Verkiezingen oktober 2025

Philip

Re: Verkiezingen oktober 2025

Bericht door Philip »

Bertiel schreef: Gisteren, 13:36 assistent account begint bij 2750 op 24 jarige leeftijd
En dat is vergelijkbaar met een bouwvakker.
En inderdaad, registeraccountants met opleiding verdienen veel meer.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

het minimum van de assistent account is vergelijkbaar met het maximum van de bouwvakker
Dus er zit overlap, maar realistisch vergelijk is het niet.
Geen bouwvakker zit dan al in de bovenkant ingeschaald en geen assistent account begint met het minimum
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
refo

Bericht door refo »

Philip schreef: Gisteren, 13:45
Bertiel schreef: Gisteren, 13:36 assistent account begint bij 2750 op 24 jarige leeftijd
En dat is vergelijkbaar met een bouwvakker.
En inderdaad, registeraccountants met opleiding verdienen veel meer.
Die bouwvakker is dan al 8 jaar aan het werk en heeft geen studieschulden.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef: Gisteren, 12:54
DDD schreef: Gisteren, 12:37
huisman schreef: Gisteren, 12:07
DDD schreef: Gisteren, 10:03

Dat is inderdaad mijn mening. Omdat jouw normen en waarden inzake vervoer maatschappelijk onwenselijk zijn, moet de overheid die extra belasten.

De meeste mensen die egoïstische keuzes maken, vinden dat zelf ook, maar ze willen zichzelf niet benadelen als de ander gewoon zijn gang gaat. Ze zouden wel graag willen dat Europa dat soort keuzes breder oplegt of stimuleert.

Een deel van de burgers, zoals jij, deelt zo'n standpunt niet, maar dan is het hopen op een maatschappelijke meerderheid.
Waarom ga je niet in op het argument van de lage inkomens? Voorbeeld: Jonge man uit mijn directe omgeving. Praktisch opgeleid. Moet zich elke morgen rond 04:30 melden bij een bouwbedrijfje in het buitengebied om vandaar naar de klus te gaan. Hoe moet deze jongeman zo vroeg de 40km afleggen als jij het autorijden voor hem onbetaalbaar maakt?
Dit voorbeeld is met talloze aan te vullen maar daar hebben mensen zoals jij vaak weinig oog voor of ze komen met dwaze oplossingen.
Ik beweer toch niet dat hij dat niet met de auto mag doen? Alleen moet daar wel voor betaald worden. Gezien de vorstelijke salarissen en inkomsten in de bouwsector lijkt me dat ook geen enkel probleem. Rond 4.30 zal de kilometerheffing ook niet erg hoog zijn, neem ik aan. De meeste mensen slapen dan nog.

Wat dit met lage inkomens te maken heeft, begrijp ik niet helemaal. Bouwvakkers hebben geen lage inkomens. Ze verdienen meer dan ik. Schoonmakers misschien. En winkelmedewerkers.
Jij leeft echt in een bubbel. Deze jonge man zit toch echt onder een modaal inkomen.
OV , dure elektrische fietsen/steps enz. is voor yuppen en bovengemiddelde inkomens en banen prima. Ze kunnen vaak hun eigen werktijden bepalen en hebben daardoor allerlei keuzes die een groot deel van werkend Nederland niet heeft.
Maar ik begrijp dat jij daar niet zoveel mee hebt net als GL-PvdA.
Jouw voortdurende aanvallen op mijn persoon hangen mij een beetje de keel uit. Ik werk voor een belangrijk deel van mijn tijd voor arme mensen, en ik behoor daarom zelf ook tot relatief arme Nederlanders, verdien onder of net modaal, terwijl ik óók goed zicht heb op miljonairs in mijn familie- en vriendenkring.

Wat jij schrijft, is onzin. Ik woon in een straat in een eenvoudig huis. De overkant betreft dure huizen, daar wonen naast notarismedewerkers en leraren inmiddels een aantal bouwvakkers.

Bovendien heeft wat jij schrijft, niets met wat ik schreef, te maken.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 15:29
huisman schreef: Gisteren, 12:54
DDD schreef: Gisteren, 12:37
huisman schreef: Gisteren, 12:07

Waarom ga je niet in op het argument van de lage inkomens? Voorbeeld: Jonge man uit mijn directe omgeving. Praktisch opgeleid. Moet zich elke morgen rond 04:30 melden bij een bouwbedrijfje in het buitengebied om vandaar naar de klus te gaan. Hoe moet deze jongeman zo vroeg de 40km afleggen als jij het autorijden voor hem onbetaalbaar maakt?
Dit voorbeeld is met talloze aan te vullen maar daar hebben mensen zoals jij vaak weinig oog voor of ze komen met dwaze oplossingen.
Ik beweer toch niet dat hij dat niet met de auto mag doen? Alleen moet daar wel voor betaald worden. Gezien de vorstelijke salarissen en inkomsten in de bouwsector lijkt me dat ook geen enkel probleem. Rond 4.30 zal de kilometerheffing ook niet erg hoog zijn, neem ik aan. De meeste mensen slapen dan nog.

Wat dit met lage inkomens te maken heeft, begrijp ik niet helemaal. Bouwvakkers hebben geen lage inkomens. Ze verdienen meer dan ik. Schoonmakers misschien. En winkelmedewerkers.
Jij leeft echt in een bubbel. Deze jonge man zit toch echt onder een modaal inkomen.
OV , dure elektrische fietsen/steps enz. is voor yuppen en bovengemiddelde inkomens en banen prima. Ze kunnen vaak hun eigen werktijden bepalen en hebben daardoor allerlei keuzes die een groot deel van werkend Nederland niet heeft.
Maar ik begrijp dat jij daar niet zoveel mee hebt net als GL-PvdA.
Jouw voortdurende aanvallen op mijn persoon hangen mij een beetje de keel uit. Ik werk voor een belangrijk deel van mijn tijd voor arme mensen, en ik behoor daarom zelf ook tot relatief arme Nederlanders, verdien onder of net modaal, terwijl ik óók goed zicht heb op miljonairs in mijn familie- en vriendenkring.

Wat jij schrijft, is onzin. Ik woon in een straat in een eenvoudig huis. De overkant betreft dure huizen, daar wonen naast notarismedewerkers en leraren inmiddels een aantal bouwvakkers.

Bovendien heeft wat jij schrijft, niets met wat ik schreef, te maken.
Waar jij een aanval op je persoon leest is mij een raadsel maar dat zal mijn ongevoeligheid zijn. Dus excuses daarvoor maar voor mij blijft staan dat juist mensen met minder betaalde banen toch echt op de auto zijn aangewezen en zich niet al die fancy elektrische voertuigen kunnen veroorloven om via OV op tijd op hun werk te komen.

Verder vind ik een sterk sturende overheid via beprijzing over het algemeen een slecht idee.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Er zijn nauwelijks bouwvakkers die meer dan een half uur van hun bedrijfsvestiging wonen. Als ze voor hun werk moeten reizen, zijn dat sowieso bedrijfskosten, inclusief de eventuele heffingen. Ik verwacht in de meeste gevallen dat dit ook voor (een deel van) het woon-werkverkeer geldt.

Als mijn plannen werkelijkheid worden, zijn bouwvakkers nu juist alleen maar goed uit, want ik ben voorstander van een spitsafhankelijke kilometerheffing en van afschaffing van alle autobelastingen behalve de aanschafbelasting en eventuele parkeerheffingen. Bouwvakkers reizen vaak vóór de spits, behalve dan in de buurt van Deventer, daar is de spits eerder omdat er zoveel bouwvakkers op weg zijn.

Mensen die onder modaal verdienen, enkele bijzondere uitzonderingen daargelaten zoals sommige predikanten en andere mensen die hun werk deels uit liefdadigheid doen, werken zelden ver van hun woning. Dat geldt ook voor thuiszorgmedewerkers. Het is dus een non-argument. De spitsheffing/kilometerheffing zal voornamelijk welvarende mensen raken die heel ver van hun werk zijn gaan wonen, geregeld in een riante woonomgeving.
refo

Bericht door refo »

DDD schreef: Gisteren, 17:17 Er zijn nauwelijks bouwvakkers die meer dan een half uur van hun bedrijfsvestiging wonen. Als ze voor hun werk moeten reizen, zijn dat sowieso bedrijfskosten, inclusief de eventuele heffingen. Ik verwacht in de meeste gevallen dat dit ook voor (een deel van) het woon-werkverkeer geldt.

Als mijn plannen werkelijkheid worden, zijn bouwvakkers nu juist alleen maar goed uit, want ik ben voorstander van een spitsafhankelijke kilometerheffing en van afschaffing van alle autobelastingen behalve de aanschafbelasting en eventuele parkeerheffingen. Bouwvakkers reizen vaak vóór de spits, behalve dan in de buurt van Deventer, daar is de spits eerder omdat er zoveel bouwvakkers op weg zijn.

Mensen die onder modaal verdienen, enkele bijzondere uitzonderingen daargelaten zoals sommige predikanten en andere mensen die hun werk deels uit liefdadigheid doen, werken zelden ver van hun woning. Dat geldt ook voor thuiszorgmedewerkers. Het is dus een non-argument. De spitsheffing/kilometerheffing zal voornamelijk welvarende mensen raken die heel ver van hun werk zijn gaan wonen, geregeld in een riante woonomgeving.
Kilometerheffingen moet je helemaal niet willen. Dat gaat een burgeroorlog opleveren. Maandelijks of anderszins periodiek komt er een staatje met alle ritten erop. "wat moest je daar?" "Op 10 oktober zei je daarheen te moeten, maar ik zie dat je ergens anders was!" Vervolgens gaat de staat zich ermee bemoeien. Dus alsjeblieft niet, zeg.
Als alleengaande is het makkelijk om te beweren dat het OV alles is, maar voor gezinnen is het meestal niets. Het openbaar vervoer begint waar je niet bent en eindigt waar je niet wilt zijn.

Bovendien hebben mensen vaak geen keus over het tijdstip waarop ze onderweg moeten.
huisman

Bericht door huisman »

A12 richting Utrecht bijna anderhalve week dicht, uur extra reistijd - https://nos.nl/l/2579481

Weet zo'n grootverdiener (huisarts) die denkt dat iederen een speedpedelec in de schuur heeft staan. :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

huisman schreef: Vandaag, 13:23 A12 richting Utrecht bijna anderhalve week dicht, uur extra reistijd - https://nos.nl/l/2579481

Weet zo'n grootverdiener (huisarts) die denkt dat iederen een speedpedelec in de schuur heeft staan. :bobo
Ga langs bij de fietsenwinkel en vraag wat er voor anderhalve week te huur is.
t Is voor die welgestelden met hun auto's dat er snelwegen opgelapt moeten worden. Voor mij persoonlijk mochten ze daar meteen mee stoppen en het geld in het OV steken. Ik moet aan het eind van de middag op een locatie op twintig autominuten afstand toe, en daar doe ik met het OV ruim twee uur over. Ik moet vanavond laat terug en heb met al die berichten van afgelopen week even geen zin om door het donker te gaan fietsen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Gisteren, 17:17 aanschafbelasting en eventuele parkeerheffingen
Waarom denk je dat we in Nederland zo ongeveer het oudste wagenpark van Europa hebben? Nieuwe auto's zijn onbetaalbaar door de Bpm.
De spitsheffing/kilometerheffing zal voornamelijk welvarende mensen raken die heel ver van hun werk zijn gaan wonen, geregeld in een riante woonomgeving.
Is dat zo? Op basis waarvan kom je tot deze conclusie?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: Vandaag, 08:49 Kilometerheffingen moet je helemaal niet willen.
Waarom? Je betaalt dan naar gebruik. Je moet dan wel alle andere heffingen en belastingen opheffen, maar dat zal met de accijns niet snel gebeuren. Dan loopt de schatkist teveel mis.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: Vandaag, 13:35 Voor mij persoonlijk mochten ze daar meteen mee stoppen en het geld in het OV steken. Ik moet aan het eind van de middag op een locatie op twintig autominuten afstand toe, en daar doe ik met het OV ruim twee uur over. Ik moet vanavond laat terug en heb met al die berichten van afgelopen week even geen zin om door het donker te gaan fietsen.
https://www.hedinautomotive.nl/renault/ ... =gaspedaal
refo

Bericht door refo »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 13:48
refo schreef: Vandaag, 08:49 Kilometerheffingen moet je helemaal niet willen.
Waarom? Je betaalt dan naar gebruik. Je moet dan wel alle andere heffingen en belastingen opheffen, maar dat zal met de accijns niet snel gebeuren. Dan loopt de schatkist teveel mis.
Ja, als je één zinnetje citeert, lijkt het of je antwoord geeft.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: Vandaag, 13:59 Ja, als je één zinnetje citeert, lijkt het of je antwoord geeft.
Omdat ik de argumenten die je noemt voor je stelling niet bepaald serieus kan nemen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 13:54
Zita schreef: Vandaag, 13:35 Voor mij persoonlijk mochten ze daar meteen mee stoppen en het geld in het OV steken. Ik moet aan het eind van de middag op een locatie op twintig autominuten afstand toe, en daar doe ik met het OV ruim twee uur over. Ik moet vanavond laat terug en heb met al die berichten van afgelopen week even geen zin om door het donker te gaan fietsen.
https://www.hedinautomotive.nl/renault/ ... =gaspedaal
brrr, damesautootje. En ik heb er dan ook nog een chauffeur bij nodig.
Plaats reactie