Lassie schreef:Allemaal lief en aardig, maar m'n huishouden is een puinhoop. En krijg er alleen maar commentaar op dat het hier een zooitje is. En ik maar zeggen: daar is de emmer, stofzuiger staat in de gangkast.

En dan wordt er gelachen en dat is het.

Misschien denken ze dat het een grapje is? Misschien kun je concreet benoemen dat je graag een helpende hand nodig hebt tegen die mensen?
Daarnaast: aan het einde van de zwangerschap stijgt de bloeddruk vaak weer wat (110/50 is btw niet super laag, hebben veel mensen altijd) en kun je het dan met je nesteldrang weer goed maken...

En tenslotte is het jouw huis. Als jij er geen last van hebt, laat die mensen lekker praten....En niet alles hoeft in één keer af. Doe het in etappes. Probeer lang staan te vermijden, strijk zittend, laat je man stofzuigen, doe de afwas zittend. Probeer zittend te douchen. Bij opstaan eerst komen zitten, daarna staan. Vermijdt grote mensenmassa's en rust vaak tussendoor.
Succes hoor meid, kan me best voorstellen dat het moeilijk voor je is. Mijn opmerking was niet zo aardig...

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.