In memoriam

Mara

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

HHKtE schreef:Overleden Eerw Heer L Stuurman uit Rotterdam (88 jaar)
ging tot voor kort nog voor in de HHK
Liefdevolle en gunnende voorganger
Je meent het. :fi
Wij wilden onlangs naar Strijen, ik wilde hem graag weer eens horen, maar waren onverwachts verhinderd.
Hij zou in juni weer preken en dan hoopten wij te gaan. Hij was nog zo vol vuur, begreep ik.
Dat kan dus niet meer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Auto

Bericht door Auto »

-DIA-

Bericht door -DIA- »

Auto schreef:Ds. J. Mol (93) overleden

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_914004
Zondag werd hij nog opgedragen in het gebed.
Dit is ook een persoonlijk gemis...
Veel herinneringen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Veel herinneringen.
De mortuis nil nisi bene....

En verder doen we er het zwijgen toe.
~~Soli Deo Gloria~~
freek

Bericht door freek »

-DIA- schreef:

Veel herinneringen.
Ik weet nog dat ds Mol in de Ger. Gem stond van Werkendam. De Hervormde Gemeente had toen een ds Droogers. Het was in die tijd dat ik (daardoor) dacht dat predikanten altijd vreemde achternamen hadden. Best suf, want zo vreemd zijn die namen nou ook weer niet.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

freek schreef:
-DIA- schreef:

Veel herinneringen.
Ik weet nog dat ds Mol in de Ger. Gem stond van Werkendam. De Hervormde Gemeente had toen een ds Droogers. Het was in die tijd dat ik (daardoor) dacht dat predikanten altijd vreemde achternamen hadden. Best suf, want zo vreemd zijn die namen nou ook weer niet.
Toch konden wij vroeger als kind behoorlijk plezier hebben om namen als ds. Mol, ds. De Leeuw, ds. Van Dieren, ds. Harinck, etc.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
helma

Bericht door helma »

Elisabeth Elliot overleden....een bericht wat me ontroert.

Sinds 1956 weduwe van Jim Elliot; vermoord tijdens zijn zendingswerk onder de Indianen.
Toch ging ze terug naar de stam die haar man en 3 andere zendingswerkers doodde; om hen het Evangelie in Woord en daad bekend te maken.

Een vrouw naar Gods hart.
peterf

Bericht door peterf »

helma schreef:Elisabeth Elliot overleden....een bericht wat me ontroert.

Sinds 1956 weduwe van Jim Elliot; vermoord tijdens zijn zendingswerk onder de Indianen.
Toch ging ze terug naar de stam die haar man en 3 andere zendingswerkers doodde; om hen het Evangelie in Woord en daad bekend te maken.

Een vrouw naar Gods hart.
Van harte mee eens, wat een groot getuigenis is haar leven geweest.
Mara

Bericht door Mara »

Prof. dr. Bob Smalhout is overleden, hij is 87 jaar geworden.
Hij was één van de meest gelezen columnisten.

Ruim twintig jaar lang schreef professor Smalhout voor De Telegraaf wekelijks columns over maatschappelijke gebeurtenissen die hem raakten, boos maakten of ontroerden. Dat alles onder de noemer ’Op ’t scherp van de snede’. Zijn uitvoerige beschouwingen in de zaterdagkrant leidden dikwijls tot maatschappelijke discussie.

Zo fulmineerde Smalhout jarenlang tegen afbraakprocessen in onze samenleving, zoals de devaluatie van het in zijn ogen eertijds zo goede onderwijs, de verloedering van onze normen en waarden en onze taal, het alles verziekende materialisme en de ontwrichtende invloed van managers, die hij beschreef als ’een verwoestende plaag voor ons land’.

De invoering van de euro beschouwde hij als een van de vileine vormen van volksverlakkerij. Maar ook de infame bezuinigingen op de gezondheidszorg kregen er frequent van langs. Hij bekritiseerde Nederland, maar hield er ook zielsveel van.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Prof. dr. Bob Smalhout is overleden, hij is 87 jaar geworden.
Hij was één van de meest gelezen columnisten.

Ruim twintig jaar lang schreef professor Smalhout voor De Telegraaf wekelijks columns over maatschappelijke gebeurtenissen die hem raakten, boos maakten of ontroerden. Dat alles onder de noemer ’Op ’t scherp van de snede’. Zijn uitvoerige beschouwingen in de zaterdagkrant leidden dikwijls tot maatschappelijke discussie.

Zo fulmineerde Smalhout jarenlang tegen afbraakprocessen in onze samenleving, zoals de devaluatie van het in zijn ogen eertijds zo goede onderwijs, de verloedering van onze normen en waarden en onze taal, het alles verziekende materialisme en de ontwrichtende invloed van managers, die hij beschreef als ’een verwoestende plaag voor ons land’.

De invoering van de euro beschouwde hij als een van de vileine vormen van volksverlakkerij. Maar ook de infame bezuinigingen op de gezondheidszorg kregen er frequent van langs. Hij bekritiseerde Nederland, maar hield er ook zielsveel van.
Mijn vorig jaar overleden oom was een fervent fan van deze man. Mijn oom was zo
goed als onkerkelijk, de Schrift geloofde hij niet, er stonden immers zaken in die volgens de wetenschap niet waar konden zijn... hij geloofde meer in het 'ietsisme', maar hij had wel uiterst rechtse denkbeelden, vaak was hij het ook eens met de SGP, uitgenomen het geloof dan. Ik denk dat ik dit nu wel zeggen kan, omdat de gehele familie van moeders kant nu is uitgestorven. Maar zodoende heb ik dus via mijn oom nogal wat van deze overleden professor gehoord.
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
goed als onkerkelijk, de Schrift geloofde hij niet, er stonden immers zaken in die volgens de wetenschap niet waar konden zijn... hij geloofde meer in het 'ietsisme', maar hij had wel uiterst rechtse denkbeelden, vaak was hij het ook eens met de SGP, uitgenomen het geloof dan. Ik denk dat ik dit nu wel zeggen kan, omdat de gehele familie van moeders kant nu is uitgestorven. Maar zodoende heb ik dus via mijn oom nogal wat van deze overleden professor gehoord.
Professor Smalhout geloofde wel in God, alleen, op een vrijzinnige manier.
Hij is opgegroeid in een joods-christelijk gezin, maar kon eigenlijk niet kiezen tussen die 2 geloven.
Hij hield niet van nieuwe vertalingen, maar las de S.V.

Er zijn soms bekende mensen, die alhoewel vaak niet christelijk, toch beluisterd worden of bekend zijn in bepaalde refokringen.
Mijn pa luisterde altijd naar de toespraken van GBJ Hiltermann, en las soms de boeken van Godfried Bomans, die hem aangereikt werden door onze R.K. buurman. Soms werden de liedjes van Jules de Corte ook wel beluisterd.
En zo waren er geloof ik nog wel meer bekende namen, die me even niet te binnen schieten.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Professor Smalhout geloofde wel in God, alleen, op een vrijzinnige manier.
Hij is opgegroeid in een joods-christelijk gezin, maar kon eigenlijk niet kiezen tussen die 2 geloven.
Hij hield niet van nieuwe vertalingen, maar las de S.V.

Er zijn soms bekende mensen, die alhoewel vaak niet christelijk, toch beluisterd worden of bekend zijn in bepaalde refokringen.
Mijn pa luisterde altijd naar de toespraken van GBJ Hiltermann, en las soms de boeken van Godfried Bomans, die hem aangereikt werden door onze R.K. buurman. Soms werden de liedjes van Jules de Corte ook wel beluisterd.
En zo waren er geloof ik nog wel meer bekende namen, die me even niet te binnen schieten.
Ik kende de geloofsovertuiging van de geleerde professor niet, ik wist het te beter van mijn familie. Niet in een verkeerde zin verstaan hoor! Maar een mens kan noch wil de Waarheid aanvaarden, en als je er niet bij opgevoed bent... Ik had een hele lieve familie, dat zeg ik voluit, alleen dat geloof hè... (zo zou dominee Venema het wel kunnen zeggen).
Marco

Bericht door Marco »

Mara schreef:Er zijn soms bekende mensen, die alhoewel vaak niet christelijk, toch beluisterd worden of bekend zijn in bepaalde refokringen.
Bomans was christelijker dan menigeen denkt.
Refogast

Bericht door Refogast »

Oud-oefenaar J. De Bruine (99) overleden.
Zie: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_923766
KB_

Bericht door KB_ »

hmmm.. ik dacht juist dat hij lid was van de OGG afdeling in grand rapids die er sinds vorig jaar is. Maar dat is dus niet zo. dan vraag ik me af wat voor apart groepje dat dan weer is.
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Plaats reactie