Uitgeverij Tarweakker heeft een paar jaar geleden aangegeven dat de catechismusverklaring van ds. Wink voorlopig niet zal verschijnen.Dipper schreef:weet iemand hoe het zit met de al enige jaren verwachte Catechismusverklaring van Ds. Wink die Uitgeverij Tarwegras op spel had staan? Ik hoor / lees er niks meer over. Een adres of telefoon van die uitgever kan ik niet vinden.
Verwachte boeken theologie
Re: Verwachte boeken theologie
Bedoel je dat ik spot? Ik stel volgens mij alleen een vraag.-DIA- schreef:Het zou kunnen dat men dit vraagt dat om deze mensen (in feite, merk er op!) op een subtielefreek schreef:Dat is voor mij geen vraag hoorkeesjanm schreef:Waarom plaatsen deze predikanten hun preken niet (voor iedereen kosteloos beschikbaar) op prekenweb?huisman schreef:[
..en vergeet ds van Boven niet...er komen zeker 3 nieuw boeken van hem uit....toch plaats ik deze boeken niet in dit topic....raar mannetje die huisman
manier te bespotten. Ik zeg beslist niet dat dit hier geval is, maar het zou, gezien de gewone manier
van omgaan van buitenstaanders met godvrezende mensen (zie ook de Bijbelse profeten en kinderen
Gods als voorbeeld) en de ervaring niet zo vreemd zijn. Ik zeg het enkel ter lering, wat de mens in
wezen is. En denk nu niet dat ik overdrijf want een weinig zelfkennis zal je nooit boven zulke mensen
uit doen komen. Maar merk er maar op.
Dat weet ik niet, en dat zeg ik ook niet. Lees bovenstaande nog een goed.keesjanm schreef:Bedoel je dat ik spot? Ik stel volgens mij alleen een vraag.-DIA- schreef:
Het zou kunnen dat men dit vraagt dat om deze mensen (in feite, merk er op!) op een subtiele
manier te bespotten. Ik zeg beslist niet dat dit hier geval is, maar het zou, gezien de gewone manier
van omgaan van buitenstaanders met godvrezende mensen (zie ook de Bijbelse profeten en kinderen
Gods als voorbeeld) en de ervaring niet zo vreemd zijn. Ik zeg het enkel ter lering, wat de mens in
wezen is. En denk nu niet dat ik overdrijf want een weinig zelfkennis zal je nooit boven zulke mensen
Het zou in deze vorm wel kunnen, zoals een beetje ondervinding wel leert.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Sorry, ik begrijp je niet. Het zou toch mooi zijn als deze predikanten hun preken ook gratis laten publiceren? Ik denk dat ze dan nog meer gelezen worden.-DIA- schreef:Dat weet ik niet, en dat zeg ik ook niet. Lees bovenstaande nog een goed.keesjanm schreef:Bedoel je dat ik spot? Ik stel volgens mij alleen een vraag.-DIA- schreef:
Het zou kunnen dat men dit vraagt dat om deze mensen (in feite, merk er op!) op een subtiele
Het zou in deze vorm wel kunnen, zoals een beetje ondervinding wel leert.
-
Dat zou zeker mooi zijn. Gisteren nog een preek gelezen van Ds. Weststrate over Esther. Ja dan vind ik het oprecht jammer dat deze dienaren van het Woord hun preken afgeschermd houden. Ook uit de Oud Gereformeerde Gemeenten. Al is het daar gemakkelijker om een preek te vinden op het internet. Maar dan nog. Niet dat ik het in alles eens ben met deze predikanten (wedergeboorte in relatie tot rechtvaardigmaking), maar toch kan je veel van ze leren.keesjanm schreef:Sorry, ik begrijp je niet. Het zou toch mooi zijn als deze predikanten hun preken ook gratis laten publiceren? Ik denk dat ze dan nog meer gelezen worden.
Ik ben er wel blij mee. Ik zie er misschien wel de leiding van de heilige Geest in.
Waarmee? Waarin?DDD schreef:Ik ben er wel blij mee. Ik zie er misschien wel de leiding van de heilige Geest in.
-DIA- schreef:Opvallend is zeker wel dat een bepaalde groep zich niet presenteert op internet.FlyingEagle schreef:Tja....keesjanm schreef:
Waarom plaatsen deze predikanten hun preken niet (voor iedereen kosteloos beschikbaar) op prekenweb?
U wenst dat deze zich meer presenteren? Of dat degenen die er wel gebruik van maken zo snel mogelijk dit medium moeten verlaten?DDD schreef:-DIA- schreef:Opvallend is zeker wel dat een bepaalde groep zich niet presenteert op internet.FlyingEagle schreef:Tja....keesjanm schreef:
Waarom plaatsen deze predikanten hun preken niet (voor iedereen kosteloos beschikbaar) op prekenweb?
Ik geloof dat het laatste wel eens het beste kon zijn... Maar soms wordt ik van her naar der geslingerd.
Geloof me, het is best een zware strijd. Maar ik weet niet of iemand er wat van kan verstaan: Het van hier naar daar geslingerd te worden en niet te weten wat het beste is... En toch ook weer wel... De inwendige strijd op dit punt is meer persoonlijk dan om anderen lasten op te leggen.
Heel simpel: als je ze gratis op internet zet, brengen ze geen geld op.keesjanm schreef:Het zou toch mooi zijn als deze predikanten hun preken ook gratis laten publiceren? Ik denk dat ze dan nog meer gelezen worden.
Van die prekenboeken vangen ze jaarlijks nog een leuk zakcentje aan royalties.
~~Soli Deo Gloria~~
Zou dat echt ten diepste de reden zijn? Ik vind dat nogal naïef gedacht. Probeer eens na te denken...Hendrikus schreef:Heel simpel: als je ze gratis op internet zet, brengen ze geen geld op.keesjanm schreef:Het zou toch mooi zijn als deze predikanten hun preken ook gratis laten publiceren? Ik denk dat ze dan nog meer gelezen worden.
Ik kan dan namelijk niet bergrijpen, of de wortel van geldgierigheid zou een speciale rol spelen in bij
de Schriftuurlijk-bevindelijke predikers. Wel wetende dat in een ieder van ons van nature de kiemen
daarvan in ons hart leven.
Wat een zure opmerking en de suggestie dat deze predikanten preken maken om geld is natuurlijk tegen de forumregels.Hendrikus schreef:Heel simpel: als je ze gratis op internet zet, brengen ze geen geld op.keesjanm schreef:Het zou toch mooi zijn als deze predikanten hun preken ook gratis laten publiceren? Ik denk dat ze dan nog meer gelezen worden.
Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zuur lijkt het me niet. Het is gewoon waar natuurlijk. Boeken uitgeven levert geld op. Dat geld kan voor allerlei nuttige doeleinden gebruikt worden.
Wat heeft dat met (ontbreken van) respect te maken?
Voor niets doen ze het echt niet.
Net als weekdiensten, dat is gewoon geld.
Voor niets doen ze het echt niet.
Net als weekdiensten, dat is gewoon geld.
Laten we vast stellen dat degelijke schriftuurlijk-bevindelijke predikers evengoed last zouden kunnen hebben van de 'wortel van geldgierigheid'. Het zijn allemaal mensen, net zo als u en ik. We mogen wel verwachten dat dit niet het motief is om te komen tot het uitgeven van stichtelijke werken.-DIA- schreef:Zou dat echt ten diepste de reden zijn? Ik vind dat nogal naïef gedacht. Probeer eens na te denken...Hendrikus schreef:Heel simpel: als je ze gratis op internet zet, brengen ze geen geld op.keesjanm schreef:Het zou toch mooi zijn als deze predikanten hun preken ook gratis laten publiceren? Ik denk dat ze dan nog meer gelezen worden.
Ik kan dan namelijk niet bergrijpen, of de wortel van geldgierigheid zou een speciale rol spelen in bij
de Schriftuurlijk-bevindelijke predikers. Wel wetende dat in een ieder van ons van nature de kiemen
daarvan in ons hart leven.