WAT IS UW FAVORIETE BOEK?

Kikker

Bericht door Kikker »

vroeger: geen idee eigenlijk, ik las veel Evert Hartman en Jan Terlouw.
En oja, heeel vaak gelezen: een boekje van McCheyne, ik ben de titel kwijt. Het is voor kinderen geschreven geloof ik en bevat ook brieven die hij heeft geschreven. Misschien dat iemand het kent want ik zie het boekje nog al eens.

En nu, tja, om is wat te noemen

De wereld van Sofie (Jostein Gaarder)
Het land achter Gods rug (A den Doolaard)
Sterrekinderen en De koopbrief (Clara Asscher-Pinkhoff 2x)
Mendelejevs droom (Paul Strathern)
Het wachtwoord van de kerk (ds. Vreugdenhil)
Muse

Bericht door Muse »

Alles van Tolkien.
Echt, als ik dat lees dan word ik meegenomen in een lange droomvlucht door Midden-Aarde...

Als het wat 'serieuzer'moet worden pak ik een deeltje van de 'Narnia-reeks' van C.S.Lewis of een gewoon boek van diezelfde schrijver, zoals 'Brieven uit de hel' of 'Onversneden Christendom'.

Verder heb ik alle boeken van John Griskam wel gelezen, net zoals ik alle boeken van Alistair MacLean en Colin Forbes wel ingezien heb.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Favo boeken... uhm...
zeker weten Ontdekking van de Hemel van Harry Mulish, alle thrillers van John Grisham...
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Nou af en toe is het toch redelijk spannend... met de boten en de slangen en malaria...
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Heeft iemand hier wel eens 'De joodse bruid' gelezen, geschreven door Edith Hahn Beer?

Het is een waar gebeurd verhaal.

Edith is een joods meisje. Ze studeert rechten in Wenen wanneer Oostenrijk door de Duitsers wordt ingelijfd. Ze wordt naar een werkkamp gestuurd. Na maanden van onmenselijke arbeid kan Edith eindelijk naar huis. Haar moeder is net op transport gesteld naar een concentratiekamp in Oost-Europa. Uit angst om opgepakt te worden, besluit Edith niet terug te keren naar het kamp. Edith verwijderd de davidsster en zwerft ontheemd door de straten van Wenen.

Ze ontmoet een nazi-officier, die haar ten huwelijk vraagt. Dit betekend haar redding..

Een schitterend boek!

[Aangepast op 5/5/03 door Lieneke]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door lo-rucháma
Oorspronkelijk gepost door WiccanGirl
alle thrillers van John Grisham...
wat is er nou thrillerig aan the testament? men noemt het een thriller, maar het is toch een gewoon soft verhaal? of zie ik dat verkeerd? :pu :pu :pu

[Aangepast op 21/4/03 door lo-rucháma]
Mee eens! Laatste tijd een beetje soft, die Grisham! Als je van dit genre thrillers houdt kan ik Jobstijding aanraden, ik durf alleen niet te zeggen wie deze geschreven heeft!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Maar Bevrijdende Liefde van Francine Rivers is toch een van de mooiste boeken die ik de laatste jaren gelezen heb!
jacob

Bericht door jacob »

Uiteraard de Bijbel.

Favoriet geestelijk boek. Christenreis van Bunyan.

Christelijke roman: bevrijdende liefde van Francine Rivers.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Klopt! En het is nog een christelijk boek ook, dus hoef je je ogen niet te sluiten voor het feit dat de advocaat met zijn secretaresse of vrouwelijke tegenspeelster naar bed gaat!

Zie hieronder voor de liefhebbers (het is een echte aanrader):

Jobstijding (The Trial of Job, 2000)
Chuck Chitwood

De Groot Goudriaan, Kampen, 374 blz.

Charlie Harrigan neemt het in zijn eentje op tegen een van de machtigste advocatenkantoren van Amerika. Hij vreest voor zijn leven als hij achter het proces een misdadig complot ontdekt.
Plaats reactie