Ervaringen met goede DVD's ?

Gian

Bericht door Gian »

refo schreef:Volgens mij kun je moeilijk occultisme aantreffen in een door de auteur zelf bedachte 'wereld'.
Dat maakt LOTR juist zo boeiend. Allerlei dingen 'kunnen' die in de echte wereld niet kunnen.

(Ik heb het niet over de film, maar over het boek.)
Als het boek gelijk is aan de film is het netzogoed crap!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
parsifal

Bericht door parsifal »

Gian schreef:
refo schreef:Volgens mij kun je moeilijk occultisme aantreffen in een door de auteur zelf bedachte 'wereld'.
Dat maakt LOTR juist zo boeiend. Allerlei dingen 'kunnen' die in de echte wereld niet kunnen.

Als het boek gelijk is aan de film is het netzogoed crap!
http://www.refdag.nl/artikel/1232287/Ni ... ccult.html

wel een leuk artikel ook voor deze discussie.
Bourdon

Bericht door Bourdon »

Murder By Numbers is ook mooi! Gave film! Zit erg goed in elkaar!
En ik heb pas Girl With The Pearl Earring gezien. Over een dienstmeisje bij Jan Vermeer. Wel grappig. Maar niet echt heel geweldig.
refo

Bericht door refo »

Gian schreef:

Als het boek gelijk is aan de film is het net zo goed crap!
In de film zijn het vooral mensen, terwijl die in het boek (bijna) niet voorkomen.
Gian

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
limosa

Bericht door limosa »

Ik ken die film niet hoor maar ik zie de classificatie op het internet. Volgens de symbolen van de Kijkwijzer is deze film als gevolg van "geweld" en "grof taalgebruik" niet geschikt voor leeftijden tot 16 jaar. Het komt mij bijzonder onwaarschijnlijk voor dat die film voor leeftijden boven de 16 wel stichtelijk is.

Als we dit soort films normaal gaan vinden (niet in de zin van het acceptabel vinden van die burgeroorlog maar in de zin van acceptabel vinden van het bekijken van dit soort films) zitten we echt op een hellend vlak. En bepaald niet bovenaan, dan ben je al aan het schuiven geweest.
wim

Bericht door wim »

Aanbevolen DVD's:

"The Art of Violin"

en

"Uitnodiging voor een concert" (Rotterdams Philarmonisch Orkest): concert-DVD + DVD-rom met 'een kijkje achter het podium'.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

iemand de 'Tears of the sun' gezien? erg mooi!
Gian

Bericht door Gian »

limosa schreef:
Ik ken die film niet hoor maar ik zie de classificatie op het internet. Volgens de symbolen van de Kijkwijzer is deze film als gevolg van "geweld" en "grof taalgebruik" niet geschikt voor leeftijden tot 16 jaar. Het komt mij bijzonder onwaarschijnlijk voor dat die film voor leeftijden boven de 16 wel stichtelijk is.

Als we dit soort films normaal gaan vinden (niet in de zin van het acceptabel vinden van die burgeroorlog maar in de zin van acceptabel vinden van het bekijken van dit soort films) zitten we echt op een hellend vlak. En bepaald niet bovenaan, dan ben je al aan het schuiven geweest.
En bedankt voor het vertrouwen in me, als het om het plaatsen van een filmtip gaat.
Er komt geen enkele vloek in voor. Het geweld is een kopie van de onstellende gebeurtenis in Rwanda 1994 waar in 3 maanden een miljoen mensen vermoord zijn. Verder zijn het slecht enkele fragmenten zijn waarin daadwerkelijk geweld in voorkomt, die idd niet voor kleine kinderen geschikt zijn. Ik neem aan dat er geen kleine kinderen op dit forum meelezen.
De film laat in het bijzonder zien wat de bizar slechte rol van de Navo geweest is en laat verder zien hoe een hotelmanager bijna 1300 Huti's en tuti's gered heeft. Waargebeurd verhaal.

Limosa, heb ook jij nooit de boeken van Piet Prins gelezen vroeger?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Limosa,

Een veroordeling van geweld is iets anders dan het verheerlijken van geweld. Vele holywoodfilms verheerlijken geweld, net als sex buiten het huwelijk en andere zonden, maar deze film is enkel geweldadig om de verschrikkingen van Rwanda te kunnen weergeven. Sla jij koningen uit de bijbel over omdat er buitensporig geweld in voor komt?
Houthakker

Bericht door Houthakker »

We zijn, als we niet uitkijken, met z'n allen veel vromer geworden dan de Bijbel. Dat is het hele eieren-eten.
limosa

Bericht door limosa »

Gian schreef:
limosa schreef:

En bedankt voor het vertrouwen in me, als het om het plaatsen van een filmtip gaat.
Er komt geen enkele vloek in voor. Het geweld is een kopie van de onstellende gebeurtenis in Rwanda 1994 waar in 3 maanden een miljoen mensen vermoord zijn. Verder zijn het slecht enkele fragmenten zijn waarin daadwerkelijk geweld in voorkomt, die idd niet voor kleine kinderen geschikt zijn. Ik neem aan dat er geen kleine kinderen op dit forum meelezen.
De film laat in het bijzonder zien wat de bizar slechte rol van de Navo geweest is en laat verder zien hoe een hotelmanager bijna 1300 Huti's en tuti's gered heeft. Waargebeurd verhaal.

Limosa, heb ook jij nooit de boeken van Piet Prins gelezen vroeger?
Heeft niks met vertrouwen of wantrouwen te maken. Ik heb die link gevolgt en een beetje gegoogled. Of er in die film gevloekt wordt weet ik niet maar de Kijkwijzer geeft aan "grof taalgebruik". Dat doen ze niet voor niets neem ik aan. Idem voor wat betreft geweld. De leeftijdsgrens van 16 jaar hangt er toch niet voor niets aan? Dat dingen echt gebeurt zijn (voor zover al controleerbaar) lijkt mij geen reden om de meest gruwelijke dingen dan maar na te gaan spelen. Maar ja, die discussie is al uitgekauwd op dit forum. 't Is "alles moet kunnen" versus "niet alles kan" .

Piet Prins heb ik overigens nooit gelezen nee, in ieder geval niet uitgelezen. Vond ik geromantiseerde troep die met de werkelijkheid maar weinig, heel weinig te maken heeft.
Gian

Bericht door Gian »

limosa schreef: Heeft niks met vertrouwen of wantrouwen te maken. Ik heb die link gevolgt en een beetje gegoogled. Of er in die film gevloekt wordt weet ik niet maar de Kijkwijzer geeft aan "grof taalgebruik". Dat doen ze niet voor niets neem ik aan. Idem voor wat betreft geweld. De leeftijdsgrens van 16 jaar hangt er toch niet voor niets aan? Dat dingen echt gebeurt zijn (voor zover al controleerbaar) lijkt mij geen reden om de meest gruwelijke dingen dan maar na te gaan spelen. Maar ja, die discussie is al uitgekauwd op dit forum. 't Is "alles moet kunnen" versus "niet alles kan" .
Je vertrouwt me niet Limosa. Je moest eens weten hoe septisch ik ben als het om films gaat. Nogmaals, ik tip niet zomaar een link.
Bovendien trek je je niks aan van mij pb-tje, waarin ik duidelijk uitleg uitleg wat mijn beweegredenen zijn om deze filmtip te plaatsen.
Piet Prins heb ik overigens nooit gelezen nee, in ieder geval niet uitgelezen. Vond ik geromantiseerde troep die met de werkelijkheid maar weinig, heel weinig te maken heeft.
Dat moest je ook lezen toen je 10 was...
limosa

Bericht door limosa »

Kaw schreef:Limosa,

Een veroordeling van geweld is iets anders dan het verheerlijken van geweld. Vele holywoodfilms verheerlijken geweld, net als sex buiten het huwelijk en andere zonden, maar deze film is enkel geweldadig om de verschrikkingen van Rwanda te kunnen weergeven. Sla jij koningen uit de bijbel over omdat er buitensporig geweld in voor komt?
Zo'n film als over Rwanda vind ik niet kunnen. En als ik de Kijkwijzer dan zie hebben meer mensen moeite met die film. DIe leeftijdsgrens wordt er niet voor niks aan gehangen.

De Bijbel heeft daar verder niet mee te maken toch? Ik sla Koningen niet over, ik sla niks over uit de Bijbel. Maar wat in de Bijbels staat komt ook zomaar niet voor verfilming in aanmerking. Of zou jij de geschiedenis van David en Bathseba willen verfilmen, 't is tenslotte echt gebeurt . . .
Gian

Bericht door Gian »

limosa schreef: En als ik de Kijkwijzer dan zie hebben meer mensen moeite met die film. DIe leeftijdsgrens wordt er niet voor niks aan gehangen.
Kan je me de link geven van die kijkwijzers?
Ik ben heel benieuwd...
Plaats reactie