Geld geven aan zwervers

Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ten eerste lijken deze teksten niet op teksten uit mijn bijbel, en ten tweede, de bedelaars die hier bedoeld worden liepen niet rechtstreeks met het geld naar een dealer om drugs te kopen.
O vandaar, dat je niet aan bedelaars geeft!!!! Mijn aangehaalde tekst heeft niet de staten vertaling. HAHAHAHAHAHA Tja zo heeft iedereen zijn excussen.

'
Jan de Wit

De plaats van de arme bedelaar in de bijbel:

Jezus Sirach OT:
H4
vers 4 Wees niet weigerachtig tegenover een smekeling in nood en wend je gezicht niet af van de bedelaar.
vers 8 Neig je oor naar de bedelaar en sta hem vriendelijk en zachtmoedig te woord.
H 7 vers 32 Strek je hand uit naar de bedelaar: dan zal je zegen volkomen zijn.

H10
vers 22 De vreemdeling, de buitenlander en de bedelaar: hun roem ligt in hun vrees voor de Heer.23 Het is niet rechtvaardig een vrome bedelaar zonder respect te benaderen

Dus denk daar aan, ook voor mij zelf een les.
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ten eerste lijken deze teksten niet op teksten uit mijn bijbel, en ten tweede, de bedelaars die hier bedoeld worden liepen niet rechtstreeks met het geld naar een dealer om drugs te kopen.
Drugs is wel duur hoor.
De meeste bedelaars bedelen voor een slaapplaats want dat kost ongeveer 5 euro perdag bij het Leger.

Ach als je bedelaar bent word je overal uitgekotst, niet iedere bedelaar is aan de drugs hoor.
Als ze niets meer van de christenen te verwachten hebben van wie dan wel?

Gelukkig staan de zusters van Moeder Theresa iedere dag klaar (op donderdag na) om de zwervers een douche aan te bieden en een warme maaltijd.

En ook het leger des Heils verricht werken van barmhartigheid.
Jan de Wit

Jezus Sirach OT:
H4
vers 4 Wees niet weigerachtig tegenover een smekeling in nood en wend je gezicht niet af van de bedelaar.
vers 8 Neig je oor naar de bedelaar en sta hem vriendelijk en zachtmoedig te woord.
H 7 vers 32 Strek je hand uit naar de bedelaar: dan zal je zegen volkomen zijn.

H10
vers 22 De vreemdeling, de buitenlander en de bedelaar: hun roem ligt in hun vrees voor de Heer.23 Het is niet rechtvaardig een vrome bedelaar zonder respect te benaderen

Dus denk daar aan, ook voor mij zelf een les.
Jan de Wit

Nog een bijbeltekst:

"Als iemand over voldoende middelen beschikt,
maar zijn hart sluit voor zijn broer die hij gebrek ziet lijden,
hoe kan Gods liefde dan in hem blijven?"
(1 Johannes 3:17)
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Nog een bijbeltekst:

Hier wordt volgens mij het gebrek aan primaire levensbehoeften bedoeld. Of zou in deze ook gebrek aan drugs worden bedoeld Jan?
wim

Bericht door wim »

Mijn aangehaalde tekst heeft niet de staten vertaling.
Volgens mij staan ze in geen enkele BIJBELvertaling!!!
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door Johannes 3:16
Nog een bijbeltekst:

Hier wordt volgens mij het gebrek aan primaire levensbehoeften bedoeld. Of zou in deze ook gebrek aan drugs worden bedoeld Jan?
Gemakkelijk om te denken dat ale bedelaars aan de drugs zijn.
Zou de barmhartige Samaritaan ook gedacht hebben. Zo die is in elkaar geslagen, zou die wel aan zijn eigen te danken hebben.

En drugs denk je werkelijk dat je dat van kleingeld kan kopen?
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door wim
Mijn aangehaalde tekst heeft niet de staten vertaling.
Volgens mij staan ze in geen enkele BIJBELvertaling!!!
Toch wel.
Jan de Wit

Om als dakloze te kunnen slapen in een instelling moeten ze meestal ongeveer 5 euro betalen (als er plaats is!)
Daarom zijn er soms bedelaars.

En een dakloze is soms dakloos buiten zijn schuld.
Daphne

Bericht door Daphne »

Voor de SintJans kerk stond ook zo'n man met zn daklozenkrant.... (sorry maar ik heb niet altijd zin om wat te geven) k ging naar t concert van Tukkie en alleen op chriselijke concerten (lekker op mensen hun gemoed "Heb uw naaste lief als je zelf" spelen) die vent vroeg als n popiejopie me... "Heb je nog wat over voor de daklozen?!" ik antwoordde nee vandaag niet (hallow ik moet toch niets?!)
Hij zei... oh je bent met die fiets?! Nou die staat er straks niet meer...

Dit is dwingen.... k heb m verteld dat ik m wist te vinden.... ik hou er niet van.... op deze manier. Zoek werk ofzo
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Voor de SintJans kerk stond ook zo'n man met zn daklozenkrant.... (sorry maar ik heb niet altijd zin om wat te geven) k ging naar t concert van Tukkie en alleen op chriselijke concerten (lekker op mensen hun gemoed "Heb uw naaste lief als je zelf" spelen) die vent vroeg als n popiejopie me... "Heb je nog wat over voor de daklozen?!" ik antwoordde nee vandaag niet (hallow ik moet toch niets?!)

Dit is dwingen.... k heb m verteld dat ik m wist te vinden.... ik hou er niet van.... op deze manier. Zoek werk ofzo
Zoek werk ofzo <<<<<<

Denk je dat een dakloze werk kan krijgen?
Zal er een werkgever zijn die een dakloze werk geeft?
Ik denk het zelf niet.
Jan de Wit

Ken zelf een geval. Die wil werken maar mag niet.
Krijgt ook geen uitkering.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Ken zelf een geval. Die wil werken maar mag niet.
Krijgt ook geen uitkering.
Bijzonder geval......:o
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Daphne

Stond je fiets er nog?? Dit is idd niet echt netjes. Had ie maar even in de kerk moeten komen.
Plaats reactie