond een jongetje te huilen bij een Cayenne (€ 100.000,- ):
ik wil niet in zo'n busje!
De eigenaar stond bedremmeld....
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Iemand was 5 jaar (dacht ik) en zag allemaal mensen een mariene
schip op gaan (natuurlijk in uniform) het kindje zei, gaan er geen mensen mee.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Miscanthus schreef:toogdag voor Porche-eigenaren
:mrgreen:
Toch wel met rechtse besturing?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Miscanthus schreef:gehandicapte kinderen mochten meerijden op een toogdag voor Porche-eigenaren. Er mochten ook moderne porsches meedoen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
helma

Bericht door helma »

Ons zoontje P(8) z'n beste vriendje R (buurjochie) 'doet nergens aan'
Vorig jaar zei P: ik heb zo'n medelijden met R, hij weet niet dat hij een nieuw hart kan krijgen. Dus nu gaan ze samen naar de Bijbelclub
ook als hij bij ons is lezen we vaak een verhaal uit de kinderbijbel
Het jochie verbaast zich natuurlijk regelmatig over al het 'vreemde'wat hij bij ons hoort en ziet.
Vanmiddag speelden ze weer samen. Per ongeluk kwam er een bal bij de andere buren in de tuin
Samen gingen ze hem halen, maar ze kregen geen gehoor bij de voordeur. Een van onze oudere dochters zei; dan moet je door de brievenbus roepen: vollek
P riep "Vollek!!"
R bedacht zich geen moment en riep heel hard door de brievenbus: "Volk van Israël!!!" :lol:
:lol: :lol:
Dianne

Bericht door Dianne »

Miscanthus schreef:gehandicapte kinderen mochten meerijden op een toogdag voor Porche-eigenaren. Er mochten ook moderne porsches meedoen.
:mrgreen:

Die van jou is ook erg grappig, Helma! :mrgreen:
uitgeworpen

kinderpraat.

Bericht door uitgeworpen »

helma schreef:Ons zoontje P(8) z'n beste vriendje R (buurjochie) 'doet nergens aan'
Vorig jaar zei P: ik heb zo'n medelijden met R, hij weet niet dat hij een nieuw hart kan krijgen. Dus nu gaan ze samen naar de Bijbelclub
ook als hij bij ons is lezen we vaak een verhaal uit de kinderbijbel
Het jochie verbaast zich natuurlijk regelmatig over al het 'vreemde'wat hij bij ons hoort en ziet.
Vanmiddag speelden ze weer samen. Per ongeluk kwam er een bal bij de andere buren in de tuin
Samen gingen ze hem halen, maar ze kregen geen gehoor bij de voordeur. Een van onze oudere dochters zei; dan moet je door de brievenbus roepen: vollek
P riep "Vollek!!"
R bedacht zich geen moment en riep heel hard door de brievenbus: "Volk van Israël!!!" :lol:
:lol: :lol:
Leuk! :lol:
Unionist

Bericht door Unionist »

Onze jongste had gisteren iets voor zijn moeder gemaakt. Om haar te verrassen had hij het verstopt: onder de bank. Ze moest zoeken en werd aangemoedigd met 'koud!" en "warm!" Toen ze zich over de bank boog en haar voeten er gedeeltelijk onder kwamen, klonk het: "Mama, je voeten koken!"

Nog één, geen kinderpraat, maar het heeft er wel mee te maken.

Er belt een vader naar de school waar ik werk. De telefoniste neemt op en hoort het volgende: "Tja, eh, ik vind het wat raar om te zeggen... ik zoek een docent en ik weet niet precies hoe die heet.... Mijn zoontje heeft het altijd over Swiebertje. Weet u wie ik bedoel?"

Het kwam goed. Even later had hij mevrouw Siebert aan de telefoon...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef: Er belt een vader naar de school waar ik werk. De telefoniste neemt op en hoort het volgende: "Tja, eh, ik vind het wat raar om te zeggen... ik zoek een docent en ik weet niet precies hoe die heet.... Mijn zoontje heeft het altijd over Swiebertje. Weet u wie ik bedoel?"

Daar zou een lange lijst van te maken zijn. Alleen zullen niet alle vaders zoiets tegen de telefoniste zeggen :mrgreen:
Kislev

Bericht door Kislev »

Hendrikus schreef:
Unionist schreef: Er belt een vader naar de school waar ik werk. De telefoniste neemt op en hoort het volgende: "Tja, eh, ik vind het wat raar om te zeggen... ik zoek een docent en ik weet niet precies hoe die heet.... Mijn zoontje heeft het altijd over Swiebertje. Weet u wie ik bedoel?"

Daar zou een lange lijst van te maken zijn. Alleen zullen niet alle vaders zoiets tegen de telefoniste zeggen :mrgreen:
Ach, soms moet je wat. Ik had ivm mn werk een politieagent aan de lijn met wie ik de dag ervoor had kennis gemaakt. Het was het prototype politieman, kort, rond en met walrussnor. Toen hij dus vroeg of ik wist wie ik aan de lijn had zei ik 'ja, ik spreek toch met veldwachter bromsnor'.
Toen was het een tijdje stil aan de andere kant van de lijn en hoorde ik: "Mirjam, moet je dat horen, ze noemen me veldwachter bromsnor, zo'n compliment heb ik nog nooit gehad."
helma

Bericht door helma »

Vanmorgen moest mijn zoontje (8 jaar) de afwasmachine inruimen
Verschillende dingen had hij er in gezet, maar aan de andere kant van het aanrecht stonden nog een paar glaasjes die hij vergeten was
ik zei: Je bent iets vergeten, je moet iets verder kijken dan je neus lang is.
Gelaten ging hij terug naar de keuken om de glaasjes erin te zetten. hoor ik hem mompelen: ik ben Pinokkio niet.... :lol:
dré

Bericht door dré »

van de week legde ik het boek van mijn zoon weg toen hij moest gaan slapen. 't Was nogal spannend en eigenlijk wilde hij doorlezen. Maar goed boek weg, en lamp uit. Hij was op blz. 38. Toen ik later nog even ging kijken sliep hij lekker en lag de bladwijzer op blz 66! De volgende morgen werd hij niet echt spontaan wakker....... :| Dus maar even op de rand van zijn bed gaan zitten om hem wakker te praten.

'heb je gisteravond nog even ligen lezen?' mmmwmwm met zijn ogen dicht.
'ik had je boek weggelegd op blz 38 en nu ben je op blz 66. Heb jij nog 30 blz liggen lezen toen je moest slapen?'
zegt die aap. 'Dat zijn er geen 30, dat zijn er maar 28! :!:

ben ik even uitgepraat.

's avond komt hij erop terug..

'Meestal blader ik de blz. terug maar ik was dat gisteravond vergeten! :shock:
dré
--------

Credo in unum Deo
Lassie

Bericht door Lassie »

Wahahah, geweldig zulke dingen!!!! 8)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mijn zoon vroeg zich vanavond in alle ernst af hoe het kon dat de Here Jezus zowel in je hart als in de hemel woont. En of Hij wel helemaal in je hart paste. Ik moest even nadenken voordat ik daar een antwoord op kon geven.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie