Zou je dat aub even (bijbels) willen onderbouwen. Want anders schreeuw je maar wat.Afgewezen schreef:Volgens mij niet.gertje schreef: Is het je plicht om te verhuizen als je in je woonomgeving niet kan kerken?
Is thuislezen Bijbels?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Is thuislezen Bijbels? (uit: Waar ging de preek over?)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ik denk dat je dan ook nog onderscheid moet maken of je een gezin, dus kinderen hebt of niet, of vinden jullie dat van niet?Afgewezen schreef:Volgens mij niet.gertje schreef: Is het je plicht om te verhuizen als je in je woonomgeving niet kan kerken?
En Afgewezen, je wilt toch gevoed worden, maar ook gemeente zijn, daar zijn de onderlinge bijeenkomsten toch voor?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Gertje, volgens mij maakt dat niet uit. De Schrift maakt geen uitzonderingen.gertje schreef:
Ik denk dat je dan ook nog onderscheid moet maken of je een gezin, dus kinderen hebt of niet, of vinden jullie dat van niet?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Beste Bert MulderBert Mulder schreef:De beschuldigingen zijn niet de mijne, maar die van de Schrift en de NGB. In navolging ook van wat SecorDabar zelf citeerde, Rom 12:Chrisje72 schreef:Hier sluit ik me helemaal bij aan.joy schreef:@SecorDabar
Ik heb de behoefte om mijn bewondering neer te schrijven over hoe je met al deze nare beschuldigingen zo geduldig omgaat, wat een getuigenis van een waar levend geloof, daar kunnen velen wat van leren.
Gods zegen van harte toegewenst.
Deze woorden zijn met liefde gesproken.7 Zo laat ons die gaven besteden, hetzij profetie, naar de mate des geloofs; hetzij bediening, in het bedienen; hetzij die leert, in het leren;
8 Hetzij die vermaant, in het vermanen; die uitdeelt, in eenvoudigheid; die een voorstander is, in naarstigheid; die barmhartigheid doet, in blijmoedigheid.
9 De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan.
10 Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde; met eer de een den ander voorgaande.
Ik ken Bijbel, maar ik zal met deze Bijbel in de hand, mensen nooit zo benaderen zoals jij doet, als jij dat liefde noemt is dat voor jou rekening, wat kwam er niet voorbij godslastering, duivels, brandstapel.
Inderdaad heb een afkeer van het boze en hangt het goede aan.
Ik begrijp niet dat dit toegestaan wordt op een christelijk forum.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Joy, lees even het onderwerp door...joy schreef: Beste Bert Mulder
Ik ken Bijbel, maar ik zal met deze Bijbel in de hand, mensen nooit zo benaderen zoals jij doet, als jij dat liefde noemt is dat voor jou rekening, wat kwam er niet voorbij godslastering, duivels, brandstapel.
Inderdaad heb een afkeer van het boze en hangt het goede aan.
Ik begrijp niet dat dit toegestaan wordt op een christelijk forum.
Mijn zin om hier te lezen hier is helemaal verdwenen.
Ik ga lekker slapen.

Ik ga lekker slapen.
- SecorDabar
Bert Mulder schreef:Dus u bent WEL, in navolging van artikel 28 NGB, aan een gemeente verbonden! Vind ik dus deze discussie, van jouw kant, niet geheel eerlijk...SecorDabar schreef: Beste Bert Mulder,
Ik doe voor deze keer nog maar een prive boekje open:
Wij zijn nog steeds kerkelijk lidmaat van één van de door u genoemde kerkverbanden volgens de forumregels.
En met een goed geweten blijven we dat dan ook.![]()
Onze kerkeraad heeft er geen bezwaar tegen dat wij thuislezen vanwege de grote afstand die anders afgelegd zou moeten worden op de zondag.
Ik was en blijf wel benieuwd waar u (met uw geweten) kerkelijk meeleeft.
Als u dat om prive redenen niet wenst te openbaren, dan sluiten we hiermee de discusie maar af.
Met vriendelijke groeten van Secor Dabar
Meende dat iedereen hier wist welke kerk ik lid ben:
http://www.edmontonprc.org/
Voor informatie in het Nederlands:
http://www.cprf.co.uk/languages.htm#dutch
Beste Bert Mulder,
Ook al zou ik geen lidmaat zijn van genoemde kerkverbanden, dan zou ik nog met een goed geweten thuislezer kunnen zijn. Een uitwendig lidmaat te zijn van een kerkverband, tja...zeg nou zelf.
Er is in ons geval slechts een dunne draad met de kerk.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dan moet je je beschuldigingen ook terug nemen. Want je zit maar wat te schreeuwen, van het kleine beetje dat je, uit het verband, gelezen hebt.joy schreef:Mijn zin om hier te lezen hier is helemaal verdwenen.![]()
Ik ga lekker slapen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik kan niet beoordelen hoeverre je kerkelijk meeleeft met je gemeente. Als hand met de voetenn en verdere lichaam. Dat zul je niet aan mij, maar aan God zelf moeten verantwoorden. Maar ik kan niet begrijpen dat je, zonder onderbouwing, gewoon de Schrift en de NGB tegenspreekt.SecorDabar schreef:Bert Mulder schreef:Dus u bent WEL, in navolging van artikel 28 NGB, aan een gemeente verbonden! Vind ik dus deze discussie, van jouw kant, niet geheel eerlijk...SecorDabar schreef: Beste Bert Mulder,
Ik doe voor deze keer nog maar een prive boekje open:
Wij zijn nog steeds kerkelijk lidmaat van één van de door u genoemde kerkverbanden volgens de forumregels.
En met een goed geweten blijven we dat dan ook.![]()
Onze kerkeraad heeft er geen bezwaar tegen dat wij thuislezen vanwege de grote afstand die anders afgelegd zou moeten worden op de zondag.
Ik was en blijf wel benieuwd waar u (met uw geweten) kerkelijk meeleeft.
Als u dat om prive redenen niet wenst te openbaren, dan sluiten we hiermee de discusie maar af.
Met vriendelijke groeten van Secor Dabar
Meende dat iedereen hier wist welke kerk ik lid ben:
http://www.edmontonprc.org/
Voor informatie in het Nederlands:
http://www.cprf.co.uk/languages.htm#dutch
Beste Bert Mulder,
Ook al zou ik geen lidmaat zijn van genoemde kerkverbanden, dan zou ik nog met een goed geweten thuislezer kunnen zijn. Een uitwendig lidmaat te zijn van een kerkverband, tja...zeg nou zelf.
Er is in ons geval slechts een dunne draad met de kerk.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik wordt op dit onderwerp door verschillende personen van allerlei kwaad beschuldigd...
Als ik dan erop inga, en vraag naar grond en uitleg, dan weet men zich niet thuis, of moet men nodig gaan slapen.
Dat is oneerlijk, en tegen de Schrift (Mat. 18) in.
Verder is het laffe behandeling.
Als ik hier tegen iemand misdaan hebt, bij voorbaat mijn excuus. En sorry dat ik soms hard van stapel loop. Maar wat ik omtrent kerk lidmaatschap gezegd heb, kan en mag ik niet terugnemen, want het zijn de woorden van de Schrift en belijdenis zelf.
Als ik dan erop inga, en vraag naar grond en uitleg, dan weet men zich niet thuis, of moet men nodig gaan slapen.
Als ik hier tegen iemand misdaan hebt, bij voorbaat mijn excuus. En sorry dat ik soms hard van stapel loop. Maar wat ik omtrent kerk lidmaatschap gezegd heb, kan en mag ik niet terugnemen, want het zijn de woorden van de Schrift en belijdenis zelf.
ff oftopic: fijn Bert, heb nu weer het gevoel dat mn ogen het nog best doen en ik nog lang geen bril nodig hebBert Mulder schreef:Ik wordt op dit onderwerp door verschillende personen van allerlei kwaad beschuldigd...

Pardon...wie schreeuwt er hier...Bert Mulder schreef:Dan moet je je beschuldigingen ook terug nemen. Want je zit maar wat te schreeuwen, van het kleine beetje dat je, uit het verband, gelezen hebt.joy schreef:Mijn zin om hier te lezen hier is helemaal verdwenen.![]()
Ik ga lekker slapen.
Ik in ieder geval niet, ben alleen zeer verbaasd en verontwaardigd over wat ik lees.
Ik hoop dat je een goede nachtrust zal hebben, wat ik betwijfel.
Tja en wie schreeuwt er nu....
Laatst gewijzigd door joy op 21 aug 2012, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert Mulder
- Contacteer:
gertje schreef:
ff oftopic: fijn Bert, heb nu weer het gevoel dat mn ogen het nog best doen en ik nog lang geen bril nodig heb

Wel een vreemd excuus met de vermelding van toch laf behandeld te zijn,...man slaap er een nachtje over.Bert Mulder schreef:Ik wordt op dit onderwerp door verschillende personen van allerlei kwaad beschuldigd...
Omdat ik niet zo zwart-wit denk als jij.Bert Mulder schreef:Zou je dat aub even (bijbels) willen onderbouwen. Want anders schreeuw je maar wat.Afgewezen schreef:Volgens mij niet.gertje schreef: Is het je plicht om te verhuizen als je in je woonomgeving niet kan kerken?
De Bijbel kent nuances als de omstandigheden daarom vragen. Jij niet.
Denk aan David die de toonbroden at, denk aan de voorbeelden die de Heere Jezus noemt als het om de sabbatsheiliging gaat.
Wat Hebr. 10:25 betreft, is dit wel een interessant artikel:
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.ph ... el&id=1590