DDD schreef:Nee. Maar goed, dit is een bredere discussie, die ik hier op het forum ook al had over de kerk in Staphorst, die ook al zo verontwaardigd was.
Wij leven in een mediacratie. Daar zijn voor- en nadelen aan, net als aan de oude verzuilde democratie. In ieder geval hebben wij het daar maar mee te doen, en een onderdeel daarvan is dat het van belang is om je eigen mening te geven. Ik vind dat de dames dat prima deden, en in plaats van gezeur over de vraagstelling, zou een compliment op zijn plaats zijn.
En daarnaast: dit zijn vragen die breed in de samenleving leven, en daarom is het onderwerp relevant. Dat heeft niets met bloed te maken. Die eeuwige slachtofferrol van niet aan de huidige samenlevingseisen aangepaste refo's stoort mij bijzonder. Laat de scholen de kinderen gewoon goed opvoeden, dan is een bezoek van de media geen enkel probleem.
Zoals hier overigens ook is gebeurd.
En daarom is het een prima filmpje, mijns inziens. Het onderstreept mijn standpunt dat je als homo veilig naar een refo-school kunt. En dat er wel eens gedoe is dat zal ongetwijfeld. Maar dat zal ook gelden voor iemand in een rolstoel, of met rood haar, of die te dik is, of lomp, of een beetje autistisch, of een bril draagt, of sowieso altijd wat anders vindt dan de rest, of juist een sukkel is.
Zo kan je het inderdaad ook zien. Maar dat kwam bij mij niet direct zo binnen. En hopelijk geloof je dat het geen gezeur is van mijn kant, maar een verontrusting. Het zou je ook sieren om iets minder te schermen met zulke kreten. Want dan doe je juist wat je zelf zo afkeurt.