Dak- en thuislozen met de straatkrant.

Jongere

Re: Dak en thuislozen met de straatkrant.

Bericht door Jongere »

albion schreef:En wat doe jij eraan, jongere?
albion,

mag ik je vragen waarom je deze vraag stelt? Ik wil je best antwoord geven (via pb), maar het valt me op dat deze vraag heel vaak wordt gesteld in dit topic als iemand zijn mening geeft hierover. Is het in de trant van: ik vind je verhaal leuk, maar zo lang jij het niet doet hoef ik het ook niet te doen?

@ Tukkertje. Ik stop er weer mee. Blijkbaar kan je niets anders zeggen dan "onzin". Veel succes met je strijd tegen de daklozen in Rijssen. Kom nog eens op bezoek in Rotterdam.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

jvdg schreef:
tukkertje schreef:
Jongere schreef:sander,

officieel mogen straatkrantverkopers helemaal geen geld aannemen. Er lopen controleurs die geld geven en als ze zien dat een verkoper extra geld aanneemt, is hij gelijk zijn pas kwijt. Het is een idee om eten te geven rond etenstijd. Of gewoon eens een gesprek aan te knopen, ook al kan je hem niet goed verstaan. Mijn ervaring leert me dat je soms nog aardig ver kunt komen. Voor het krantje hoef je het niet te doen, daar staat weinig goeds in. Alleen de horoscoop vind ik altijd wel grappig, die is namelijk humoristisch bedoeld.

Verder zou ik je niet te druk maken of iemand nu een mobiel beet heeft of niet. ten eerste is voor veel verkopers een mobiel ècht een levensbehoefte, waarmee ze ook naar huis bellen (als ze buitenlands zijn). Ten tweede: als iemand met de straatkrant staat, kun je er zeker van zijn dat hij hulp nodig heeft. Daar let de straatkrant zelf nl. ook op. Als iemand er 'zomaar' staat weet je idd weinig van zijn achtergrond. Begin dan eens een gesprek.
O ja, als je wordt uitgescholden - begin dan de week later gewoon weer een gesprek. ;)

Wat een -gaarne waardig taalgebrui-jvdg- zeg. Als iemand een mobiel heeft heeft ie geld genoeg. Anders heb je geen mobiel, want die kost je klauwen met geld. 15 jaar geleden had niemand ene mobiel. Ook zwervers niet. Dus kom niet met het argument dat ze die nodig hebben. complete onzin.
Tukkertje, please, kun jij jouw keiharde visie eens naast het zingen leggen wat je de laatste dagen ten gehore hebt gebracht.
Je hebt vast gezongen: In de mensen een welbehagen....
En welke mensen zou God daarmee bedoeld hebben?
Jongens rustig maar hoor. Ik maak geen jacht op zwervers en SN verkopers. Doe nl nooit zelf de boodschappen. Wou gewoon eens de bekende knuppel werpen. veel mensen hier hebben een enorme berg boter op hun hoofd. wten exact iemand terecht te wijzen.
jvdg

Bericht door jvdg »

tukkertje schreef:
jvdg schreef:
tukkertje schreef:
Jongere schreef:sander,

officieel mogen straatkrantverkopers helemaal geen geld aannemen. Er lopen controleurs die geld geven en als ze zien dat een verkoper extra geld aanneemt, is hij gelijk zijn pas kwijt. Het is een idee om eten te geven rond etenstijd. Of gewoon eens een gesprek aan te knopen, ook al kan je hem niet goed verstaan. Mijn ervaring leert me dat je soms nog aardig ver kunt komen. Voor het krantje hoef je het niet te doen, daar staat weinig goeds in. Alleen de horoscoop vind ik altijd wel grappig, die is namelijk humoristisch bedoeld.

Verder zou ik je niet te druk maken of iemand nu een mobiel beet heeft of niet. ten eerste is voor veel verkopers een mobiel ècht een levensbehoefte, waarmee ze ook naar huis bellen (als ze buitenlands zijn). Ten tweede: als iemand met de straatkrant staat, kun je er zeker van zijn dat hij hulp nodig heeft. Daar let de straatkrant zelf nl. ook op. Als iemand er 'zomaar' staat weet je idd weinig van zijn achtergrond. Begin dan eens een gesprek.
O ja, als je wordt uitgescholden - begin dan de week later gewoon weer een gesprek. ;)

Wat een -gaarne waardig taalgebrui-jvdg- zeg. Als iemand een mobiel heeft heeft ie geld genoeg. Anders heb je geen mobiel, want die kost je klauwen met geld. 15 jaar geleden had niemand ene mobiel. Ook zwervers niet. Dus kom niet met het argument dat ze die nodig hebben. complete onzin.
Tukkertje, please, kun jij jouw keiharde visie eens naast het zingen leggen wat je de laatste dagen ten gehore hebt gebracht.
Je hebt vast gezongen: In de mensen een welbehagen....
En welke mensen zou God daarmee bedoeld hebben?
Jongens rustig maar hoor. Ik maak geen jacht op zwervers en SN verkopers. Doe nl nooit zelf de boodschappen. Wou gewoon eens de bekende knuppel werpen. veel mensen hier hebben een enorme berg boter op hun hoofd. wten exact iemand terecht te wijzen.
Je maakt je er wel heel gemakkelijk vanaf.
albion

Bericht door albion »

Jongere schreef:
albion schreef:En wat doe jij eraan, jongere?
albion,

mag ik je vragen waarom je deze vraag stelt? Ik wil je best antwoord geven (via pb), maar het valt me op dat deze vraag heel vaak wordt gesteld in dit topic als iemand zijn mening geeft hierover. Is het in de trant van: ik vind je verhaal leuk, maar zo lang jij het niet doet hoef ik het ook niet te doen?
Is gebeurd, ik neem aan dat je in je pb een mijn antwoord hebt ontvangen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
BJD

Bericht door BJD »

http://nl.youtube.com/watch?v=V5ON-7EM3 ... E8&index=2

Guus Meeuwis met "Op straat"

dit na aanleiding van de kort door de bocht opmerkingen ;)
Meeting

Bericht door Meeting »

Ik kwam vandaag uit de winkel en zag ook een vrouw buiten staan met een straatkrant om te verkopen. Ik had ze eigenlijk al gezien toen ik de winkel binnenging maar had geen contant geld om te geven. Toen ik de winkel uitkwam stond ze er nog. Ik heb ze een aardige fooi gegeven. de vrouw was zo verbouwereerd dat ze aan mij een straatkrant vergat te geven.
Terwijl het mij geheel niet om dat krantje ging.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
refo

Bericht door refo »

Meeting schreef:Ik kwam vandaag uit de winkel en zag ook een vrouw buiten staan met een straatkrant om te verkopen. Ik had ze eigenlijk al gezien toen ik de winkel binnenging maar had geen contant geld om te geven. Toen ik de winkel uitkwam stond ze er nog. Ik heb ze een aardige fooi gegeven. de vrouw was zo verbouwereerd dat ze aan mij een straatkrant vergat te geven.
Dat mogen ze niet aanpakken, want bedelen is verboden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Meeting

Bericht door Meeting »

refo schreef:
Meeting schreef:Ik kwam vandaag uit de winkel en zag ook een vrouw buiten staan met een straatkrant om te verkopen. Ik had ze eigenlijk al gezien toen ik de winkel binnenging maar had geen contant geld om te geven. Toen ik de winkel uitkwam stond ze er nog. Ik heb ze een aardige fooi gegeven. de vrouw was zo verbouwereerd dat ze aan mij een straatkrant vergat te geven.
Ik kan niet zeggen dat ze stond te 'bedelen'. Ze stond daar gewoon maar met een baal kranten in haar handen.
Ik had het ook wel een beetje met haar te doen. Meestal koop ik al geen krant omdat het mij gewoon niet interesseert zo'n krant. Meestal loop ik ze dan maar ook voorbij omdat ik er normaal gesproken geen raad mee weet.
Alleen vandaag was het anders. Ze stond daar maar en het was berekoud. Vandaar. Ik wist ook niet trouwens dat ze het niet mogen aannemen. Dat weet ik dan weer voor een volgende keer.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:
In dit geval doe ik aan burgerlijke ongehoorzaamheid.
Ik geef lekker toch.... ::bye
Meeting

Bericht door Meeting »

jvdg schreef:
refo schreef:
Wat fijn zo'n reactie. Ik heb er toch niet helemaal verkeerd aan gedaan.
Dank je wel hoor :) :)
BJD

Bericht door BJD »

Meeting schreef:
jvdg schreef:
refo schreef:
Wat fijn zo'n reactie. Ik heb er toch niet helemaal verkeerd aan gedaan.
Dank je wel hoor :) :)
ik hoop niet dat ze het "daklozenwoord" verkocht ;)
Josephus

Bericht door Josephus »

tukkertje schreef:Als iemand een mobiel heeft heeft ie geld genoeg. Anders heb je geen mobiel, want die kost je klauwen met geld.
Welkom in 2008 (nog net). :D

Jullie hebben zeker geen MediaMarkt, waar je voor 10 euro een mobieltje inclusief beltegoed kunt kopen?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Josephus schreef:
tukkertje schreef:Als iemand een mobiel heeft heeft ie geld genoeg. Anders heb je geen mobiel, want die kost je klauwen met geld.
Welkom in 2008 (nog net). :D

Jullie hebben zeker geen MediaMarkt, waar je voor 10 euro een mobieltje inclusief beltegoed kunt kopen?
10 euro vind ik veel geld. al helemaal als je niets hebt, dus praat aub geen poep.
Gian

Bericht door Gian »

Voor 10 euro kan je 10 bruine broden en 10 ltr melk bij de AH kopen.
Dat is toch 2 weken in leven blijven.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
BJD

Bericht door BJD »

tukkertje schreef:
Als ze verslaafd zijn kunnen ze zich laten opnemen om er vanaf te komen. Doen ze niet, dus ze kiezen er bewust voor.
http://kamphuesboeit.kro.nl/uitzendinge ... uidje.aspx#

Vanaf minuut 15.50. Ik wil het niet hebben over het programma maar over hoe die verslaafde vrouw spreekt over haar verslaving.
Plaats reactie