Ik zal je posting even kopiëren en zuinig bewaren. Google staat er nu (nog) op, maar zodra het weer mis gaat, weet ik wat ik moet doen.
Jammer...Curatorium schreef:Kon vroeger wel, helaas moet je daarvoor nu Digibron Plus hebben. Wellicht dat het ook kan als je een normaal RD abonnement hebt, maar ik vrees van niet.
Dat is heel verschillend. In de ene kerk is het normaal dat je je eigen psalmboek op je plaats hebt liggen. Ik denk dat dit vooral voorkomt in kerken waar mensen een vaste zitplaats hebben. Hier moest vroeger ook zitplaatsengeld worden betaald voor je eigen plekje. Pas als het rode lampje boven de preekstoel ging branden waren de plaatsen vrij. Ik geloof dat dit in veel kerken is afgeschaft. Als ik nu in bv. Enter of in Rijssen-West naar de kerk ga liggen daar geen bijbels etc. meer in de banken. Er wordt ook geen zitplaatsengeld meer betaald.mulder schreef:Vraag(je): waarom laten mensen in Gereformeerde Gemeenten (in mijn eigen gemeente ggin gebeurt het overigens ook wel) hun Bijbels en psalmboeken in de banken liggen. Is dat een manier van eigen plaats claimen? Ik was afgelopen zondag in zo'n kerk. Op de site stond: de zitplaatsen zijn vrij, hartelijk welkom. Maar de hele kerk lag vol met psalmboeken en Bijbels. Toch maar op zo'n geclaimde plek gaan zitten. Toen kreeg ik weer boze blikken van een gezin die normaliter daar blijkbaar zat.Je kan je Bijbeltje toch gewoon mee naar huis nemen?!!
eilander schreef:Misschien kijk ik dan ook wel boos, maar dat is dan alleen maar omdat mijn gezicht zo het lekkerst zit.
In de kerk van mijn broer is dat ook.mulder schreef:Vraag(je): waarom laten mensen in Gereformeerde Gemeenten (in mijn eigen gemeente ggin gebeurt het overigens ook wel) hun Bijbels en psalmboeken in de banken liggen. Is dat een manier van eigen plaats claimen? Ik was afgelopen zondag in zo'n kerk. Op de site stond: de zitplaatsen zijn vrij, hartelijk welkom. Maar de hele kerk lag vol met psalmboeken en Bijbels. Toch maar op zo'n geclaimde plek gaan zitten. Toen kreeg ik weer boze blikken van een gezin die normaliter daar blijkbaar zat.Je kan je Bijbeltje toch gewoon mee naar huis nemen?!!
Mijn dochter had het nu ook op haar eigen laptop. Het had met beveiligd zoeken te maken zei ze.ejvl schreef:Jazeker, had te maken met een of andere toolbar destijds.
Ook programma's als MC Afee, of Flashplayer, en nog veel meer, stellen andere zoekpagina's in als standaard als je per ongeluk vergeet een vinkje uit te zetten.
Je kunt de gratis versie van superantispyware eens installeren en laten draaien.
En anders, check dit:
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/320159
Voornamelijk dit stukje:
- Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. (kan ook met de Windows toets op het toetsenbord en de R tegelijk in te drukken)
- Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
- Ga in de Register-editor naar de volgende subsleutel (indien aanwezig):
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel
-Als de waarde ResetWebSettings of de waarde HomePage bestaat in deze sleutel, klikt u met de rechtermuisknop op de waarden en klikt u op Verwijderen.
Let wel op, doe niet zomaar iets in het register, hier kun je hele verkeerde dingen doen.
Je kunt je afvragen of ze de Bijbel buiten kerktijd dan wel lezen.mulder schreef:Vraag(je): waarom laten mensen in Gereformeerde Gemeenten (in mijn eigen gemeente ggin gebeurt het overigens ook wel) hun Bijbels en psalmboeken in de banken liggen. Is dat een manier van eigen plaats claimen? Ik was afgelopen zondag in zo'n kerk. Op de site stond: de zitplaatsen zijn vrij, hartelijk welkom. Maar de hele kerk lag vol met psalmboeken en Bijbels. Toch maar op zo'n geclaimde plek gaan zitten. Toen kreeg ik weer boze blikken van een gezin die normaliter daar blijkbaar zat.Je kan je Bijbeltje toch gewoon mee naar huis nemen?!!
Ik bezit meer dan één Bijbel. En het kerkformaat vind ik niet zo heel prettig lezen, dus die gebruik ik thuis eigenlijk nooit.emigrant schreef:Je kunt je afvragen of ze de Bijbel buiten kerktijd dan wel lezen.mulder schreef:Vraag(je): waarom laten mensen in Gereformeerde Gemeenten (in mijn eigen gemeente ggin gebeurt het overigens ook wel) hun Bijbels en psalmboeken in de banken liggen. Is dat een manier van eigen plaats claimen? Ik was afgelopen zondag in zo'n kerk. Op de site stond: de zitplaatsen zijn vrij, hartelijk welkom. Maar de hele kerk lag vol met psalmboeken en Bijbels. Toch maar op zo'n geclaimde plek gaan zitten. Toen kreeg ik weer boze blikken van een gezin die normaliter daar blijkbaar zat.Je kan je Bijbeltje toch gewoon mee naar huis nemen?!!
Een zakbijbel zoals men die in de kerk gebruikt is ook handig in de trein, op reis, enz ik ga niet zonder de deur uit.Zita schreef:Ik bezit meer dan één Bijbel. En het kerkformaat vind ik niet zo heel prettig lezen, dus die gebruik ik thuis eigenlijk nooit.emigrant schreef:Je kunt je afvragen of ze de Bijbel buiten kerktijd dan wel lezen.mulder schreef:Vraag(je): waarom laten mensen in Gereformeerde Gemeenten (in mijn eigen gemeente ggin gebeurt het overigens ook wel) hun Bijbels en psalmboeken in de banken liggen. Is dat een manier van eigen plaats claimen? Ik was afgelopen zondag in zo'n kerk. Op de site stond: de zitplaatsen zijn vrij, hartelijk welkom. Maar de hele kerk lag vol met psalmboeken en Bijbels. Toch maar op zo'n geclaimde plek gaan zitten. Toen kreeg ik weer boze blikken van een gezin die normaliter daar blijkbaar zat.Je kan je Bijbeltje toch gewoon mee naar huis nemen?!!
Dat is helemaal onbeleefd. Even laten merken dat het jouw plek is waar die mensen zitten.eilander schreef:Bij ons zijn geen vaste zitplaatsen, maar vaak zitten mensen toch op dezelfde plek. Bij ons blijven dus de bijbels ook nog al eens liggen. Zit er dan toch iemand op onze plek, dan pakken we onze bijbels even mee. Misschien kijk ik dan ook wel boos, maar dat is dan alleen maar omdat mijn gezicht zo het lekkerst zit. Ik ben niet principieel boos in elk geval.