Keer terug naar soberheid

liz boer

Re: RE: Re: Keer terug naar soberheid

Bericht door liz boer »

DDD schreef:
Mannetje schreef:Alles erop en eraan max 10.000 euro.
Is dat inclusief bruidsjurk en pak voor de bruidegom?
Voor veel minder als het moet met pak en trouwjurk
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mannetje

Re: RE: Re: Keer terug naar soberheid

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:
Ja, dat had ik er zo bij geschat.

Kan het voor minder? Allicht.
Moet het voor minder? Wat mij betreft niet.
- Niet meer zo actief -
Orchidee

Re: Keer terug naar soberheid

Bericht door Orchidee »

Idd, het hoeft echt niet zoveel te kosten!
Wij hadden 24 jaar geleden geen super de luxe bruiloft maar het had veel minder gekund.
6000 gulden toentertijd voor alles.
Maar goed, alleen de trouwauto' s waren al bijna 2000 gulden + invalidenvervoer.
Ik zou nu echt geen trouwauto's met chauffeurs nemen!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Re: RE: Re: RE: Re: Keer terug naar soberheid

Bericht door Orchidee »

Mannetje schreef:
DDD schreef:

Soms heb je geen keus!
Denk niet dat mijn dochter over een paar jaar duizenden euro's gaan uitgeven voor alleen een trouwdag!

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ik weet ook dat je soms geen keus hebt. Heb ik ook alle begrip voor.
Maar wie het geld wel heeft, hoeft toch niet alles te laten omdat een ander minder heeft?
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

Ik probeerde eigenlijk te reageren op de €3000 maar mijn tapatalk werkt niet zoals ik wil.
liz boer

Bericht door liz boer »

Orchidee schreef:Idd, het hoeft echt niet zoveel te kosten!
Wij hadden 24 jaar geleden geen super de luxe bruiloft maar het had veel minder gekund.
Maar goed, alleen de trouwauto' s waren al bijna 2000 gulden + invalidenvervoer.

Wij waren ook ongeveer 6000 gulden kwijt, het zaaltje en de maaltijd waren het duurste, dat zou ik nu zeker ander oplossen, heb bij een stel de trouwreportage gemaakt, zo zou ik het nu zelf ook door iemand die goed fotografeert laten doen ivp een beroeps, een ander stel hadden een schip geleend van een organisatie waar ze voor werkte, de soep had de opa gemaakt, de slaatjes weer een ander, het drinken gewoon bij de supermarkt... bere gezellig en weinig kosten...
liz boer

Bericht door liz boer »

DDD schreef:Ik probeerde eigenlijk te reageren op de €3000 maar mijn tapatalk werkt niet zoals ik wil.
Ja maar de trouwjurk niet nieuw dan, mijn trouwjurk was ook tweede hands...

Ik doe vrijwilligers werk bij een kringloopwinkel, daar hangen nu zelfs nieuwe trouwjurken voor heel weinig geld.
liz boer

Re: RE: Re: RE: Re: Keer terug naar soberheid

Bericht door liz boer »

Orchidee schreef:
Mannetje schreef:
DDD schreef:

Soms heb je geen keus!
Denk niet dat mijn dochter over een paar jaar duizenden euro's gaan uitgeven voor alleen een trouwdag!

Dan lijkt ze misschien op jou :)
Orchidee

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Keer terug naar soberheid

Bericht door Orchidee »

liz boer schreef:
Orchidee schreef:
Mannetje schreef:
DDD schreef:Is dat inclusief bruidsjurk en pak voor de bruidegom?

Soms heb je geen keus!

Dan lijkt ze misschien op jou :)
Afbeelding lief! Maar ik leer ook vaak van haarAfbeelding

DDD

Bericht door DDD »

Ik vind er niets mis mee om op je bruiloft met 50 mensen uit eten te gaan. tien vrienden per persoon en eventuele partners is toch niet heel raar. En dan nog familieleden. Als je dan 40 euro per persoon uitgeeft, zit je al op de 2000 euro. Ik zeg niet dat zoiets moet, of noodzakelijk is. Een feest in speeltuin De Pol kan ook heel feestelijk zijn. Maar het gaat mij erom dat ik niet vind dat zoiets overdreven luxe is. En dat je daar ook zonder schuldgevoel van mag genieten.

Ik ben opgevoed vrijwel zonder uit eten te gaan. Voor mijn werk ga ik vrij vaak uit eten en met vrienden ook. Als je allemaal druk bent, is dat ook kostenefficient. Het scheelt in ieder geval stress en voorbereidingstijd/boodschappen en opruimen. In het geval je maandelijks twee of drie keer uit eten gaat in een middenklasse-restaurant, dan is zo'n uitgave van 2000 euro voor alleen het diner op de bruiloft mijns inziens nog steeds sober.

Het hangt dus heel erg van de omstandigheden af. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat een bruiloft die meer dan 3000 euro kost, onmatig is. Een vakantie is voor veel gezinnen al duurder.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Met de opmerking ‘ik zou het nu anders doen’ kan ik niet zoveel. Met de kennis van nu zou had je het verleden heel anders kunnen invullen maar zo werkt dat natuurlijk niet. Op het moment als je trouwt wil je er gewoon een mooie dag van maken, dat mag ook best wat kosten, al hoor ik ook wel eens bedragen langskomen die een beetje erg hoog zijn.
Onze trouwdag heeft ongeveer €8000 gekost bijna 10 jaar geleden, en dan heeft mijn moeder de trouwjurk van mijn vrouw gemaakt.
huisman

Bericht door huisman »

liz boer schreef:
Orchidee schreef:Idd, het hoeft echt niet zoveel te kosten!

Wij waren ook ongeveer 6000 gulden kwijt, het zaaltje en de maaltijd waren het duurste, dat zou ik nu zeker ander oplossen, heb bij een stel de trouwreportage gemaakt, zo zou ik het nu zelf ook door iemand die goed fotografeert laten doen ivp een beroeps, een ander stel hadden een schip geleend van een organisatie waar ze voor werkte, de soep had de opa gemaakt, de slaatjes weer een ander, het drinken gewoon bij de supermarkt... bere gezellig en weinig kosten...
In de tijd van de Bijbel werd niet bespaard op een bruiloftsfeest. Jezus maakt zelfs meer wijn.
In deze tijd van GroenLinks(Vegetariër en alcoholvrij) zou Jezus dezelfde beschuldiging krijgen: 34 De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en gij zegt: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik denk dat het wel belangrijk is om de bruiloft niet meer te laten kosten dan het bruidspaar, eventueel met hulp van de ouders, kan betalen. Ik hoor ook wel eens van trouwerijen waar flink voor geleend moet worden. Soms ook omdat er een bepaalde norm is, in het dorp of in de familie, dat er een mate van luxe en overdaad moet zijn. Of per se alle familie in taxi's. Dan worden jonge mensen op kosten gejaagd op een manier die niet verantwoord is.
refo

Bericht door refo »

Ja, hoor. Zo kletsen we alles goed.
Plaats reactie