Oproep tot geloof?

Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door anemoonja, gewoon met ons verstand het besluit nemen te gehoorzamen!
dan gaat de Heilige Geest op een voor ons verborgen manier in ons het willen en het kunnen werken
Sorry Anemoon, je bent hier op een forum dat wil staan in de lijn van de refomatie en nadere reformatie en dat de vijf artikelen tegen de remonstranten erkent. Jij wilt hier remonstrantisme propageren en ontkent feitelijk de doodstaat van de mens. Ik wil je oprecht ernstig waarschuwen en het hierbij laten.

Hier worden weer twee dingen door elkaar gehaald; de spiritualiteit van de Nadere Reformatie,en het Universeel Katholieke standpunt van de Kerk van alle plaatsen en tijden .wat Anemoon neerzet.

Dus de zogenaamde waarschuwing is dan ook niet relevant.

Jezus klopt aan de deur van je hart,tot je open doet,en dan kan de Heilige Geest gaan werken.En waarom doet de mens de deur van zijn/haar hart open ,omdat hij/zij juist zich bewust is geworden van verlorenheid en doodsstaat en zo niet meer verder kanl even en al zijn/haar heil zoekt bij het Lam en het Levendschenkend Kruis,want buiten de Kruisverdienste van de Opgestane is geen zaligheid.
Pied

Bericht door Pied »

"Je moet leren dat pasen en pinksteren niet op een dag zijn gebouwd (of hoe zat dat ook alweer)"
Het spreekwoord is: "Er zijn vele wegen die naar Rome leiden." Of bedoel je die niet?
Pied

Bericht door Pied »

"Jezus klopt aan de deur van je hart,tot je open doet,en dan kan de Heilige Geest gaan werken."
Dat zorgt er voor dat er geen enkel mens zalig zal worden. Niemand zet sinds Adams val de deur van zijn hart open voor God. God Zelf doet dat. Hij werkt. Hij is de Eerste. En dat is wat de Universele Katholieke Kerk leert.
jacob

Bericht door jacob »

heb je de preken al geluisterd die ik je heb aanbevolen?
Pied

Bericht door Pied »

Anemoon, de kanttekenaren zeggen bij deze tekst:
"Dit wordt niet gesteld in den vrijen wil des mensen, maar deze vermaning is een middel waardoor Christus de deur van onze harten opent, dewijl hij hier spreekt tot leden van Zijn gemeente, waarvan velen reeds den Geest van Christus deelachtig waren, welke gave door zulke vermaningen meer en meer verwekt wordt, gelijk Paulus tot Timotheüs spreekt, {#2Ti 1:6,7}; want niemand komt tot Christus dan die het van den Vader gehoord en geleerd heeft, dien de Vader trekt en dien het van den Vader gegeven is, {#Joh 6:44,45,65}. Zodat niemand voor Christus’ vermaningen zijn hart open doet, dan dien God zelf het hart eerst opent om op Zijn Woord acht te nemen, gelijk David bidt, {#Ps 119:18}, en van Lydia betuigd wordt, {#Hnd 16:14}, en van alle gelovigen, {#Flp 2:13}."
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
beste pied,

zie Ik sta aan de deur, en Ik klop, en indien iemand Mijn stem hoort EN DE DEUR OPEN DOET, Ik zal inkomen en avondmaal met hem houden en hij met Mij
ik reageer hier voor een stel andere

ja maar anenmoon dat moet worden toegepast. en als het niet wordt toegepast kan je de openen wat je wilt maar het gebeurd gewoon niet.

Dat JEZUS dit zelf tegen mensen zegt is blijkbaar volledig onbelangrijk. Dit woord komt tot een leder die het hoort of leest.

Zo kies dan heden!!!!!
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door jacob
heb je de preken al geluisterd die ik je heb aanbevolen?
Nee. Ik geef momenteel prioriteit aan het lezen van "het genadeverbond" van Boston.
misschien ipv deze zinloze discussie!!
refo

Bericht door refo »

Heel mooi boek.

Met name de laatste bladzijden zijn doortrokken van 'praktisch remonstrantisme'.
Plaats reactie