Theo van Gogh overleden

Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind wel dat er weer veel ophef over gemaakt wordt. Was die man dan zo belangrijk voor Nederland???
Elk mens die (over)lijdt aan geweld op straat is er 1 te veel. Of je nou Theo van Gogh, Mijderd Tjoelker, Jan Jansen, Piet van de slager of weet ik veel hoe heet...
Het is toch AFSCHUWELIJK????????!!!!!

Ik denk dat we moeten bidden voor vrede in ons land.....
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik merk hier dezelfde sentimenten tegen buitenlanders als bij Van Gogh zelf.

Laat dit duidelijk zijn: Van Gogh is GEEN martelaar van de vrije meningsuiting. Hij heeft haat gepreekt en haat geoogst.

Als Hitler in 1938 vermoord was door een jood, was hij dan ook een martelaar van de vrije meningsuiting geworden?

Hou toch eens op met kreten als: "de overheid moet nu eindelijk eens wat aan het buitenlanderprobleem doen". Dat lijkt mij teveel op "Es ist zeit für die Endlösung der Judenfrage"

Ik vind moord verschrikkelijk, maar toen ik het bericht hoorde, was mijn tweede gedachte: Je kon erop wachten.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ik merk hier dezelfde sentimenten tegen buitenlanders als bij Van Gogh zelf.

Laat dit duidelijk zijn: Van Gogh is GEEN martelaar van de vrije meningsuiting. Hij heeft haat gepreekt en haat geoogst.

Als Hitler in 1938 vermoord was door een jood, was hij dan ook een martelaar van de vrije meningsuiting geworden?

Hou toch eens op met kreten als: "de overheid moet nu eindelijk eens wat aan het buitenlanderprobleem doen". Dat lijkt mij teveel op "Es ist zeit für die Endlösung der Judenfrage"

Ik vind moord verschrikkelijk, maar toen ik het bericht hoorde, was mijn tweede gedachte: Je kon erop wachten.
Weetje het is niet zo zeer dat ik partij trek voor partijen (1. 'WEG met de moslims' 2. 'WAAROM moest hij sterven... omdat hij zijn mening gaf' ) Maar wel een contstatering dat er weer een misdrijf is gepleegd, iemand is vermoord en 't land hierdoor op zn kop staat...! Dat is een feit wat je niet kunt ontkennen!!!!

Daarom herhaal ik: Laten we bidden voor ons land (voor Christenen, Moslims, niet gelovigen, kortom: voor een ieder die hier leeft!)

[Aangepast op 2/11/04 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Buskes

Bericht door Buskes »

De media was er weer vol van vandaag. Vanavond zelfs een bijeenkomst op de Dam.
Beetje overdreven allemaal.
Daarmee rechtvaardig ik de daad niet, maar eerlijk gezegd......je kon er op wachten.
zonnebloem

Bericht door zonnebloem »

Balkenende noemde Van Gogh een markante man.
Geeft een interessante wending aan z'n normen en waarden debat.
Uitingen van Van Gogh waren doorspekt van schelden en vloeken, niet echt een moraal om na te streven.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ach... Over doden niets dan goeds. Net als die André Hazes, alhoewel ik André niet wil beledigen om hem te vergelijken met Theo.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tijd voor wat samenzweringstheorieën.

911 dagen na 11/9/2001 was de aanslag in Madrid 6/5/2002. Laat vandaag nu 911 dagen na Madrid zijn.

:pu:pu:pu:pu
Unionist

Bericht door Unionist »

911 dagen na 11/9/2001 was de aanslag in Madrid 6/5/2002. Laat vandaag nu 911 dagen na Madrid zijn.

Zou het het Bush-kamp of het Kerry-kamp bevoordelen? Volgens mij zit de CIA erachter.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

6/5/02 is Pim Fortuyn toch vermoord??? Madrid daar ook nog bij?

en van 11/9/01 naar mei 2002 is ook geen 911 dagen.

Idd :pu:pu:pu:pu:pu:pu;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Robert

Bericht door Robert »

Nee, van 911 naar Madrid was 911 dagen.
Van 06-05 (moord Fortuyn) naar 02-11 (moord van Gogh) waren 911 dagen.

Dat zegt alleen iets over het motief, niets over wie het heeft gedaan. Het motief is duidelijk, moslimfundamentalist vermoord man die tegen islam ageert.

Het is weldegelijk groot nieuws voor Nederland.
Niet zozeer om wie van Gogh is, want iedereen is het wel eens dat het een grofbek was die het min of meer over zichzelf heeft afgeroepen. Daarom zegt Balkenende: 'markant'. Dat geeft aan dat Balkenende geen positieve woorden over van Gogh wil spreken.

Wat je moet weten is dat van Gogh ten strijde trok tegen veel mistanden in de islam. Bijvoorbeeld de onderdrukking van de vrouw. Zijn laatste film ging daarover, en was een zeer scherpe documentaire over mishandeling van islamitische vrouwen.
Het punt is dat de islam geen kritiek dult. Dat wil zeggen, daar reageert ze met geweld op.

En dat begint zich meer en meer in Nederland te manifesteren.
Wat dat betreft is dit een gedenkwaardige dag in Nederland.
Mensen zullen het eng vinden om kritiek op de islam te leveren.

De moord op van Gogh is daar een symbool van.
Dus niet van Gogh zelf, maar zijn moord is het symbool.

In tegenstelling tot bij Fortuyn zijn de mensen niet woedend omdat ze van Gogh missen, maar omdat hij is vermoord.

Het citaat van Voltaire werd niet voor niets opnieuw terrecht aangehaald!

[Aangepast op 2-11-2004 door Robert]
Carpe Diem tamen Memento Mori
Unionist

Bericht door Unionist »

Ook heel erg. Er wordt alleen geen herrie om gemaakt:

Gerrie Knetemann overleden aan hartstilstand

Uitgegeven: 2 november 2004 18:53
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 19:55
WOERDEN - Oud-wielrenner Gerrie Knetemann is dinsdag overleden. Een woordvoerder van de wielerunie KNWU heeft dat bevestigd.

Volgens de KNWU is een hartstilstand de doodsoorzaak. Knetemann was bondscoach van de profs bij de KNWU.

Als renner begon hij in 1968, in 1973 werd de Amsterdammer professional. Knetemann won in zijn loopbaan onder meer de wereldtitel, de Amstel Gold Race, tien etappes in de Ronde van Frankrijk en Parijs-Nice. Knetemann, die als renner bekend stond om zijn grappen en grollen, nam in september 1989 afscheid.

Uniek

KNWU-voorzitter Joop Atsma noemde Knetemann in een eerste reactie een uniek sportmens en een voorbeeld voor iedereen. Atsma, oud-amateurrenner en Tweede-Kamerlid voor het CDA, en Knetemann waren ook persoonlijke vrienden.

Boogerd

Michael Boogerd heeft met verbijstering gereageerd op het bericht van het plotselinge overlijden van bondscoach Gerrie Knetemann op 53-jarige leeftijd. "Veel te jong. Dit valt rauw op je dak. Heel erg. Ook als je bedenkt wie hij achterlaat, een vrouw en drie nog vrij jonge kinderen", zei de Raborenner op zijn vakantieadres op Gran Canaria.

Boogerd vertelde dat hij dit jaar vaker dan ooit overleg heeft gevoerd met Knetemann met het oog op de Olympische Spelen en het wereldkampioenschap. "Het contact werd ook steeds beter. In de Tour kreeg ik sms'jes van Gerrie waarin hij me succes wenste. Ik voelde dat hij steeds meer respect voor mij als wielrenner kreeg. Zijn dood is een grote schok."
SolaGratia
Contacteer:

Bericht door SolaGratia »

Het is héél erg wat er gebeurt is, laat dat duidelijk zijn.

Weet je wat alleen zo vreemd is?

Nou het volgende:
Vandaag loopt iedereen te roepen dat we in een vrij land wonen en dat we vrijheid van meningsuiting hebben.
Heel politiek Den Haag loopt te roepen dat vrijheid van meningsuiting het hoogste goed is in Nederland.
Je moet alles kunnnen zeggen wat je denkt! aldus politiek Den Haag

Maar nu komt het!
Ik hoorde op een jongerenavond en las in De Uitdaging dat onze broeder Feike ter Velde bezoek had gehad van 2 mensen van de overheid die verhaal kwamen halen over wat hij gezegd zou hebben over homo´s!
Hij kreeg een officiele waarschuwing, "we leven in een andere tijd" hadden ze nog gezegd. U kunt niet alles meer zeggen Meneer Ter Velde. Dus wel mag je zeggen dat het christendom een achterlijke godsdienst is, maar niet mogen zeggen dat homoseksualiteit fout is!

HOEZO TOLERANT???? Wie leven in een angstige tijd!!
Majorca

Bericht door Majorca »

De Telegraaf publiceert vandaag een foto van het lijk van Theo van Gogh, met duidelijk zichtbaar een mes in zijn lichaam.

Is dit kies?

hoort dit ook niet bij de verruwing van de maatschappij?
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door SolaGratia

HOEZO TOLERANT???? Wie leven in een angstige tijd!!
Laten we ons als christenen nooit met onze tegenstanders vergelijken. Daarom nooit zeggen: als Theo van Gogh wel alles mag zeggen, waarom wij dan niet.

Je wilt niet vergeleken worden, doe het dan ook niet. Bovendien leert de geschiedenis dat wanneer de godsdienst in het spel is, er ongelijke behandeling plaatsvindt.

Op zich is dat een goed teken. Tegenwind is altijd een goed teken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
De Telegraaf publiceert vandaag een foto van het lijk van Theo van Gogh, met duidelijk zichtbaar een mes in zijn lichaam.

Is dit kies?

hoort dit ook niet bij de verruwing van de maatschappij?
mmm, in dit geval zou het functioneel kunnen zijn. het is hard, maar dit is wat er gebeurt . . .

Ik las overigens ergens dat TvG tussen dat hij aangeschoten was en dat -ie gestoken werd "genade, genade" geroepen zou hebben, laat dat voor ons maar een les zijn. We moeten om genade roepen bij leven, niet eerst in ons sterven. En dan bij God, Die het geven kan, en niet bij mensen.
Plaats reactie