Vakantie

Maanenschijn

Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind het erg lastig om vakantie te boeken op dit moment. We gaan graag richting de zon (voor iedereen die dat wat decadent vind: ik rij met een ouwe Volvo en een nog oudere sleurhut naar een niet al te dure camping...) maar het is erg lastig om met een groot aantal mensen (ongeveer 10) die allemaal zo hun eigen overwegingen hebben bij vaccineren, boosteren en quarantaine vooruit te plannen of te boeken. We weten niet goed hoe Frankrijk en/of Spanje de regels tijdens de zomermaanden vorm geven.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Bezorgd schreef:
Orchidee schreef:PB? Kan dat weer?
Kan altijd al.
Verklaar nader.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef: Bij de gemiddelde Nederlander klotst het geld tegen de plinten. Vraag maar eens na wat uitgegeven wordt aan vakanties, weekendjes weg, afhaaleten en koffie onderweg.
Het gemiddelde inkomen in Nederland is zo'n € 40.000. Het modale inkomen ligt lager. Dat is niet bepaald een vetpot als je eenverdiener bent en een gezin moet onderhouden. Het zijn vooral de huiseigenaren bij wie het vermogen over de plinten klotst. Maar dat geld is niet vrij beschikbaar. Wij wonen nu bijna twee jaar in ons huis. In die tijd zijn we op papier zeker € 150.000 rijker geworden.
merel schreef: Zouden jullie wel in het voor- of naseizoen op vakantie kunnen gaan? Is het dan nog te duur?
Wij gaan twee keer per jaar op vakantie, maar dat komt mede omdat wij keuzes hebben gemaakt die leiden tot relatief lage lasten.
Welke keuzes zijn dat?

Daarnaast scheelt het waarschijnlijk dat jullie 'maar' twee kinderen hebben. Dat scheelt behoorlijk in kosten voor vakantie en overig.

Wij hebben de komende jaren veel kosten aan de verbouwing van ons huis. Zodra dat achter de rug is, komt er (tijdelijk) meer lucht. Al krijgen we dan weer meer studiekosten. Zo blijf je bezig.
Laatst gewijzigd door merel op 10 jan 2022, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Welke keuzes zijn dat?
Dat heeft o.a. te maken met onze woning en de financiering daarvan.
merel schreef:Daarnaast scheelt het waarschijnlijk dat jullie 'maar' twee kinderen hebben. Dat scheelt behoorlijk in kosten voor vakantie en overig.
Dat klopt.
HersteldHervormd

Maanenschijn schreef:Ik vind het erg lastig om vakantie te boeken op dit moment. We gaan graag richting de zon (voor iedereen die dat wat decadent vind: ik rij met een ouwe Volvo en een nog oudere sleurhut naar een niet al te dure camping...) maar het is erg lastig om met een groot aantal mensen (ongeveer 10) die allemaal zo hun eigen overwegingen hebben bij vaccineren, boosteren en quarantaine vooruit te plannen of te boeken. We weten niet goed hoe Frankrijk en/of Spanje de regels tijdens de zomermaanden vorm geven.
Vinden wij dus ook lastig.
Wij zijn aan het sluiten voor een plan A en plan B.

Plan A is waarschijnlijk Baskenland Spanje of Cote d'Azur Frankrijk met de auto. Dit als de coronamaatregelen (bijna) weg zijn.
Plan B is dan in Nederland of misschien net over de grens ergens. Dit is voor als er nog wel strenge maatregelen zijn.

Er is ook nog een mogelijkheid dat er maatregelen voor binnenlandse vakanties zijn, dan blijven we lekker thuis. Ook prima.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
HersteldHervormd

merel schreef: Wij hebben de komende jaren veel kosten aan de verbouwing van ons huis. Zodra dat achter de rug is, komt er (tijdelijk) meer lucht. Al krijgen we dan weer meer studiekosten. Zo blijf je bezig.
Precies, dus alleen als je een behoorlijk goede baan heb kun je blijven doen wat je eerst ook deed, ik denk echter dat de coronacrisis gevolgd gaat worden door een economische crisis. De inflatie nu al is echt een dingetje, zeker voor de mensen die niet zomaar €200 over hebben iedere maand. En dat zijn er echt heel veel die dat niet hebben.

Ik vind het vrij nonchalant om te doen alsof er niks aan de hand is. Een beetje VVD houding.
Nasrani

Bericht door Nasrani »

HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:Ik vind het erg lastig om vakantie te boeken op dit moment. We gaan graag richting de zon (voor iedereen die dat wat decadent vind: ik rij met een ouwe Volvo en een nog oudere sleurhut naar een niet al te dure camping...) maar het is erg lastig om met een groot aantal mensen (ongeveer 10) die allemaal zo hun eigen overwegingen hebben bij vaccineren, boosteren en quarantaine vooruit te plannen of te boeken. We weten niet goed hoe Frankrijk en/of Spanje de regels tijdens de zomermaanden vorm geven.
Vinden wij dus ook lastig.
Wij zijn aan het sluiten voor een plan A en plan B.

Plan A is waarschijnlijk Baskenland Spanje of Cote d'Azur Frankrijk met de auto. Dit als de coronamaatregelen (bijna) weg zijn.
Plan B is dan in Nederland of misschien net over de grens ergens. Dit is voor als er nog wel strenge maatregelen zijn.

Er is ook nog een mogelijkheid dat er maatregelen voor binnenlandse vakanties zijn, dan blijven we lekker thuis. Ook prima.
Wij hebben afgelopen weekend besloten om dit jaar thuis te blijven. Bij mooi weer wordt het waarschijnlijk heen en weer rijden naar cote d'oostkapelle of zoiets... ;)
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Wij gaan bijna nooit op vakantie. Afgelopen 10 jaar 1 of 2 keer. Er is nooit geld voor.
merel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:Wij gaan bijna nooit op vakantie. Afgelopen 10 jaar 1 of 2 keer. Er is nooit geld voor.
Dat is vervelend! Mis je het ook?

Wij zijn ook regelmatig niet op vakantie geweest vanwege verhuizing en/of verbouwing, maar ik miste het wel behoorlijk. Niet dat ik het thuis niet fijn heb, maar daar gaat alles gewoon door. Dan slaakte ik na 6 weken zomervakantie weer een zucht van verlichting dat iedereen weer naar school en werk kon gaan.
Chrisje72

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Chrisje72 »

merel schreef:
Chrisje72 schreef:Wij gaan bijna nooit op vakantie. Afgelopen 10 jaar 1 of 2 keer. Er is nooit geld voor.

Wij zijn ook regelmatig niet op vakantie geweest vanwege verhuizing en/of verbouwing, maar ik miste het wel behoorlijk. Niet dat ik het thuis niet fijn heb, maar daar gaat alles gewoon door. Dan slaakte ik na 6 weken zomervakantie weer een zucht van verlichting dat iedereen weer naar school en werk kon gaan.
Ik mis vooral dat ik mijn kinderen die ervaringen niet kan meegeven die ik zelf als kind heb gehad. Wij gingen elk jaar op vakantie, altijd naar het buitenland, soms in de herfstvakantie nog naar de ardennen. Ik heb daar heel goede herinneringen aan. En dat vind ik sneu dat ze dat niet meegekregen hebbben. Andere culturen leren kennen e.d.
merel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef:
merel schreef:

Ik mis vooral dat ik mijn kinderen die ervaringen niet kan meegeven die ik zelf als kind heb gehad. Wij gingen elk jaar op vakantie, altijd naar het buitenland, soms in de herfstvakantie nog naar de ardennen. Ik heb daar heel goede herinneringen aan. En dat vind ik sneu dat ze dat niet meegekregen hebbben. Andere culturen leren kennen e.d.
Dat begrijp ik!
DDD

Bericht door DDD »

Dat snap ik ook heel goed.

Voor mijn werk kom ik regelmatig met armoede in aanraking. En ik moet zelf ook pijnlijke keuzes maken omdat de overheid bewust beleid heeft gevoerd om zwakken in de samenleving verder uit te buiten. Dus ik zie in mijn eigen situatie en bij anderen de gevolgen daarvan.

Het is fijn dat het minimumloon omhoog gaat. Maar de werkelijke inflatie is nog véél hoger.
HersteldHervormd

DDD schreef:Dat snap ik ook heel goed.

Voor mijn werk kom ik regelmatig met armoede in aanraking. En ik moet zelf ook pijnlijke keuzes maken omdat de overheid bewust beleid heeft gevoerd om zwakken in de samenleving verder uit te buiten. Dus ik zie in mijn eigen situatie en bij anderen de gevolgen daarvan.

Het is fijn dat het minimumloon omhoog gaat. Maar de werkelijke inflatie is nog véél hoger.
En daarom snijden ondernemers zichzelf in de vingers door allemaal hun prijzen behoorlijk te verhogen, om lockdowns te compenseren.
En dat is m.i. op de lange termijn niet echt slim.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
En daarom snijden ondernemers zichzelf in de vingers door allemaal hun prijzen behoorlijk te verhogen, om lockdowns te compenseren.
Hun kosten stijgen, dus zijn ze genoodzaakt om ook kun prijzen te verhogen. Zo simpel is dat. Dat heeft niet zoveel te maken met compensatie van gederfde inkomsten.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Bezorgd schreef:
Orchidee schreef:PB? Kan dat weer?
Kan altijd al.
O ja? Hoe dan?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie