Stemmen met de voeten.
Maar dat komt toch veel breder voor?
Jouw voorbeelden verdienen wel enige verbetering. M.a.w. ze slaan nergens op. Trouw zijn aan je eigen gemeente lijkt mij geen verkeerde eigenschap. Als er dan zondags naar jouw smaak een wat mindere dominee is of een leesdienst geeft het geen pas om dan te gaan shoppen.DDD schreef: ↑01 jul 2024, 10:42 Ik vind de reactie van Zeeuw erg wonderlijk.
Dat hindert verder niet. Als je de hele week kip wilt eten omdat je veel traint, en je ouders eten op vrijdagavond friet, dan kun je mijns inziens zonder problemen standaard op vrijdagavond ergens anders gaan eten. Wat is het probleem?
Zeeuw kan kennelijk wel altijd ergens anders gaan eten, maar heeft een oordeel over mensen die wat ongezonde kost overslaan. Ik kan mij daar niet in vinden.
Overigens doe ik dit zelf niet, omdat ik al vrij vaak bij vrienden ben op zondag en bovendien speelt het in mijn gemeente nu nauwelijks.
Waarbij iedereen zelf mag bepalen wat gezond is? Als kind vond ik eten bij McDonald's geschikt als avondeten. Het is de taak van de kerkenraad om toezicht te houden.
Dat is niet zo gek. 's Zondags ben je erop ingesteld, dat is dé dag om goede preken te horen. En je gaat ook niet naar de kerk om thuis 'bij te moeten lezen'.Mannetje schreef: ↑01 jul 2024, 10:06Eens, al moet je zeker niet lichtvaardig naar een andere kerk gaan.Henk J schreef: ↑01 jul 2024, 09:50 Ik krijg dan toch een beetje het gevoel dat men wat 'kittelachtig van gehoor' begint te worden. Wegblijven is nooit een goed idee volgens mij, of je moet definitief de keuze voor een andere kerk maken. Maar ik heb niet zoveel op met cherrypicking op zondag, dan hoor je in je eigen gemeente thuis. Doordeweeks kun je dan opzoeken wat je op zondag tekort kwam.
Maar dat doordeweeks iets opzoeken, of op zondag eens een goed boek pakken, blijkt dan soms weer teveel moeite.
Er kan objectief worden vastgesteld dat voedsel van de McDonald's ongezond is. Dat kan bij preken niet.
Begrijp ik goed dat je gisteren geen goede zondag had?Posthoorn schreef: ↑01 jul 2024, 12:19Dat is niet zo gek. 's Zondags ben je erop ingesteld, dat is dé dag om goede preken te horen. En je gaat ook niet naar de kerk om thuis 'bij te moeten lezen'.Mannetje schreef: ↑01 jul 2024, 10:06Eens, al moet je zeker niet lichtvaardig naar een andere kerk gaan.Henk J schreef: ↑01 jul 2024, 09:50 Ik krijg dan toch een beetje het gevoel dat men wat 'kittelachtig van gehoor' begint te worden. Wegblijven is nooit een goed idee volgens mij, of je moet definitief de keuze voor een andere kerk maken. Maar ik heb niet zoveel op met cherrypicking op zondag, dan hoor je in je eigen gemeente thuis. Doordeweeks kun je dan opzoeken wat je op zondag tekort kwam.
Maar dat doordeweeks iets opzoeken, of op zondag eens een goed boek pakken, blijkt dan soms weer teveel moeite.