Ik ben het hierin niet met je eens. Wanneer je gaat geloven zoals jullie dat zeggen, ben en blijf je zondig. Je bent niet ineens volmaakt omdat je gelooft. Een moment van bekering heb je bij mensen die heiden zijn geweest. En die tot geloof komen. (En dan bedoel ik niet de mensen in de kerk die bekeert zijn zoals jullie dat zeggen). In onze kerk hebben de meeste mensen nooit een moment van bekering gehad. We geloven ons leven lang, zijn er mee opgegroeit. Bekering is bij ons iets wat dagelijks is. Telkens opnieuw. Een mooi boek dat o.a. mijn standpunt uitlegt is 'Ben ik wel uitverkoren' van H. Westerink. Een echte aanrader die op die vragen antwoord geeft.Oorspronkelijk gepost door mementoDe term 'moment van bekering' komt voor uit de reformatorische (en bijbelse) gedachtengang, dat een mens slechts kan geloven als hij wedergeboren wordt. Vóór die tijd was de mens dus dood in zonden en misdaden, daarna is hij een gelovige. Dat is nogal een verschil, en houdt een verandering van denken en doen in. Omdat het gaat om zo'n grote verandering, zal je die verandering zelf vaak merken.Oorspronkelijk gepost door Bourdon
Ik heb ff een vraagje: Op welk bijbelgedeelte baseren jullie dat je een moment van bekering moet hebben gehad? Ik heb dat dus echt niet. Ik geloof mn hele leven lang al. Ik ben natuurlijk wel gegroeit door al die jaren heen. Ik heb dit jaar belijdenis gedaan van mn geloof. En ik ben er van overtuigd dat ik uitverkoren ben. Dit wil niet zeggen dat ik nu maar vrolijk verder leef....Ik besef echt wel dat ik een zondig mens ben en dat ik die genade niet verdien. Maar ik vraag me wel af waar jullie dat moment van bekering vandaan halen...
Dat het bijbels is dat je wedergeboren moet zijn, ben ik met je eens. Maar dat dat een moment moet zijn ......dat staat toch echt nergens!!! Tenzij jullie de teksten op een heel andere manier interpreteren.