Welke muziek beluister je nu? [4]

Rens

Bericht door Rens »

Jongere schreef:
Christiaan schreef:
Jongere schreef:Ongelofelijk orgelspel.

Ja, dat was mijn eerste reactie ook. Nu ik mijn jaloezie verwerkt heb kan ik alleen maar ontzag hebben. :wink:
Jaja Christiaan, dan moet je nog héél wat studeren voor je zover bent hé????

Overigens heb ik met stomme verbijstering gekeken en geluisterd naar dit fenomeen........geen jalouzie, maar diep respect voor 's mans vermogen om zó te spelen......................
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Rens schreef:
Jongere schreef:
Christiaan schreef:
Jongere schreef:Ongelofelijk orgelspel.

Ja, dat was mijn eerste reactie ook. Nu ik mijn jaloezie verwerkt heb kan ik alleen maar ontzag hebben. :wink:
Jaja Christiaan, dan moet je nog héél wat studeren voor je zover bent hé????
Doe ik geen uitspraken over. Men gelooft mij toch niet op dit punt datis gebleken uit andere discussies.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Rens

Bericht door Rens »

Christiaan schreef:
Rens schreef:
Jongere schreef:
Christiaan schreef: Jaja Christiaan, dan moet je nog héél wat studeren voor je zover bent hé????
Doe ik geen uitspraken over. Men gelooft mij toch niet op dit punt datis gebleken uit andere discussies.
OK, het is voor 99% virtuositeit, maar tóch........ook dát zal beheerst moeten worden......................dat is de basis waarop men verder kan borduren qua ontwikkeling.
wim

Bericht door wim »

Rens schreef: OK, het is voor 99% virtuositeit, maar tóch........ook dát zal beheerst moeten worden......................dat is de basis waarop men verder kan borduren qua ontwikkeling.
Toch bestaan er ook virtuozen die technische gebreken vertonen (zoals Janine Jansen) of niet veel aandacht besteden aan techniek (zoals Menuhin in zijn vroege jaren). Ze zijn of waren virtuoos ondanks die handicap. Eigenlijk is dat nog knapper. Een gebrek wordt dan gecompenseerd door een enorme muzikaliteit en wilskracht. Helaas eindigt het dan wel vaak met lichamelijke klachten (Menuhin niet; hij heeft zichzelf opnieuw viool leren spelen, bewust van zijn houding).

En... je kunt een goede technische basis hebben zonder nou meteen virtuoos te zijn.
Rens

Bericht door Rens »

sssssssssssssssssssssssssstttttt, de stilte wordt alleen onderbroken door het tikken van de klok en het gesnurk van Lady :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Uw liefde... (instrumentaal)
Kislev

Bericht door Kislev »

wim schreef:
Rens schreef: OK, het is voor 99% virtuositeit, maar tóch........ook dát zal beheerst moeten worden......................dat is de basis waarop men verder kan borduren qua ontwikkeling.
Toch bestaan er ook virtuozen die technische gebreken vertonen (zoals Janine Jansen) of niet veel aandacht besteden aan techniek (zoals Menuhin in zijn vroege jaren). Ze zijn of waren virtuoos ondanks die handicap. Eigenlijk is dat nog knapper. Een gebrek wordt dan gecompenseerd door een enorme muzikaliteit en wilskracht. Helaas eindigt het dan wel vaak met lichamelijke klachten (Menuhin niet; hij heeft zichzelf opnieuw viool leren spelen, bewust van zijn houding).

En... je kunt een goede technische basis hebben zonder nou meteen virtuoos te zijn.
Ach, Mischa Elman stond toch wel bekend om z'n slordigheid en Frits Kreisler raakte soms weken z'n viool niet aan.

Toch waren dat dè topviolisten van de 20ste eeuw.
Ichtus

Bericht door Ichtus »

(live) ps 119:36, geschreven door Cor van Dijk
Rens

Bericht door Rens »

R.O. :mrgreen:

Mister.............wanneer krijg ik nou eens m'n theemuts terug?? het begint koud te worden..........
Moderatorbericht:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Grote God, wij loven U via omega tv
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:Grote God, wij loven U via omega tv
is die ook via de pc te ontvangen, en zo ja, wat is de url daarvan???
Moderatorbericht:
Marnix

Bericht door Marnix »

http://www.eo.nl/omegatv

Even zoeken op google geeft ook het antwoord op dit soort vragen trouwens ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Grote God, wij loven U via omega tv
is die ook via de pc te ontvangen, en zo ja, wat is de url daarvan???
http://www.eo.nl/portals/media/home.jsp ... ia.Omegatv
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Weet iemand ook waar ik National Geographic kan zien op het internet of misschien Discovery Channel? Sinds ik geen tv meer heb zijn dit toch wel de dingen die ik mis.
Lassie

Bericht door Lassie »

Kom en doe mee!!!!
Gesloten