Laatst gekochte boeken

Panny

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Panny »

N.P. Chrapov: Het geluk van het verloren leven

....maar zo wie zijn leven zal verliezen om Mijnentwil, en om des Evangelies' wil, die zal hetzelve behouden.

In dit boek tekent Nikolaj Petrovitsj Chrapov zijn leven van ijverigvrome jongen tot partij-aktivist, zijn ommekeer tot belijdend christen en de smartelijke weg die daarop volgde. Hij 'verloor' zijn leven om Christus wil, maar vond in Hem zijn behoud en Bron van geluk.
664 bladzijden.

Zie ook:
http://www.digibron.nl/search/detail/3b ... oren-leven

Daarnaast nog:
Thomas Boston: Om de uitnemendheid van Christus.

Ebenezer Erskine: Verlossende liefde.
windorgel

Re: RE: Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door windorgel »

Panny schreef:N.P. Chrapov: Het geluk van het verloren leven

....maar zo wie zijn leven zal verliezen om Mijnentwil, en om des Evangelies' wil, die zal hetzelve behouden.

In dit boek tekent Nikolaj Petrovitsj Chrapov zijn leven van ijverigvrome jongen tot partij-aktivist, zijn ommekeer tot belijdend christen en de smartelijke weg die daarop volgde. Hij 'verloor' zijn leven om Christus wil, maar vond in Hem zijn behoud en Bron van geluk.
664 bladzijden.

Zie ook:

.
Heel indrukwekkend boek! Heb het inmiddels al meerdere malen gelezen.
Panny

Re: RE: Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Panny »

windorgel schreef:
Panny schreef:N.P. Chrapov: Het geluk van het verloren leven

664 bladzijden.

Zie ook:

.
Heel indrukwekkend boek! Heb het inmiddels al meerdere malen gelezen.
Ik had nog nooit van het boek gehoord.

Het is altijd bijzonder om te lezen hoe er een grote opwekking plaatsvond tijdens het communisme in Rusland.
En ook hoe die gemeentes zich ontwikkelden.
Wij kunnen vaak makkelijk oordelen over bepaalde (verkeerde) leerstellingen die er weleens waren.
Maar ze hadden vaak geen kennis van bijvoorbeeld geschriften uit de reformatie of nadere reformatie.
Er was wel vaak een groot vertrouwen en afhankelijkheid van God.
Panny schreef:Thomas Boston: Om de uitnemendheid van Christus.
Inmiddels de eerste drie hoofdstukken gelezen.
Dit boek is echt een aanrader. Het leest ook heel gemakkelijk.
RefoCalvinist

Bericht door RefoCalvinist »

Verborgen omgang van Dietrich Bonhoeffer ('K dacht laat ik ook eens wat van deze "hippe" theoloog gaan lezen)

en

Separerende prediking van Ds. A. Moerkerken (Zie er naar uit om het tot mij te nemen! Wat erin gelezen in de boekwinkel en het maakt mij nieuwsgierig. Dankbaar dat dergelijke predikanten op belangrijke thema's hun licht willen laten schijnen, zeker in een tijd waar het denkvermogen van de mens boven Gods onfeilbare Godsopenbaring, namelijk het Woord, gesteld worden.)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

RefoCalvinist schreef:Dankbaar dat dergelijke predikanten op belangrijke thema's hun licht willen laten schijnen, zeker in een tijd waar het denkvermogen van de mens boven Gods onfeilbare Godsopenbaring, namelijk het Woord, gesteld worden.)
Is dat laatste niet van alle tijden? Adam deed het ook.
RefoCalvinist

Bericht door RefoCalvinist »

Zita schreef:
RefoCalvinist schreef:Dankbaar dat dergelijke predikanten op belangrijke thema's hun licht willen laten schijnen, zeker in een tijd waar het denkvermogen van de mens boven Gods onfeilbare Godsopenbaring, namelijk het Woord, gesteld worden.)
Ja toch is het anders. Adam vroeg nog naar God, maar de mens in 2015 heeft de ratio tot god verklaard. En het verschrikkelijkste is nog ook in de kerk.
samanthi

Bericht door samanthi »

RefoCalvinist schreef:
Zita schreef:
Ja toch is het anders. Adam vroeg nog naar God, maar de mens in 2015 heeft de ratio tot god verklaard. En het verschrikkelijkste is nog ook in de kerk.
Na de verlichting begonnen.
Toch ken ik nog steeds mensen die God boven hun doen en laten, denken en verklaren stellen.

En Adam vroeg helemaal niet naar God, hij verstopte zich en gaf later zijn vrouw, die, zei hij; Gij mij gegeven hebt, de schuld, daarmee gaf hij God de schuld, God vroeg naar Adam dat is en blijft het wonder!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

RefoCalvinist schreef:Verborgen omgang van Dietrich Bonhoeffer ('K dacht laat ik ook eens wat van deze "hippe" theoloog gaan lezen)
Hij is gestorven voor zijn geloof. Het was voor hem een levende en wezenlijke zaak. Kunnen wij een voorbeeld aan nemen. Zijn beul zei tegen hem, enkele ogenblikken voordat hij werd opgehangen: En dit is nu je einde. Bonhoeffer antwoorde: Nee, dit is pas het begin.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Auto

Bericht door Auto »

JolandaOudshoorn schreef:
RefoCalvinist schreef:Verborgen omgang van Dietrich Bonhoeffer ('K dacht laat ik ook eens wat van deze "hippe" theoloog gaan lezen)
Hij is gestorven voor zijn geloof. Het was voor hem een levende en wezenlijke zaak. Kunnen wij een voorbeeld aan nemen. Zijn beul zei tegen hem, enkele ogenblikken voordat hij werd opgehangen: En dit is nu je einde. Bonhoeffer antwoorde: Nee, dit is pas het begin.
Daar moest ik aan denken toen ik met het gezin door Buchenwald liep.
Auto

Bericht door Auto »

Paar mooie boeken in mijn bezit gekregen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
helma

Bericht door helma »

ik zag een advertentie in BWP; ik dacht al: als Auto ze bestelt kan ik er vast wel eens een lenen :jongle
Auto

Bericht door Auto »

helma schreef:ik zag een advertentie in BWP; ik dacht al: als Auto ze bestelt kan ik er vast wel eens een lenen :jongle
Ja hoor no problemo .....
helma

Bericht door helma »

Is het eerste boek niet een beetje hetzelfde als die van Rik Valkenburg?
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Wat kijkt die dominee ernstig op dat boekomslag.

Net 2 Griekse Nieuwe Testamenten besteld, 1 grondtekst en 1 bambas vertaling. Mijn Grieks een beetje bijpoetsen :humhihi
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Auto

Bericht door Auto »

helma schreef:Is het eerste boek niet een beetje hetzelfde als die van Rik Valkenburg?
Nee, ik heb er even in zitten bladeren en lezen, maar ik zie een totaal overzicht terugkomen van de belangrijke diverse publicaties die de afgelopen jaren er zijn geweest en daarbij ook een aantal conclusies a.d.h.v. gesprek met mevr. Hulsman-Kok (dochter) en dhr. W.Kok (kleinzoon). En zoals de boeken van W. van der Zwaag zijn, lezen dezen boeken ook gemakkelijk.
Plaats reactie