Welk boek ben jij nu aan het lezen?

eilander
Moderator

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door eilander »

Mara schreef:
helma schreef:
Mara schreef:Vers uit de bieb en heb inmiddels een paar bladzijden gelezen:
Zwarte dauw - Rachel Visscher
Het is nogal.... confronterend, denk ik. :?

http://teunisbunt.blogspot.nl/2012/06/zwarte-dauw.html
Oeps helma :bobo
Is niet best.
"Niet best" is héél zacht uitgedrukt. Dit wil je toch niet lezen....
freek

Bericht door freek »

helma schreef:
Mara schreef:Vers uit de bieb en heb inmiddels een paar bladzijden gelezen:
Zwarte dauw - Rachel Visscher
Het is nogal.... confronterend, denk ik. :?

http://teunisbunt.blogspot.nl/2012/06/zwarte-dauw.html
Wow, dat lijkt heel slecht geschreven te zijn.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding
Na zo'n 100 bladzijden:

Prachtige invalshoeken, linkt verrassend bijbelse gebeurtenissen aan elkaar,
verfrissend en behoorlijk refo en zelfs hier en daar bevindelijk (persoonlijk).
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

jakobmarin schreef:Afbeelding
Na zo'n 100 bladzijden:

En wat leert de paus? Is het ook praktisch bevindelijk, ontdekkend, ontgrondend en
ontblotend? En is er enige troost in te vinden? Als deze zaken niet aan de orde komen
zal de paus waarschijnlijk recht overeind blijven met zijn leer.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
freek

Bericht door freek »

-DIA- schreef:
jakobmarin schreef:Afbeelding
Na zo'n 100 bladzijden:

En wat leert de paus? Is het ook praktisch bevindelijk, ontdekkend, ontgrondend en
ontblotend? En is er enige troost in te vinden? Als deze zaken niet aan de orde komen
Nee Dia, het is nog geen Ger.Gem'er hoor ;-)
DDD

Bericht door DDD »

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat werkelijk goede Rooms-Katholieke lectuur eveneens ontdekkend, bevindelijk en vertroostend is. Misschien moet je De navolging van Christus eens lezen.

Of het boek van Johannes Paulus II over het gebed.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

DDD schreef:Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat werkelijk goede Rooms-Katholieke lectuur eveneens ontdekkend, bevindelijk en vertroostend is. Misschien moet je De navolging van Christus eens lezen.

Als ik de Institutie (Calvijn), De stad Gods (Augustinus), de Galatenbrief (Luther), de Redelijke Godsdienst (Brakel), het Genadeverbond (Boston), de Verzamelde werken van Bunyan, de Bijbelverklaring van Matthew Henry, de Viervoudige staat (Boston), Al de werken van de Erskines en vele andere van dit soort boeken helemaal gelezen heb.... wie weet, ga ik me daarna eens aan een boek van de paus wagen. Eerder niet in elk geval.
hmprff

Bericht door hmprff »

Genesis - een boek dat je visie op de wereld veranderd!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
jakobmarin

-DIA- schreef:En wat leert de paus? Is het ook praktisch bevindelijk, ontdekkend, ontgrondend en
nou, wat je hier noemt is met name de zondaar centraal. Ratzinger schrijft met name over Jezus van Nazareth.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

jakobmarin schreef:
-DIA- schreef:En wat leert de paus? Is het ook praktisch bevindelijk, ontdekkend, ontgrondend en
nou, wat je hier noemt is met name de zondaar centraal. Ratzinger schrijft met name over Jezus van Nazareth.
Dat klinkt goed, zeg! Maar de vragen die DIA stelde, stelden helemaal de zondaar niet centraal. Maar de leer op zichzelf kan goed zijn, maar het moet wel iets met ons hart, ons verstand en onze wil doen. En dat was waar DIA naar vroeg.
refo

Bericht door refo »

eilander schreef:
jakobmarin schreef:
Dat klinkt goed, zeg! Maar de vragen die DIA stelde, stelden helemaal de zondaar niet centraal. Maar de leer op zichzelf kan goed zijn, maar het moet wel iets met ons hart, ons verstand en onze wil doen. En dat was waar DIA naar vroeg.
Onze ds haalde zondag in de preek nog een anekdote aan over een gesprek tussen prof Wisse en een Rooms geestelijke. Natuurlijk won Wisse het debat (volgens onze ds), maar het laatste antwoord paste van de Roomse man paste veel beter in een GG-omgeving. Hij was namelijk niet zo zeker van de zaligheid als prof Wisse.
Jongere

Bericht door Jongere »

Jullie dominee had het boek van de paus besproken tijdens de opening van het jaar van de Theologische School, zag ik in de Saambinder.

Overigens is deze discussie rond het boek van de paus al zo'n dertig keer gevoerd nu op refoforum. Mijn mening blijft eigenlijk hetzelfde: lezen, het is een erg boeiend boek. En lezen doe je altijd met onderscheid, als het goed is.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Jongere schreef:Jullie dominee had het boek van de paus besproken tijdens de opening van het jaar van de Theologische School, zag ik in de Saambinder.

Overigens is deze discussie rond het boek van de paus al zo'n dertig keer gevoerd nu op refoforum. Mijn mening blijft eigenlijk hetzelfde: lezen, het is een erg boeiend boek. En lezen doe je altijd met onderscheid, als het goed is.
En ik zou zeggen, niet lezen, er zijn genoeg andere boeken die vast beter en leerzamer zijn om te lezen, Rome is echt niet veranderd!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

DDD schreef:Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat werkelijk goede Rooms-Katholieke lectuur eveneens ontdekkend, bevindelijk en vertroostend is. Misschien moet je De navolging van Christus eens lezen.

de huidige paus leert dat je zonder geloof in God, als atheist zalig kunt worden...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jakobmarin

Bert Mulder schreef:

de huidige paus leert dat je zonder geloof in God, als atheist zalig kunt worden...
Dit boek is ook van de vorige paus...
En als de huidige paus dit leert, gaat hij tegen de officiële leer van de RK in...
Maar waar vond je dat, waar hij dat leerde?
Plaats reactie