Pieter Rouwendal houdt pleidooi voor revisie van de Statenvertaling.
Re: Pieter Rouwendal houdt pleidooi voor revisie van de Statenvertaling.
Een zeer ter zake doende ingezonden brief van Paul de Gier in het RD van vrijdag 5 juli jl.
Waren de GG destijds maar niet zo dom geweest om het compromis te zoeken. Het was het begin van de overwinningen van het conservatisme op het evangelie in de kerk.
Overigens ben ik benieuwd welke synode heeft besloten dat er wél geld naar de GBS mocht. Ik wist helemaal niet dat er zelfs een synode-advies was om de GBS niet te steunen. Dat geldt denk ik niet meer, helaas.
Waren de GG destijds maar niet zo dom geweest om het compromis te zoeken. Het was het begin van de overwinningen van het conservatisme op het evangelie in de kerk.
Overigens ben ik benieuwd welke synode heeft besloten dat er wél geld naar de GBS mocht. Ik wist helemaal niet dat er zelfs een synode-advies was om de GBS niet te steunen. Dat geldt denk ik niet meer, helaas.
-
- Verbannen
Bij mij verschijnt het recentste bericht onderaan hoor.refo schreef:Hieronder, bedoel je zeker?GGBeroopingswerk schreef:Citeren gaat hierboven niet goed!
Dat ligt aan je instellingen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat er inderdaad besloten werd om GBS financieel NIET te steunen was voor mij ook nieuws. Bewust geen partij kiezen, zo leek het.DDD schreef:Een zeer ter zake doende ingezonden brief van Paul de Gier in het RD van vrijdag 5 juli jl.
Nou, dat is ook niet helemaal waar, want de synode sprak in die tijd ook uit dat verschillende activiteiten van het NBG verontrustend waren.
Maar goed. Men had de Tukker-bijbel nooit moeten afwijzen, dan hadden we nu ook lang zulke grote problemen gehad met de GBS.
Maar goed. Men had de Tukker-bijbel nooit moeten afwijzen, dan hadden we nu ook lang zulke grote problemen gehad met de GBS.
-
- Verbannen
Die laatste zin zou ik maar snel veranderen, als ik jou was tenminste.
Laatst gewijzigd door Jantje op 08 jul 2019, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Die zin zou ik maar snel veranderen, als ik jou was tenminsteJantje schreef:Die laatste zin zou ik maar snel veranderen, als ik jouw was tenminste.

~~Soli Deo Gloria~~
Lang niet moet het natuurlijk zijn, inderdaad.
-
- Verbannen
Hendrikus schreef:Die zin zou ik maar snel veranderen, als ik jou was tenminsteJantje schreef:Die laatste zin zou ik maar snel veranderen, als ik jouw was tenminste.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Gij zijt een echte puritein! Gij verstaat mij wel. Een rasechte!Hendrikus schreef:Die zin zou ik maar snel veranderen, als ik jou was tenminsteJantje schreef:Die laatste zin zou ik maar snel veranderen, als ik jouw was tenminste.

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zal ik je eens wat vertellen?-DIA- schreef:Gij zijt een echte puritein! Gij verstaat mij wel. Een rasechte!Hendrikus schreef:Die zin zou ik maar snel veranderen, als ik jou was tenminsteJantje schreef:Die laatste zin zou ik maar snel veranderen, als ik jouw was tenminste.
Je hebt gelijk

~~Soli Deo Gloria~~
Al 7 postings achter elkaar blabla in dit topic....Hendrikus schreef:Zal ik je eens wat vertellen?-DIA- schreef:Gij zijt een echte puritein! Gij verstaat mij wel. Een rasechte!Hendrikus schreef:Die zin zou ik maar snel veranderen, als ik jou was tenminsteJantje schreef:Die laatste zin zou ik maar snel veranderen, als ik jouw was tenminste.
Je hebt gelijk
Ik stoor mij daaraan.
Ga dan chatten met elkaar in plaats van een serieuze discussie te bevuilen....
Valcke schreef:[
Al 7 postings achter elkaar blabla in dit topic....
Ik stoor mij daaraan.
Ga dan chatten met elkaar in plaats van een serieuze discussie te bevuilen....
Neem het forum niet te serieus Valcke.
Voor velen is het gewoon een stuk ontspanning.
Goed, on-topic graag.
Ik zie dit over tien jaar ook gezegd worden over de HSV...DDD schreef:
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-
- Verbannen
Ik hoop er de komende minimaal 40 jaar tegen te blijven.Van Ewijk schreef:Ik zie dit over tien jaar ook gezegd worden over de HSV...DDD schreef:
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje