De Grootste Nederlander

Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Nou, daar gaan we dan:
Ik ga emigreren
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door dré
idd.
Wat een land en volk is dit.
Je schaamt je bijna om nederlander te zijn
Bij de Duitsers ging het tussen Luther en Bach
Bij de Britten tussen Churchill en Shakespeare
En bij ons werd het Pim Fortuyn

De verkiezing van het minst ontwikkelde volk:

Ehm...
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Ik (hik) eigenlijk (hik) op (hik) Freddy (hik) Heineken (hik) had (hik) willen (hik) stemmen...... (hik)........

Proost!!!! (hik.....hik......blùùùùùrrrrrrrrppppp)
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lecram Begrijpelijk dus dat WvO het niet geworden is. Voor die mensen is WvO een grote onbekende.
Wie is Willem van Oranje?! :t:pu:t:pu:t:pu:t:pu:t:pu:D

[size=-1]een LPF stemmer[/size] :stu:stu:stu:stu
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door Lecram Begrijpelijk dus dat WvO het niet geworden is. Voor die mensen is WvO een grote onbekende.

De koots van het Nederlans Elluftal, dombo!

Een foebalfèn
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Oorspronkelijk gepost door Daphne

De koots van het Nederlans Elluftal, dombo!

Een foebalfèn
OOOOOOOOOOOOH vandaar... k hou nie van voetbal.... en om dan grootste nederlander te zijn... beetje ver gaand vind je niet!?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
refo

Bericht door refo »

Ik hoorde net op de radio dat PF 130.000 stemmen heeft gekregen en WvO 161.000. Een computerstoring zou de oorzaak zijn. (Zal de LPF wel achter gezeten hebben.)

Zeer waarschijnlijk krijgt de echte grootste Nederlander alsnog de titel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door refo

Zeer waarschijnlijk krijgt de echte grootste Nederlander alsnog de titel.
:u:u:u

Het lijkt wel of alles rond PF na diens overlijden fout gaat.
Eerst wordt z'n replika onthoofd, valt alle politieke ambitie in het water, en blijkt de grootste Nederlander ook een blamage te worden...
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Majorca

Bericht door Majorca »

Ik vind die hele verkiezing van "Grootste Nederlander' baarlijke nonsens. Wat een onzin toch. Laten we maar dicht bij de grond blijven. Wij zijn niet anders dan nietig stof en as. Van dezelfde lap gescheurd.

De apostel Paulus was misschien wel de grootste apostel, maar vond zichzelf de minste. De grootste zondaar. En wat hij had, of gedaan had, dat schreef hij toe aan de genade Gods. Laten we daar maar meer mee bezig zijn.

Jammer dat een degelijke en verantwoorde krant als het Ref. Dagblad mee moet doen aan deze onzin.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Ik vind die hele verkiezing van "Grootste Nederlander' baarlijke nonsens. Wat een onzin toch. Laten we maar dicht bij de grond blijven. Wij zijn niet anders dan nietig stof en as. Van dezelfde lap gescheurd.

De apostel Paulus was misschien wel de grootste apostel, maar vond zichzelf de minste. De grootste zondaar. En wat hij had, of gedaan had, dat schreef hij toe aan de genade Gods. Laten we daar maar meer mee bezig zijn.

Jammer dat een degelijke en verantwoorde krant als het Ref. Dagblad mee moet doen aan deze onzin.
Het is zeker geen nonsens. Op deze manier denken mensen tenminste weer eens over hun historie na. Uiteraard bericht ook het Ref. Dagblad hierover. Een lesje nederigheid is hier niets op zijn plaats. Het is natuurlijk wel bespottelijk dat Fortuyn de grootste Nederlander is geworden. Welke maatstaf je ook neemt, hij wordt nooit de grootste. Hij is zelfs niet de grootste 'relnicht', dat is zonder enige twijfel Willem Oltmans.
refo

Bericht door refo »

Op zich wel mooi dat Willem van Oranje de meeste stemmen heeft. Hij is degene die een verbond sloot met de Potentaat der Potentaten. Voor wat dat waard was, maar hij erkende zelf niet groot te zijn voor God. Dan hebben we toch precies de goede persoon te pakken?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik deel de visie van prof. Von der Dunk, die aangaf dat het niet mogelijk is een grootste Nederlander te kiezen. Het is appels met peren vergelijken als je moet kiezen tussen bijv. Erasmus, Willem van Oranje of Rembrandt.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door refo
Op zich wel mooi dat Willem van Oranje de meeste stemmen heeft. Hij is degene die een verbond sloot met de Potentaat der Potentaten. Voor wat dat waard was, maar hij erkende zelf niet groot te zijn voor God. Dan hebben we toch precies de goede persoon te pakken?
Zeker weten, Willem is toch in meerdere opzichten de grootste Nederlander aller tijden. Met de benaming Potentaat der Potentaten voor de allerhoogste God heb ik toch altijd wat moeite. Wie heeft dat eigenlijk verzonnen? Geen porem...

[Aangepast op 17/11/04 door Harry]
Adorote

Bericht door Adorote »

Als we het over een echte allergrootste Nederlander hebben is dat Thomas a Kempis wel.wiens ===Navolging van Christus=== het meest gelezen boek is na de Heilige Schrift ,tot op de huidige dag en steeds weer opnieuw herdrukt wordt.

Erasmus als goede tweede.

Willem van Oranje was geen Nederlander ,maar was een opstandige edelman,die opstond tegen zijn koning,en toevallig Holland mee hielp om een vrije natie te worden.En zijn leven was van verre respectabel.

Ook hier weer ken uw echte vaderlandse en kerkelijke geschiedenis.
Plaats reactie