Organisten in de eredienst,en de muziek die zij mogen spelen

jacob

Bericht door jacob »

Ik vind het allemaal prima. Orgels geen orgels ritmisch niet ritmisch. Maar goed ik ben een leek. Wat ik wel zie is dat ene christiaan zich helemaal het apezuur aan het posten is. Volgens mij heb je de hele 3e symphonie van Rachmaninof met je muis gespeeld vandaag.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

jacob schreef:Ik vind het allemaal prima. Orgels geen orgels ritmisch niet ritmisch. Maar goed ik ben een leek. Wat ik wel zie is dat ene christiaan zich helemaal het apezuur aan het posten is. Volgens mij heb je de hele 3e symphonie van Rachmaninof met je muis gespeeld vandaag.
Ik vindt het erg belangrijk elke serieuze opmerking/vraag naar mij te bantwoorden. En of dat er nou 1 of 50 zijn wat maakt het uit.
Zij doen te moeite te reageren, en ik op hun wel zo aardig.
Als men aardig, tegen mij doet, doe ik dat zeker terug.
De andere kant geld ook en is al gebleken.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

jacob schreef:Ik vind het allemaal prima. Orgels geen orgels ritmisch niet ritmisch. Maar goed ik ben een leek. Wat ik wel zie is dat ene christiaan zich helemaal het apezuur aan het posten is. Volgens mij heb je de hele 3e symphonie van Rachmaninof met je muis gespeeld vandaag.
Hee Christiaan, is dit niet iets voor je?
Uit een ander topic:
CPU schreef:Hey mensjes, ik probeer jullie te bekeren om mee te doen met
WhatPulse, WhatPulse is een programmatje wat exact bijhoud welke
toetsten je gebruikt en telt voor elke aanslag een punt bij op een
lijstje, ook muisklikken tellen mee.

Deze punten kun je op een bepaald tijdstip uploaden naar het internet,
om zo ons team te versterken. Ons team heet CPU wat staat voor
Christian Pulse Unity. wat moet je doen...

1. download WhatPulse http://whatpulse.org/download.php?dl=2
2. installeer het programma
3. maak een account aan http://whatpulse.org/signup.php
4. vul je gegevens in in het programma.
5. login op de site, op de plek waar jou ingelogd hebt, verschijnt nu je privemenu'tje, klik hier op de link met teams, zoek naar 'CPU' klik bij CPU (Christian Pulse Unity)' op join. Je bent nut lid van het team.
6. vergeet niet je scores te pulsen (uploaden naar het internet) of
stel het in dat het automatisch om een bepaalde tijd gebeurd...

Groet!

Het CPU-Team
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:Ik vindt het erg belangrijk elke serieuze opmerking/vraag naar mij te bantwoorden. En of dat er nou 1 of 50 zijn wat maakt het uit.
Joehoe, volgens mij liggen er sinds 1 september al -tig serieuze vragen die je nog niet beantwoord hebt.

Je bent zo iemand van "doe wel en zie niet om", geloof ik. Maar als je nou de moeite neemt om wél om te zien, kom je toch echt nog een hele stapel vragen tegen die nog op antwoord wachten.
Christiaan

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:Ik vindt het erg belangrijk elke serieuze opmerking/vraag naar mij te bantwoorden. En of dat er nou 1 of 50 zijn wat maakt het uit.
Joehoe, volgens mij liggen er sinds 1 september al -tig serieuze vragen die je nog niet beantwoord hebt.

Je bent zo iemand van "doe wel en zie niet om", geloof ik. Maar als je nou de moeite neemt om wél om te zien, kom je toch echt nog een hele stapel vragen tegen die nog op antwoord wachten.
Ik doe wat ik zeg en heb al eerder gezegd de Maarten Luther Stellingen topic bestaat voor mij niet meer. En wat zou ik een raar figuur slaan als ik dat wanneer ik dat na dat zo vaak herhaalt heb nog te wijzigen.
dré

Bericht door dré »

1. Ligt denk ik een beetje aan je kerkverband en de kerkenraad. Kijk als een predikant wel de gezangen citeert, en de gemeente leden bij wijze van spreken de melodie al in hun hoofd horen, waarom zou je ze dan als organist niet spelen? Was van de zomer in de chr. Geref. kerk in Ede. Mooie preek over ps 46 (God is ons een toevlucht) en dan verwerkt de organist 'Een vaste burcht' in zijn voorspel. Vind ik mooi en gepast. Hoorde pas ergens een predikant zeggen "u kent dat versje wel: Eens brachten de moeders de kinderen tot Jezus" 't was een dooppreek over psalm 78 (geloofsopvoeding) Dan vind ik het mooi als de organist dat ook speelt.

2. Bach?? why not? 't kan minder zou ik zeggen. werd er maar meer (als) Bach gespeeld!

3.Wat is de reden van de grens op 1780 stellen en niet op bv 1650 of 1860?? 'k zie daar geen probleem.

4. Waarom zou dat niet mogen. 't is goed voor organisten als ze kritiek krijgen. Worden ze volwassen van en kunnen ze wat van leren. ;k heb ook wel eens kritiek gehad. Vond dat toeg maar matig terecht, maar die man had helemaal gelijk.
dré
--------

Credo in unum Deo
Christiaan

dré schreef:1. Ligt denk ik een beetje aan je kerkverband en de kerkenraad. Kijk als een predikant wel de gezangen citeert, en de gemeente leden bij wijze van spreken de melodie al in hun hoofd horen, waarom zou je ze dan als organist niet spelen? Was van de zomer in de chr. Geref. kerk in Ede. Mooie preek over ps 46 (God is ons een toevlucht) en dan verwerkt de organist 'Een vaste burcht' in zijn voorspel. Vind ik mooi en gepast. Hoorde pas ergens een predikant zeggen "u kent dat versje wel: Eens brachten de moeders de kinderen tot Jezus" 't was een dooppreek over psalm 78 (geloofsopvoeding) Dan vind ik het mooi als de organist dat ook speelt.

2. Bach?? why not? 't kan minder zou ik zeggen. werd er maar meer (als) Bach gespeeld!

3.Wat is de reden van de grens op 1780 stellen en niet op bv 1650 of 1860?? 'k zie daar geen probleem.

4. Waarom zou dat niet mogen. 't is goed voor organisten als ze kritiek krijgen. Worden ze volwassen van en kunnen ze wat van leren. ;k heb ook wel eens kritiek gehad. Vond dat toeg maar matig terecht, maar die man had helemaal gelijk.
Heeft jij mischien Andre? En speel jij klavecimbel
dré

Bericht door dré »

Christiaan schreef:
dré schreef:1. Ligt denk ik een beetje aan je kerkverband en de kerkenraad. Kijk als een predikant wel de gezangen citeert, en de gemeente leden bij wijze van spreken de melodie al in hun hoofd horen, waarom zou je ze dan als organist niet spelen? Was van de zomer in de chr. Geref. kerk in Ede. Mooie preek over ps 46 (God is ons een toevlucht) en dan verwerkt de organist 'Een vaste burcht' in zijn voorspel. Vind ik mooi en gepast. Hoorde pas ergens een predikant zeggen "u kent dat versje wel: Eens brachten de moeders de kinderen tot Jezus" 't was een dooppreek over psalm 78 (geloofsopvoeding) Dan vind ik het mooi als de organist dat ook speelt.

idd maar dan wel André, klavecimbel, orgel, piano, vleugel. Heb zelfs wel eens een accordeon voor mijn buik gehad, maar dat was minder. Als het maar toetsen heeft. De viool van mijn dochter kan ik wel stemmen maar verder niet. Ik vraag me af of je me kent?
dré
--------

Credo in unum Deo
Christiaan

dré schreef:
Christiaan schreef:

idd maar dan wel André, klavecimbel, orgel, piano, vleugel. Heb zelfs wel eens een accordeon voor mijn buik gehad, maar dat was minder. Als het maar toetsen heeft. De viool van mijn dochter kan ik wel stemmen maar verder niet. Ik vraag me af of je me kent?
Mwha, nu oppervlakkig.
dré

Bericht door dré »

Chris,

reageer nog even op puntje 3.

vraag is al vaker gesteld. Waarom de grens op 1780 ( en zo mogelijk welke datum in dat jaar?)
dré
--------

Credo in unum Deo
Christiaan

dré schreef:Chris,

vraag is al vaker gesteld. Waarom de grens op 1780 ( en zo mogelijk welke datum in dat jaar?)
Om de fijne reden die ik nogmaals zal toelichten.
Ik ken daarna, weinig goede muziek. En als de organist bij ons in de gemeente franse Romantiek ging spelen zou ik toch even bezwaar maken bij de kerkenraad
wim

Bericht door wim »

Christiaan schreef:

Ik ken daarna, weinig goede muziek. En als de organist bij ons in de gemeente franse Romantiek ging spelen zou ik toch even bezwaar maken bij de kerkenraad
De muziek daarna gaat steeds slechter klinken bij 60 MM. Dat is denk ik de reden.
Christiaan

wim schreef:
Christiaan schreef:

De muziek daarna gaat steeds slechter klinken bij 60 MM. Dat is denk ik de reden.
Onzin, het is algemeen bekend dat die muziek, bijna altijd tempoaanduidingen staan. En dan ga je geen vast tempo aan houden. Ik te minsten niet. De muziek vind ik niet mooi. :!: :!:
dré

Bericht door dré »

Christiaan schreef:
wim schreef:
Christiaan schreef:

Onzin, het is algemeen bekend dat die muziek, bijna altijd tempoaanduidingen staan. En dan ga je geen vast tempo aan houden. Ik te minsten niet. De muziek vind ik niet mooi. :!: :!:

Onzin? Wat jij schrijft lijkt daar wel een beetje op. Waar staan bij Bach de tempoaanduidingen?? nergens.
Dus wat jij mooi vindt is de norm??? :? :lol:
dré
--------

Credo in unum Deo
Christiaan

dré schreef:
Christiaan schreef:
wim schreef:
Christiaan schreef: Om de fijne reden die ik nogmaals zal toelichten.

Onzin? Wat jij schrijft lijkt daar wel een beetje op. Waar staan bij Bach de tempoaanduidingen?? nergens.
Dus wat jij mooi vindt is de norm??? :? :lol:
Bach leefde van 1685 tot 1750 en dus niet na 1780, daar had ik het over.
Plaats reactie