Waar word jij blij van?

JolandaOudshoorn

Re: Waar word jij blij van?

Bericht door JolandaOudshoorn »

dat vlinder weer terug is! (kom je nog eens een bakkie doen bij mij?)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

JolandaOudshoorn schreef:dat vlinder weer terug is! (kom je nog eens een bakkie doen bij mij?)
Das goed! Kom ik iets langer, vorig keer moest ik al zo snel weg...(als het mag natuurlijk....) :slurp
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
aritha

Bericht door aritha »

helma schreef:
aritha schreef:Dat de kuur aanslaat bij mijn man en de koorts zakt.
Vanmiddag nog even krukken halen.
Wondroos, voor de zoveelste keer :bobo
wat houdt het precies in??
Bij wondroos wordt de aangedane huid, meestal een been of het gezicht, plotseling rood, warm, gezwollen en pijnlijk. De lymfeklieren kunnen opgezet zijn (bij wondroos van het been in de liezen, bij wondroos van het gezicht in de hals) en de lymfebanen kunnen ontstoken zijn. Dit uit zich als een rode streep tussen de plaats van wondroos en de klieren. Deze zogeheten lymfangitis wordt - overigens ten onrechte - wel ‘bloedvergiftiging’ genoemd. De patiënt voelt zich ziek en heeft (soms hoge) koorts.

Wanneer niet snel behandeld wordt kan de infectie zich in de diepte uitbreiden en de spieren aantasten. Andere complicaties zijn het ontstaan van abcessen, bloedvergiftiging (de bacterie verspreidt zich via het bloed), trombose in de hersenen en hersenvliesontsteking (bij wondroos rond het oog bij kinderen) en nierontsteking. In enkele gevallen kan wondroos tot de dood leiden, vooral bij kinderen, ouderen en patiënten met een stoornis in de afweer

Maarre...gelukkig gaat het nu beter. :) Lympheklieren in lies en nek zijn al geslonken. Alleen kan hij niet lopen natuurlijk. Hinkelen is ook een sport. :slurp Maar ik hoef niet meer om de 20 minuten met ijs enzo te koelen.
:bobo
helma

Bericht door helma »

aritha schreef:
helma schreef:
Bij wondroos wordt de aangedane huid, meestal een been of het gezicht, plotseling rood, warm, gezwollen en pijnlijk. De lymfeklieren kunnen opgezet zijn (bij wondroos van het been in de liezen, bij wondroos van het gezicht in de hals) en de lymfebanen kunnen ontstoken zijn. Dit uit zich als een rode streep tussen de plaats van wondroos en de klieren. Deze zogeheten lymfangitis wordt - overigens ten onrechte - wel ‘bloedvergiftiging’ genoemd. De patiënt voelt zich ziek en heeft (soms hoge) koorts.

Wanneer niet snel behandeld wordt kan de infectie zich in de diepte uitbreiden en de spieren aantasten. Andere complicaties zijn het ontstaan van abcessen, bloedvergiftiging (de bacterie verspreidt zich via het bloed), trombose in de hersenen en hersenvliesontsteking (bij wondroos rond het oog bij kinderen) en nierontsteking. In enkele gevallen kan wondroos tot de dood leiden, vooral bij kinderen, ouderen en patiënten met een stoornis in de afweer

Maarre...gelukkig gaat het nu beter. :) Lympheklieren in lies en nek zijn al geslonken. Alleen kan hij niet lopen natuurlijk. Hinkelen is ook een sport. :slurp Maar ik hoef niet meer om de 20 minuten met ijs enzo te koelen.
Oh joh, wat naar.
is het besmettelijk?
zusterelly

Bericht door zusterelly »

aritha schreef:
helma schreef:

Een bewoner op onze afdeling had dit ook regelmatig. Hij krijgt sinds een aantal jaren elke maand een penidural injectie als profylaxe. Sindsdien heeft hij geen wondroos meer gehad.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
madelief1983

Bericht door madelief1983 »

van mn jongste (bijna 2). Als ik zeg: I love you, zegt hij: Love you too :oops :oops
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

madelief1983 schreef:van mn jongste (bijna 2). Als ik zeg: I love you, zegt hij: Love you too :oops :oops
Heerlijk!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ichtus

Bericht door Ichtus »

madelief1983 schreef:van mn jongste (bijna 2). Als ik zeg: I love you, zegt hij: Love you too :oops :oops
Geweldig zeg!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
henriët

Bericht door henriët »

super! heerlijk als er van je gehouden wordt..
he madelief, als je weer eens sjag bent, gewoon I love you zeggen tegen je jongste..
zeker weten dat je na het antwoord van je jongste een glimlach hebt !
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
vlinder

Bericht door vlinder »

vlinder schreef: Eenvoudig gezegd: Soort ontsteking (infectie) aan een wondje die zich snel uitbreidt (met als gevolg dat de wond ook groter kan worden) en zeer besmettelijk is.
Als iemand wondroos heeft, en jij hebt een wondje (heel klein) aan je hand en komt ermee in aanraking, gaat het zo verder. Op mijn werk moet de was apart gewassen worden, elke dag bed verschonen en wond koelen met coldpacks. Antibiotica is soms nodig (niet altijd. Meestal afhankelijk van de ernst en de hoogte van de koorts).
helma schreef: Is het besmettelijk?
;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
*girly*

Bericht door *girly* »

Gisteravond onder 't eten zat familie Huismus bij ons voor 't raam, moeder Huismus voerde alle kleintjes die 't nog niet zelf konden,,,Zo lief om te zien :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
helma

Bericht door helma »

vlinder schreef:
vlinder schreef: Eenvoudig gezegd: Soort ontsteking (infectie) aan een wondje die zich snel uitbreidt (met als gevolg dat de wond ook groter kan worden) en zeer besmettelijk is.
Als iemand wondroos heeft, en jij hebt een wondje (heel klein) aan je hand en komt ermee in aanraking, gaat het zo verder. Op mijn werk moet de was apart gewassen worden, elke dag bed verschonen en wond koelen met coldpacks. Antibiotica is soms nodig (niet altijd. Meestal afhankelijk van de ernst en de hoogte van de koorts).
helma schreef: Is het besmettelijk?
;)

ja sorry, ik zag het later :garde
ik had alleen even naar aritha's berichtje gekeken :)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Dat er 4 studenten zijn aangenomen door het curatorium van de Theologische School van de Ger.Gem.! God zij dank!
hmprff

Bericht door hmprff »

Gijs83 schreef:Dat er 4 studenten zijn aangenomen door het curatorium van de Theologische School van de Ger.Gem.! God zij dank!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Lourens

Bericht door Lourens »

Van een goed gesprek met een ouderling in het land voor pastorale opvang van een vriendin.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Plaats reactie