Hoe bereiken we jongeren?

takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door takkie
wat is etc?
klinkt trouwens leuk, (dit meen ik serieus)
etc kan van alles zijn. Bijvoorbeeld, en dat lijkt heel saai, maar toch doen best veel jongeren er aan mee, rond kerst, wordt een "kerstbakje' rondgebracht bij ouderen van de gemeente. Daar zitten wat kleine attenties in. De bedoeling is echter dat dit niet aan de deur afgeleverd wordt, maar dat de jongeren echt even op bezoek gaan. Elk jaar weer blijkt dat men het toch leuk vind, en de oudjes stellen het zéér op prijs. Toch weer een eenvoudige manier om de band tussen jong en oud te versterken. Maar ik geef toe: het klinkt niet al te flitsend...
Je woont toch niet in Moerkapelle he!
Die doen dat ook namelijk, niet gedacht he voor zo`n hippe gemeente.........(geintje), maar je hoeft niet alles gelijk als suf te betitellen waarmee je nu komt aandragen, het is heel goed voor het gemeente leven dat jongeren bij ouderen op bezoek gaan.
Super! de ouderen waarderen het zeer!

[Aangepast op 11/11/04 door takkie]
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
En bij de ouders die dit op zo'n simpele, eenvoudige wijze doen (je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben) zie ik keer op keer dat de kinderen een intrinsieke motivatie hebben om bij de genademiddelen te blijven.
Beste Orck,

Gelukkig zijn er kinderen die van jongsaf geen behoefte hebben aan de wereld. Dat kan zijn omdat ze genade kennen of gewoon huismusje's blijven.
Ik ben het helemaal met je eens dat we als ouders de verplichting hebben om onze kinderen in te scherpen. Dat is onze taak en verantwoording.
Maar maak me niet wijs dat kinderen door een godvrezende opvoeding gemotiveerd zijn om als heilige boontjes naar de JV te gaan, specifiek voor bijbelstudie. Of het moet uit wettisch oogpunt (angst) gebeuren.
Elk kind heeft een verdorven natuur, en volgt z'n jonge boze hart. Dat houd niemand van ons tegen. Alleen genade of slaafse vrees weerhoud ons van een fout leven.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
limosa

Bericht door limosa »

Onze JV heeft enerzijds inhoudsvolle avonden en als ontspanning anderzijds af en toe een strandwandeling, een BBQ, een weekendje bij een andere JV logeren, een hapje eten met elkaar, met de kerst presentjes maken voor gevangenen, af en toe auto's wassen voor een goed doel, en ik vergeet vast nog wel wat maar onze kinderen zitten er nog niet op.

En over serieus gesproken. Ze hebben regelmatig avonden met behoorlijk wat inhoud. Er is een keer een avond samen georganiseerd met andere JV's uit andere kerkverbanden. Binnenkort houd onze dominee trouwens zelf een inleiding. Laat zien dat hij betrokken is bij de jeugd, voor de jongeren zelf leuk, goed om de rest van de gemeente er weer eens bij te betrekken. Ik ga er DV. ook maar eens heen denk ik.
Plaats reactie