Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Auto

Re: Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door Auto »

Vandaag waren de moskeen in Parijs open.

Maar sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog is het niet meer gebeurd dat in de Grote Synagoge van Parijs de Sabbatsviering niet gehouden kon worden. ...... vanwege de veiligheid

http://nos.nl/artikel/2012523-geen-sabb ... avond.html
Panny

Bericht door Panny »

Zowel van de opkomst van moslimextremisme als van rechtse onverdraagzame partijen als de PVV wordt ik niet blij.
Maar het eerste zal het tweede wel versterken.
In een interview met Geert Wilders in het AD kwamen de volgende citaten alweer langs:
Denkt u niet dat veel moslims deze aanslag óók afkeuren?
,,Dat weet ik niet. Ik hoor niet zoveel. Ik heb een verklaring gezien, van wat moskeeën geloof ik, en Aboutaleb zei goede dingen. Verder is het stil. Ik zie geen grote demonstraties waarin moslims er afstand van nemen.''
Maar hoe kun je oorlog voeren tegen de radicale islam...
,,Radicale islam is een pleonasme, sorry.''
Een deel van onze cultuur is ook de vrijheid van godsdienst. U wilt hun moskeeën sluiten.
,,Zeker, op een democratische manier. Maar ik vind de islam ook geen godsdienst. Het heeft wel de symptomen van een religie - een heilig boek, een imam, weet ik wat het allemaal heeft - maar het is het niet. Het is een totalitaire ideologie. Een gevaarlijke, enge, gewelddadige, foute ideologie.''
Ik vraag me af wat we hier als samenleving mee opschieten.
We hebben ongeveer 1 miljoen moslims hier in Nederland. Moeten we ze allemaal gaan behandelen alsof ze potentiële terroristen zijn omdat ze een enge, gevaarlijke, gewelddadige godsdienst volgen?
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Panny schreef:Zowel van de opkomst van moslimextremisme als van rechtse onverdraagzame partijen als de PVV wordt ik niet blij.
In een interview met Geert Wilders in het AD kwamen de volgende citaten alweer langs:
,,Dat weet ik niet. Ik hoor niet zoveel. Ik heb een verklaring gezien, van wat moskeeën geloof ik, en Aboutaleb zei goede dingen. Verder is het stil. Ik zie geen grote demonstraties waarin moslims er afstand van nemen.''
Een deel van onze cultuur is ook de vrijheid van godsdienst. U wilt hun moskeeën sluiten.
,,Zeker, op een democratische manier. Maar ik vind de islam ook geen godsdienst. Het heeft wel de symptomen van een religie - een heilig boek, een imam, weet ik wat het allemaal heeft - maar het is het niet. Het is een totalitaire ideologie. Een gevaarlijke, enge, gewelddadige, foute ideologie.''
We hebben ongeveer 1 miljoen moslims hier in Nederland. Moeten we ze allemaal gaan behandelen alsof ze potentiële terroristen zijn omdat ze een enge, gevaarlijke, gewelddadige godsdienst volgen?

Volkomen mee eens, vooral het laatste citaat.
Idd een paar bekende moslims hebben de media gezocht en de aanslag veroordeeld, Aboutaleb sprak idd wijze woorden, maar als Wilders hetzelfde zegt valt iedereen over hem heen. Aboutaleb: "als je wilt strijden in Syrie ga je gang en niet meer terugkomen" Rot op"
Nogmaals hulde voor Aboutaleb maar wel selectieve hulde van veel Nederlanders.

Islam is maar op één ding uit en dat is wereldoverheersing.
huisman

Bericht door huisman »

Rijssen schreef:
Panny schreef:Zowel van de opkomst van moslimextremisme als van rechtse onverdraagzame partijen als de PVV wordt ik niet blij.

Volkomen mee eens, vooral het laatste citaat.
Idd een paar bekende moslims hebben de media gezocht en de aanslag veroordeeld, Aboutaleb sprak idd wijze woorden, maar als Wilders hetzelfde zegt valt iedereen over hem heen. Aboutaleb: "als je wilt strijden in Syrie ga je gang en niet meer terugkomen" Rot op"
Nogmaals hulde voor Aboutaleb maar wel selectieve hulde van veel Nederlanders.

Islam is maar op één ding uit en dat is wereldoverheersing.
Islam is een valse duivelse godsdienst..de moslim is een mens met een onsterfelijke ziel waar wij om moeten geven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

In het RD vandaag een gesprek met ook zo'n verlichte imam. Ibrahim Wijninga. Jongerenwerker in Amsterdam.

Citaat:
In zekere zin zijn Wilders en de terroristen in Parijs elkaars bondgenoten
DAT zijn de opvattingen in NL. Lees het gehele artikel maar. Het klinkt allemaal zo goed, maar dit soort zinnetjes staan er ook tussen.

Ik ben het eens met de probleemanalyse van Wilders, niet met zijn oplossingen. Maar dit soort opmerkingen richting Wilders zijn zo ontzettend min. Ik ben het met Wilders eens dat we de moslimgemeenschap nauwelijks horen. Evenals Wilders heb ik waardering voor de woorden van Aboutaleb, woorden die, indien gesproken door Wilders, wel tot aangiften tegen Wilders wegens haatzaaien zouden hebben geleid.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:In het RD vandaag een gesprek met ook zo'n verlichte imam. Ibrahim Wijninga. Jongerenwerker in Amsterdam.

Citaat:
DAT zijn de opvattingen in NL. Lees het gehele artikel maar. Het klinkt allemaal zo goed, maar dit soort zinnetjes staan er ook tussen.

Ik ben het eens met de probleemanalyse van Wilders, niet met zijn oplossingen. Maar dit soort opmerkingen richting Wilders zijn zo ontzettend min. Ik ben het met Wilders eens dat we de moslimgemeenschap nauwelijks horen. Evenals Wilders heb ik waardering voor de woorden van Aboutaleb, woorden die, indien gesproken door Wilders, wel tot aangiften tegen Wilders wegens haatzaaien zouden hebben geleid.
Ik ben het helemaal niet eens met de probleem-analyse van Wilders. Overigens ook niet dat hij een bondgenoot is van de Franse terroristen. Maar het hele taalveld waar Wilders zich van bediend, zorgt niet voor verbinding, maar voor verharding. We horen de moslimgemeenschap nu juist wel, dat i.t.t. 2004.
De meest verstandige lijn is nog altijd die van vriendelijkheid en bewogenheid als het gaat op het benaderen van mensen, en strengheid als het gaat om geweldsverheerlijking, het afwijzen van de rechtstaat e.d.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:
Wim Anker schreef:In het RD vandaag een gesprek met ook zo'n verlichte imam. Ibrahim Wijninga. Jongerenwerker in Amsterdam.

Citaat:

Ik ben het helemaal niet eens met de probleem-analyse van Wilders. Overigens ook niet dat hij een bondgenoot is van de Franse terroristen. Maar het hele taalveld waar Wilders zich van bediend, zorgt niet voor verbinding, maar voor verharding. We horen de moslimgemeenschap nu juist wel, dat i.t.t. 2004.
De meest verstandige lijn is nog altijd die van vriendelijkheid en bewogenheid als het gaat op het benaderen van mensen, en strengheid als het gaat om geweldsverheerlijking, het afwijzen van de rechtstaat e.d.
Er worden onschuldige mensen doodgeschoten door terroristen en de islamieten in NL - en ook jij - praten vooral veel over hoe slecht Wilders wel niet is en dat zijn taal niet correct is. Ik begrijp dit echt niet.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Overigens zag ik in het RD nog zo'n diep droevig stukje van een hoogleraar islam. (In NL)
Schieten is natuurlijk fout, dat vindt deze mijnheer ook. Daar wordt 1 zin aan gewijd. En dan 3 kolommen dat men de ook zo erg de islam beledigt dat het allemaal toch wel logisch is. Wilders komt - uiteraard - ook aan bod.

En dat moet dan de geïntegreerde islam voorstellen. Beide stukken geven unaniem de boodschap af aan jonge islam jongens: "Geweld mag natuurlijk niet maar als je het toch doet dan is het wel begrijpelijk. Tenslotte worden jullie ertoe gedreven"
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Je kunt op verschillende manieren kritiek hebben op de islam. Wilders doet dat vanuit een respectloze benadering. Dat is de moeite die veel mensen (en ook ik) met de uitspraken van Wilders hebben. Kritiek op islam prima, maar kreten als "kopvoddentaks" of "wilt u meer of minder marokkanen" vind ik onverstandig.
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:Overigens zag ik in het RD nog zo'n diep droevig stukje van een hoogleraar islam. (In NL)
Schieten is natuurlijk fout, dat vindt deze mijnheer ook. Daar wordt 1 zin aan gewijd. En dan 3 kolommen dat men de ook zo erg de islam beledigt dat het allemaal toch wel logisch is. Wilders komt - uiteraard - ook aan bod.

En dat moet dan de geïntegreerde islam voorstellen. Beide stukken geven unaniem de boodschap af aan jonge islam jongens: "Geweld mag natuurlijk niet maar als je het toch doet dan is het wel begrijpelijk. Tenslotte worden jullie ertoe gedreven"
Dat lees ik toch echt niet in deze artikelen. Het zou Wilders sieren om eens ronduit te zeggen dat veel moslims in Europa helemaal geen gewelddadige bedoelingen hebben. Dat doet hij nooit en daarom kan zijn ideologie en haatzaaien nooit de oplossing zijn.

Want een oplossing hebben wij nodig omdat de 3 omgebrachte terroristen echt maar een heel klein topje van de jihad-ijsberg zijn.
Mijn stelling zou dan ook zijn dat Syrie-gangers niet meer welkom zijn in Europa. Zij heben immers gekozen voor een vreemde krijgsdienst en zijn daarmee hun Europese nationaliteit kwijtgeraakt. Deze lieden zorgen voor een onbeheersbaar gevaar in heel Europa.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Er worden onschuldige mensen doodgeschoten door terroristen en de islamieten in NL - en ook jij - praten vooral veel over hoe slecht Wilders wel niet is en dat zijn taal niet correct is. Ik begrijp dit echt niet.
Hoe vaak moet ik herhalen dat ik de schietpartij barbaars vind? Dat soort fundamentalisme moet keihard aangepakt worden.
Het enige dat ik aan die visie toevoegde, is dat ik de wijze waarop Wilders de islam bespreekt, niet vind getuigen van tact.
Er is een niet-radicale groep van jongeren binnen de islam, die kunnen radicaliseren als je ze maar vaak genoeg in de hoek drukt. (En let wel: Dit is op geen enkele wijze een andere formulering voor "Ze hebben het over zich afgeroepen.")
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Overigens zag ik in het RD nog zo'n diep droevig stukje van een hoogleraar islam. (In NL)

Als dat de samenvatting is van het artikel, dan is dat een even verwerpelijke visie, als de wijze waarop Wilders de islam aanpakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Dit onderstaande kan volgens Wilders niet... Dat bedoel ik dus!
Zes bezoekers van de kosjere supermarkt hebben vermoedelijk hun leven te danken aan een slimme medewerker van de supermarkt. Toen terrorist Amedy Coulibaly de winkel binnenstormde leidde moslim Lassana Bathily hen snel naar de koelcel onder de winkel.
Via een luik in de vloer konden de zes, waaronder een baby van een half jaar oud, een veilig heenkomen zoeken in de vriescel. "Ik deed de deur snel dicht, het licht uit en vertelde hen om rustig te blijven en verliet de kelder weer", vertelt de man van Malinese afkomst tegen le Parisien.

Een van de verstopte slachtoffers Yohann, belt met een gemeenteraadslid van Saint-Maurice, Malik Yettou. En volgens die laatste hadden zij het erg koud in de kelder, maar grapte Yannou nog wel "dat ze een fles wijn zouden openmaken, die lagen er toch genoeg".
Via de telefoon hoorden de mensen die in de kelder zaten dat de gijzeling door de politie werd beëindigd. Eenmaal bevrijd uit de kelder bedankten zij hun redder Bathily uitvoerig, die de bedankjes bescheiden in ontvangst nam, vertelt Yettou.

Bron: rtlnieuws.nl
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Luther schreef:Dit onderstaande kan volgens Wilders niet... Dat bedoel ik dus!
Zes bezoekers van de kosjere supermarkt hebben vermoedelijk hun leven te danken aan een slimme medewerker van de supermarkt. Toen terrorist Amedy Coulibaly de winkel binnenstormde leidde moslim Lassana Bathily hen snel naar de koelcel onder de winkel.
Via een luik in de vloer konden de zes, waaronder een baby van een half jaar oud, een veilig heenkomen zoeken in de vriescel. "Ik deed de deur snel dicht, het licht uit en vertelde hen om rustig te blijven en verliet de kelder weer", vertelt de man van Malinese afkomst tegen le Parisien.

Een van de verstopte slachtoffers Yohann, belt met een gemeenteraadslid van Saint-Maurice, Malik Yettou. En volgens die laatste hadden zij het erg koud in de kelder, maar grapte Yannou nog wel "dat ze een fles wijn zouden openmaken, die lagen er toch genoeg".
Via de telefoon hoorden de mensen die in de kelder zaten dat de gijzeling door de politie werd beëindigd. Eenmaal bevrijd uit de kelder bedankten zij hun redder Bathily uitvoerig, die de bedankjes bescheiden in ontvangst nam, vertelt Yettou.

Bron: rtlnieuws.nl
De doodgeschoten bewaker bij Charlie was ook een moslim.
DDD

Bericht door DDD »

Het is wel verbazend wat hier te lezen is. Er zijn op dit forum mensen die in de paus de antichrist menen te ontwaren, en ondertussen de woorden uit de afgrond van Wilders niet opmerken.

En over dat afstand nemen van zo'n aanslag: ik moet nog zien hoe de gereformeerdegemeentedominees afstand nemen van een terroristische aanslag op een abortuskliniek in Amerika. Ik geloof dat zij zich -en terecht- niet erg zouden voelen aangesproken.

Het is idioot om alle moslims verantwoordelijk te houden voor dergelijke aanslagen. Maar anderzijds is ook niet te ontkennen dat er in de Islam teksten zijn die hiervoor misbruikt blijken te worden. Overigens hebben we in het christendom ook kruisvaarten gehad, die zeker niet voor deze gruwelen onderdeden.
Plaats reactie