Kanselboodschap Free Presbyterian Church Schotland

Tiberius
Administrator

Re: Kanselboodschap Free Presbyterian Church Schotland

Bericht door Tiberius »

Het kan naturlijk altijd beter, maar m.i. zitten er goede en capabele mensen in het deputaatschap.
Overigens is het niet genoeg om ergens "iets mee te hebben" om capabel te zijn voor een deputaatschap.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Marieke schreef:
Wilhelm schreef:
DDD schreef:[

Nou, als ik het lijstje met deputaten bekijk val ik echt een beetje van mijn stoel van dit soort reacties. Ik vind precies het tegenovergestelde.
Eens net zoals bij de deputaten Evangelisatie. Vaak mensen die er in de praktijk juist niet zoveel mee hebben.
En juist zij die je in dit soort deputaatschappen zou verwachten, krijgen er geen plek in.
Waar baseer je dan op dat die mensen die in dit deputaatschap Evangelisatie zitten er "niet zoveel mee hebben"?
Er zitten verschillenden deputaten in die nu niet uit de meest missionaire gemeenten komen.
Maar goed het feit dat ik dit moet uitleggen zegt al dat je het daar totaal niet mee eens bent.
Ga anders eens spreken met mensen die actief zijn in evangelisatiecommissies of anderszins, en vraag eens hoe de medewerking is vanuit verschillende deputaten.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wilhelm schreef: Er zitten verschillenden deputaten in die nu niet uit de meest missionaire gemeenten komen.
Maar goed het feit dat ik dit moet uitleggen zegt al dat je het daar totaal niet mee eens bent.
Ga anders eens spreken met mensen die actief zijn in evangelisatiecommissies of anderszins, en vraag eens hoe de medewerking is vanuit verschillende deputaten.
Ik vind dat altijd maar wat goedkoop gepraat vanaf de zijlijn. Ik heb meerdere malen wat gelezen/gehoord van bijv. de evangelisten in Tilburg en Merksem en ben blij met hun zuivere en afhankelijke manier van evangelisatie bedrijven. Net zoals de evangelisten uit vroeger jaren, v.d. Breevaart en Witte bijvoorbeeld.

De mensen uit onze evangelisatiecommissie passen prima bij de verschillende deputaten die jij bedoelt, 't is maar welke bril je opzet.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

x
Laatst gewijzigd door Johann Gottfried Walther op 15 apr 2013, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Johann Gottfried Walther schreef:
Ik vind dat altijd maar wat goedkoop gepraat vanaf de zijlijn. Ik heb meerdere malen wat gelezen/gehoord van bijv. de evangelisten in Tilburg en Merksem en ben blij met hun zuivere en afhankelijke manier van evangelisatie bedrijven.
Goede dag,

heb je ook wel eens preken gehoord uit Tilburg en Merksem?
En vond je die ook zuiver? en wat versta je onder zuiver?

Hartelijke groeten,
Ook goedenavond,

Ja.
Ja.
Naar de Schrift.

Hartelijke groet
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Anker schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Ik vind dat altijd maar wat goedkoop gepraat vanaf de zijlijn. Ik heb meerdere malen wat gelezen/gehoord van bijv. de evangelisten in Tilburg en Merksem en ben blij met hun zuivere en afhankelijke manier van evangelisatie bedrijven.
Goede dag,

heb je ook wel eens preken gehoord uit Tilburg en Merksem?
En vond je die ook zuiver? en wat versta je onder zuiver?

Hartelijke groeten,
Ook goedenavond,

Ja.
Ja.
Naar de Schrift.

Hartelijke groet
Ik uit Tilburg niet, maar uit Merksem wel.
Die zijn zuiver, naar de Schrift.

Maar ik vraag me af wat dit met de discussie over de juiste deputaten te maken heeft.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef: Maar ik vraag me af wat dit met de discussie over de juiste deputaten te maken heeft.
Wilhelm had het over de deputaten van het deputaatschap Evangelisatie. Ik zie een saamhorigheid en een overeenkomst in de manier van evangeliseren bij bijv. die twee posten en de prediking van de verschillende deputaten. Dit ter illustratie van mijn verbazing over de opmerkingen van Wilhelm. Dus ik zie niet in waarom de deputaten niet bij het deputaatschap horen...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Anker schreef:
Tiberius schreef: Maar ik vraag me af wat dit met de discussie over de juiste deputaten te maken heeft.
Wilhelm had het over de deputaten van het deputaatschap Evangelisatie. Ik zie een saamhorigheid en een overeenkomst in de manier van evangeliseren bij bijv. die twee posten en de prediking van de verschillende deputaten. Dit ter illustratie van mijn verbazing over de opmerkingen van Wilhelm. Dus ik zie niet in waarom de deputaten niet bij het deputaatschap horen...
Dat is ook precies mijn gedachte.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Tiberius schreef:
Anker schreef:
Dat is ook precies mijn gedachte.
Jij weet wel beter Tiberius.
Jammer dat het niet past om alle kerkpolitiek op een forum te gooien en dat vaak iedereen maar zwijgt...
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wilhelm schreef:Jammer dat het niet past om alle kerkpolitiek op een forum te gooien en dat vaak iedereen maar zwijgt...
Ik geef hier gewoon mijn mening weer. Jij bent degene die met niet-onderbouwde stellingen komt en vervolgens zwijgt. Ik denk dan dat het beter is om ook niet met zulke stellingen te komen. DDD doet een serieuze poging maar het blijken ook vaak veronderstellingen zijn die niet echt hard te maken zijn. Dat is het grappige van dit soort topics.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Anker schreef:
Wilhelm schreef:Jammer dat het niet past om alle kerkpolitiek op een forum te gooien en dat vaak iedereen maar zwijgt...
Ik geef hier gewoon mijn mening weer. Jij bent degene die met niet-onderbouwde stellingen komt en vervolgens zwijgt. Ik denk dan dat het beter is om ook niet met zulke stellingen te komen. DDD doet een serieuze poging maar het blijken ook vaak veronderstellingen zijn die niet echt hard te maken zijn. Dat is het grappige van dit soort topics.
Er is niets grappigs aan.
Je ziet gewoon dat in de deputaatschappen de 'rechterzijde' oververtegenwoordigd is. Waarom weet ik ook niet.
Zie verder PB.
refo

Bericht door refo »

Wilhelm schreef:
Anker schreef:
Er is niets grappigs aan.
Je ziet gewoon dat in de deputaatschappen de 'rechterzijde' oververtegenwoordigd is. Waarom weet ik ook niet.
Ik ken al die mensen niet eens. De dominees dan wel vaak, maar ook niet alle. Van de niet-dominees ken ik alleen de Gouwenezen. Dus of alles rechts is? Geen idee.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Zou een kanselboodschap tegen het op Arminiaanse wijze evangeliseren helpen?
refo

Bericht door refo »

Erasmiaan schreef:Zou een kanselboodschap tegen het op Arminiaanse wijze evangeliseren helpen?
Dan kun je wel stoppen.
Je zult Arminiaans moeten beginnen.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
Erasmiaan schreef:Zou een kanselboodschap tegen het op Arminiaanse wijze evangeliseren helpen?
Dan kun je wel stoppen.
Je zult Arminiaans moeten beginnen.
Toch proberen de Schotten het.
Plaats reactie