Trek mij, wij zullen U nalopen - deel 1
Auteur:ds.B.Smijtegelt
Aantal pagina's:624

Titel:Uit het Woord
Auteur:Ds. M.C. Tanis
Aantal pagina's:140
Trek mij, wij zullen U nalopen - deel 1
Auteur:ds.B.Smijtegelt
Aantal pagina's:624
Titel:Uit het Woord
Auteur:Ds. M.C. Tanis
Aantal pagina's:140
Volgens mij is de afkorting dan di.Mannetje schreef:Ik heb een keer de titel ds. genoemd, bedoeld voor alle drie. Of moet de afkorting dan anders worden?refo schreef:En niet te vergeten: Zondagskinderen van ds Veldkamp.
En Ursinus, het Schatboek.
Valt me op dat moderne dominees een ds krijgen, terwijl de oudere die titel kennelijk mogen ontberen.
Van de week nog naar de boeken van Ds. Visscher staan kijken. Zal ongetwijfeld zeer leerzaam zijn, maar de ervaring leert dat ik het vrij prijzig vond. 16,90 per deel. Dat is niet nikshuisman schreef:
Deel 5 van ds Visscher over OpenbaringenDe studententijd is een bevoorrechte fase van je leven. Jarenlang je verdiepen in de studie van je keus. Vele dingen zijn nieuw, maar niet alle. Je hebt immers al een vorming achter de rug vanuit je christelijke opvoeding.
Dit boekje zoekt naar verbinding tussen de academische studie en je persoonlijk en kerkelijk leven. Niemand minder dan Gisbertus Voetius zag het grote belang van deze verbinding. Hij hield er zijn inauguratie over: ‘Wetenschap verbinden met vroomheid.’ Hij riep zijn studenten op om wetenschap te beoefenen niet tot eigen eer, maar tot Gods eer. Het gaat immers in alles om de wijsheid die van boven is.
Gezamenlijke uitgave van Deputaatschap(GG) kerk, gezin, jeugd en onderwijs en uitgeverij De Banier
'
Een spiritualiteit-historisch onderzoek naar de Engelse puriteinse geschriften in de periode 1587-1684
De schrijver doet in deze studie onderzoek naar de geestelijke strijd, een thema dat opmerkelijk vaak in de geschriften van de puriteinen verschijnt. De geestelijke strijd brengt niet alleen de overmacht van Gods trinitarische genade naar voren, maar ook de verantwoordelijkheid van de christenstrijder. Deze studie bestaat uit drie delen: een historische deel; een systematisch deel; een vergelijkend-concluderend deel. Verder bevat het boek een overzicht van de geraadpleegde literatuur en een register van persoonsnamen.
Misschien heb je wel een punt.Anker schreef:Ik las deze week nog iets over de eenvoudige mensen in en rond Ettrick, de standplaats van Thomas Boston. Die hadden naast de Bijbel over het algemeen maar een boek: de viervoudige staat, die werd gelezen en herlezen. Ik denk dat die mensen gelukkiger waren dan wij met al onze, vaak polariserende, boekjes.
@MaraMara schreef:@ Martijn: Kun je mij uitleggen waarom dit boek zo heet?
Ik vind hem nogal....apart.
Ik wilde het plaatje overnemen, maar dat deed het niet.
Ik bedoel het boek over ds. Jac van Dijk.
Gisteren dit boek uitgelezen. En zoals @helma zegt: een aanrader.helma schreef:Ik heb het zondag uitgelezen. Een aanrader.huisman schreef: Van dit boek van ds A.C. Uitslag verwacht ik veel.
Een verhelderend en confronterend boek.
Zoals een sleutel nodig is om de auto te starten of om een huis binnen te gaan, zo is Paulus’ brief aan de Romeinen onmisbaar voor het verstaan van de Bijbelse boodschap. De Romeinenbrief opent de deur tot het verstaan van de hele Heilige Schrift, zeggen de kanttekeningen. De ‘sleutelbrief’ maakt duidelijk waar het in de Bijbel echt om gaat. Wie de Romeinenbrief niet verstaat, verstaat de Bijbelse boodschap niet. Blijvend actueel!
Paulus is in deze brief bepaald niet eenzijdig. Hij richt zich niet tegen één bepaalde dwaling of op één specifiek onderwerp. Alle wezenlijke geloofsthema’s komen aan de orde. Denk maar aan onderwerpen als het mensbeeld, de rechtvaardiging van de goddeloze, vrede met God, de zekerheid van het geloof, de heiliging van het leven, groeien in het geloof, de plaats van Israël, de wederkomst of het duizendjarig vrederijk.
De brief aan de Romeinen is niet alleen een sleutel, maar fungeert ook als een spiegel. Dat plaatst ons voor de vraag: waar staan we nu als gereformeerde gezindte? Ze roept ons op om de bijbelse leer, die door de reformatoren werd herontdekt, goed te bewaren en zuiver door te geven aan ons nageslacht.