Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

CvdW

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door CvdW »

Bertiel schreef: Gisteren, 23:00 Ik lees niks.
Maar ik kan me niet voorstellen dat vrouwelijke lidmaten in Driedorp over dit soort zaken mogen stemmen. Laat staan Jan en alleman.
Dit zijn enkel aannames
Niet geïrriteerd raken. :)
Natuurlijk bepaalt u zelf of u het rechtbankverslag leest.
Het staat duidelijk verwoord in dit verslag en ik weet vanuit de praktijk dat daarnaar wordt gekeken.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

In het rd staat
Vervolgens is het besluit –dat „met treurnis en verdriet” genomen is– op de aansluitende gemeenteavond meegedeeld aan alle leden en meelevenden boven de 18 jaar, die volgens de kerkenraad ook instemden met het ontslag.

Dan is er toch geen verschil met dat allen instemden met zijn komst?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
MGG

Bericht door MGG »

CvdW schreef: Gisteren, 22:09
Bertiel schreef: Gisteren, 22:04 Nee.
Omdat er geen regionaal toezicht is.
Daarnaast heeft de rechter enkel de procedure getoetst. Als die correct is uitgevoerd dan is de kous daarmee af.
Ik snap dat ds op t hof voor je belangrijk is , maar dat doet niet dat af dat er in meerdere van zijn gemeenten tijdens zijn bediening er problemen met hem waren.
Ik lees in krantenartikel dat bij tweede ronde volgens de advocaat niet juist is gehandeld. Laten we rustig afwachten wat een rechter zal oordelen.
Ik begrijp dat u het fijn vindt om ouderlingen te steunen die bewust fout handelen. Als het onbewust is dan zijn ze het ambt niet waardig. Kom niet met de smoes van dat ze zich onwaardig voelen. Had de kerkenraad met een vorige predikant ook geen problemen?
Twee sterke karakters die eerder wrijvingen veroorzaakte gaan samen verder. Verassend genoeg leidt dit tot nieuwe wrijving waarbij het gebrek aan orde en ontmoet eindigt in rechtzaken en andere bizarre verschijnselen. Beide partijen wisten de geschiedenis van de ander. Daarom is het extra bijzonder dat hier weinig mee gedaan lijkt te zijn. Duidelijke afspraken hadden veel kunnen voorkomen.
CvdW

Bericht door CvdW »

Bertiel schreef: Gisteren, 23:14 In het rd staat
Vervolgens is het besluit –dat „met treurnis en verdriet” genomen is– op de aansluitende gemeenteavond meegedeeld aan alle leden en meelevenden boven de 18 jaar, die volgens de kerkenraad ook instemden met het ontslag.

Dan is er toch geen verschil met dat allen instemden met zijn komst?
Er staat nog meer in het artikel in het RD, dat laat u weg?
Goede zondag.
DDD

Bericht door DDD »

DDD schreef: 09 jan 2026, 23:10 Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij is mr. Van Kooten wel deskundig, en die is ook nogal kritisch. Ik ben benieuwd of GeenStijl hier nog aandacht aan gaat besteden, maar dit lijkt toch echt een heel verbazingwekkende ontwikkeling.
Ik lees inmiddels in zowel de Volkskrant als in de Telegraaf dat dit volgens alle aangehaalde deskundigen zo niet kan. De woordvoerder van de gemeente zegt: dat moet de rechter dan maar beoordelen.

Ik mag hopen dat deze Onno Hoes met gezwinde spoed afgezet wordt. Een burgemeester die op Radio 1 zegt dat hij geen verstand van kerkdiensten heeft maar dit beschouwt als een evenement omdat er kaartjes zijn uitgegeven is zo onnozel, dat je die als burgemeester mijns inziens niet kunt handhaven.

Het is een feit van algemene bekendheid dat kerken aan de veiligheidsvoorschriften moeten voldoen en niet meer bezoekers mogen toelaten dan er plaatsen zijn. Het spreekt ook vanzelf dat je dat vooraf reguleert, zodat je geen mensen terug hoeft te sturen.

Het is nog gekker, nu is het al nieuws dat de voorganger zondagmorgen wel mag preken.

Nog los van het feit dat de burgemeester meent dat een kerk geen maatschappelijke bestemming zou zijn. Ik kan dat in het omgevingsplan niet vinden, dus daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Dat kan natuurlijk uitgezonderd zijn, maar erg duidelijk is het allemaal niet. Ik kan het in ieder geval niet vinden in het omgevingsplan en ook niet op adres in het Omgevingsloket.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

DDD schreef: Gisteren, 23:23
DDD schreef: 09 jan 2026, 23:10 Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij is mr. Van Kooten wel deskundig, en die is ook nogal kritisch. Ik ben benieuwd of GeenStijl hier nog aandacht aan gaat besteden, maar dit lijkt toch echt een heel verbazingwekkende ontwikkeling.
Ik lees inmiddels in zowel de Volkskrant als in de Telegraaf dat dit volgens alle aangehaalde deskundigen zo niet kan. De woordvoerder van de gemeente zegt: dat moet de rechter dan maar beoordelen.

Ik mag hopen dat deze Onno Hoes met gezwinde spoed afgezet wordt. Een burgemeester die op Radio 1 zegt dat hij geen verstand van kerkdiensten heeft maar dit beschouwt als een evenement omdat er kaartjes zijn uitgegeven is zo onnozel, dat je die als burgemeester mijns inziens niet kunt handhaven.

Het is een feit van algemene bekendheid dat kerken aan de veiligheidsvoorschriften moeten voldoen en niet meer bezoekers mogen toelaten dan er plaatsen zijn. Het spreekt ook vanzelf dat je dat vooraf reguleert, zodat je geen mensen terug hoeft te sturen.

Het is nog gekker, nu is het al nieuws dat de voorganger zondagmorgen wel mag preken.

Nog los van het feit dat de burgemeester meent dat een kerk geen maatschappelijke bestemming zou zijn. Ik kan dat in het omgevingsplan niet vinden, dus daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Dat kan natuurlijk uitgezonderd zijn, maar erg duidelijk is het allemaal niet. Ik kan het in ieder geval niet vinden in het omgevingsplan en ook niet op adres in het Omgevingsloket.
Het zou niet de eerste keer zijn dat hij zijn baan als burgemeester verloor:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2014/12/10 ... 1-2176727/

Misschien moet hij maar eens een bezoekje doen aan Tom van der Wal.
Plaats reactie