Refo vakantieparken

Mister
Administrator

Re: refo vakantieparken?/ scholen

Bericht door Mister »

Orchidee schreef:
Mister schreef:
Orchidee schreef:
Bert Mulder schreef:

niet groeten bij de kerk is een goed oud-hollandse gewoonte. Doen ze in NL bij de kerk ook niet....
Dat is waar!
Hier (gelukkig) niet.
Dus iedereen zegt elkaar gedag :quoi
Ik zit in een kleine gemeente, maar minstens de helft zegt geen boeh of bah, en kijkt je niet eens aan :hum
Zal misschien ook wel aan mij/ons liggen hoor ;)
Mensen groeten elkaar hier, en dat vind ik wel zo aardig en vanzelfsprekend eigenlijk. Ik heb ook echt geen behoefte aan hele verhalen enzo, maar een groet mag er wel afkunnen.
henriët

Re: Refo vakantieparken

Bericht door henriët »

Bij ons is het de gewoonte elkaar te groeten hoor bij de kerk, en meestal nog ff een praatje ofzo.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Jongere

Bericht door Jongere »

henriët schreef:Bij ons is het de gewoonte elkaar te groeten hoor bij de kerk, en meestal nog ff een praatje ofzo.
Bij ons ook. Lijkt me ook niet meer dan logisch, eigenlijk.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Dan ligt het aan ons/mij :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erasmiaan

Re: Refo vakantieparken/scholen

Bericht door Erasmiaan »

Bloempje28 schreef:
Bert Mulder schreef:
Luther schreef:Jongens toch, deze hele discussie is wat vermoeiend...

Ja, er zijn refo's die zeer veroordelend zijn op basis van uiterlijke kenmerken van een ander.
En ja, die zitten ook weleens op refovakantieparken.
En nee, dat is niet overal zo.
En nee, niet alle refo's zijn zo.

Tip 1: Wees vooral jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Tip 2: Doe op vakantie niet opeens anders dan thuis, want dan heeft de ander terecht een punt.
Tip 3: Praat in het buitenland vooral met de lokale bevolking en de lokale christenen; dan valt dit hele topic in het niet!
Tip 4: als je dan perse op een refopark zitten wil, gedraag je dan ook als een refo, en draag geen bloot, lange broeken, enz enz.
Weer zoiets: als je refo bent zit je niet in badpak, draag je geen lange broek.... hoezo?? dan ben ik geen refo... dat is me mij deze wel duidelijk! Mag ik dan nog wel op dit forum posten?
Dit is dus het euvel. Je bent niet alleen geen refo maar je hebt je ook nog nooit erin verdiept.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Erasmiaan schreef: Dit is dus het euvel. Je bent niet alleen geen refo maar je hebt je ook nog nooit erin verdiept.
Wat een veroordeling...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Orchidee schreef:
Erasmiaan schreef: Dit is dus het euvel. Je bent niet alleen geen refo maar je hebt je ook nog nooit erin verdiept.
Wat een veroordeling...
Nee, een vaststelling. ;)
Mara

Bericht door Mara »

Nou Bloempje, dat is het euvel niet hoor, want ik zit op het vakantiepark echt niet in een broek, noch in een badpak.
Keurig rokje aan, maar ja, soms spijkerstof, misschien is dat het :quoi
Zelfs dochter loopt dan in een jurkje.
Zij zit op een refoschool dus weet echt wel de ins en outs van de kledingstijlen.
Maar dan snap ik het nog niet, al loopt iemand in een bermuda of zigeunerjurk, je kunt toch wel groeten en een gezellig praatje maken ?
Of mogen sommige mensen alleen met gelijkgestemden praten ? :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Willem

Bericht door Willem »

Mara schreef:Nou Bloempje, dat is het euvel niet hoor, want ik zit op het vakantiepark echt niet in een broek, noch in een badpak.
Zij zit op een refoschool dus weet echt wel de ins en outs van de kledingstijlen.
Maar dan snap ik het nog niet, al loopt iemand in een bermuda of zigeunerjurk, je kunt toch wel groeten en een gezellig praatje maken ?
Mag ik mischien de vrijheid hebben gewoon niet te groeten als ik er geen zin heb? Of krijg ik dan de "qualificatie" arrogant en meer van dat soort fraai's opgeplakt?
En aan "gezellige" praatjes heb ik het grootste deel van de week een bloedhekel. so what? Is de refoterreur nu al zo erg dat ik verplicht 10 minuten moet wauwelen wil ik geaccepteerd worden?
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik ben refomatorisch opgegroeid en opgevoed. Ik droeg zowel broek als een rok. Mijn ouders zijn refomatorisch. Mijn moeder draagt zowel broek als een rok. Mijn vader draagt ook gewoon een korte broek in z'n vrije tijd. Dat doen zij ook gewoon op vakantie.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Willem schreef:Mag ik mischien de vrijheid hebben gewoon niet te groeten als ik er geen zin heb? Of krijg ik dan de "qualificatie" arrogant en meer van dat soort fraai's opgeplakt?
En aan "gezellige" praatjes heb ik het grootste deel van de week een bloedhekel. so what? Is de refoterreur nu al zo erg dat ik verplicht 10 minuten moet wauwelen wil ik geaccepteerd worden?
Met jou wil ik in elk geval niet op de camping. ;)
Willem

Bericht door Willem »

Lassie schreef:Ik ben refomatorisch opgegroeid en opgevoed. Ik droeg zowel broek als een rok. Mijn ouders zijn refomatorisch. Mijn moeder draagt zowel broek als een rok. Mijn vader draagt ook gewoon een korte broek in z'n vrije tijd. Dat doen zij ook gewoon op vakantie.
Als we dat soort informatie niet hadden geweten hadden we - zelfs al zouden we willen - ook niet de mogelijkheid gehad kritiek erop uit te oefenen. En dan kan de situatie dat men zich ergert aan de geuitte kritiek ook niet ontstaan. Voorkomen is beter dan genezen. In een andere setting noemt men het ook wel "uitlokking"
Mara

Bericht door Mara »

Willem schreef:
Mara schreef:Nou Bloempje, dat is het euvel niet hoor, want ik zit op het vakantiepark echt niet in een broek, noch in een badpak.
Mag ik mischien de vrijheid hebben gewoon niet te groeten als ik er geen zin heb? Of krijg ik dan de "qualificatie" arrogant en meer van dat soort fraai's opgeplakt?
Waarom sla je meteen door ? Ik hoef ook geen oeverloos gewauwel, maar goedemorgen, zou dat eraf kunnen ? Of gewoon: wat een heerlijk weer he.
En de kinderen met elkaar laten spelen.
Meer hoeft niet !! :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dan heb ik nu door wat het verschil is.
Ik ben eigenlijk precies het tegenovergestelde van Willem, als ik het zo lees.
Ik groet iedereen, zelfs mensen in badpak, wissel altijd minstens wat oneliners over het weer; ik houd zelfs van oeverloos gewauwel.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Dan heb ik nu door wat het verschil is.
Ik ben eigenlijk precies het tegenovergestelde van Willem, als ik het zo lees.
Ik groet iedereen, zelfs mensen in badpak, wissel altijd minstens wat oneliners over het weer; ik houd zelfs van oeverloos gewauwel.
Vandaar dat je zoveel op RF post... :huhu :huhu
Plaats reactie