Welk boek ben jij nu aan het lezen?
-
Re: Re : Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Ik zal deze off-topic reacties even een afsluitend karakter geven. Ik werk namelijk in een bibliotheek.
En de afsluitende tip is: ga niet af op wat een ander zegt maar check je eigen bieb-abo voor wat betreft het reserveren van boeken. Want 1. bibliotheken hebben vaak verschillende soorten abonnementen en 2. de soorten abonnementen kunnen weer per bibliotheek (of bibliotheek-regio) verschillen.

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Bezig in Christus mijn Rechter en mijn Redder van Ds. Hegger
Tjonge, wat een heftig boek!Mara schreef:Een dwarsligger. Een weeffout in onze sterren van John Green.
Lastig lezen zo, maar ik ben al blij dat ik hem kon reserveren in de bieb.
Ik was al gewaarschuwd voor grof taalgebruik en dat was helaas niet overbodig.
In het begin valt het nog mee, maar gaandeweg

Heel heel jammer en ook onbegrijpelijk.
Maar het is heel goed geschreven, het pakt je meteen vast en je wordt het verhaal ingezogen.
Op zich heel geschikt voor jonge mensen, maar wel met de "shredder" bij de hand.
Ik heb er dubbele gevoelens over.
Laat ik het zo zeggen, ik ben blij dat ik het gelezen heb, maar ik ben ook blij dat ik het weer weg kan brengen naar de bieb.
Ik zou het zelf niet in mijn boekenkast willen hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik snap er niks van. Hoe kun je nou blij zijn dat je dit gelezen hebt?
Volgens mij is deze discussie al eindeloos gevoerd.eilander schreef:Ik snap er niks van. Hoe kun je nou blij zijn dat je dit gelezen hebt?
freek schreef:Volgens mij is deze discussie al eindeloos gevoerd.eilander schreef:Ik snap er niks van. Hoe kun je nou blij zijn dat je dit gelezen hebt?

Dat verschijnsel komt vaker voorfreek schreef:Volgens mij is deze discussie al eindeloos gevoerd.eilander schreef:Ik snap er niks van. Hoe kun je nou blij zijn dat je dit gelezen hebt?

Ik zal toch maar even antwoord geven, over dit specifieke geval!eilander schreef:Ik snap er niks van. Hoe kun je nou blij zijn dat je dit gelezen hebt?
Dit boek was mij aangeraden, met de waarschuwing erbij.
Op de achterflap staat een recensie uit Trouw, n.b.
Zij noemen het hartverscheurend, uitdagend en ontluisterend en dat is het ook.
Je bent bedroefd als je het uit hebt en niet omdat er iemand sterft, dat gebeurt vaker in een boek, maar de geestelijke armoede die er is!
Het gaat over echte mensen en niet over refo´s in een reservaat.
-
Zijn refo's in een reservaat geen echte mensen?Mara schreef: Het gaat over echte mensen en niet over refo´s in een reservaat.
Huh? Omdat het vaker gebeurt in een boek, ben je niet bedroefd omdat iemand sterft?Mara schreef:e bent bedroefd als je het uit hebt en niet omdat er iemand sterft, dat gebeurt vaker in een boek, maar de geestelijke armoede die er is!
Ik denk dat je heel eerlijk moet zijn: het boek maakt in de eerste plaats indruk omdat het over echte mensen gaat en over wat er met hen gebeurt. En pas in tweede instantie, de tweede laag zeg maar, besef je hoe ontzettend hoe 'n ontzettend arm en leeg leven deze mensen hebben.
Eilander mag best zo'n verzuchting slaken, maar ik denk dat Eilander geen echte romanlezer is. En dan kun je ook niet uitleggen hoe zoiets werkt. Zulke mensen zeggen gewoon: zo'n boek lees je niet. Punt.
refo's zijn dus geen echte mensen?Mara schreef:Ik zal toch maar even antwoord geven, over dit specifieke geval!eilander schreef:Ik snap er niks van. Hoe kun je nou blij zijn dat je dit gelezen hebt?
Dit boek was mij aangeraden, met de waarschuwing erbij.
Op de achterflap staat een recensie uit Trouw, n.b.
Zij noemen het hartverscheurend, uitdagend en ontluisterend en dat is het ook.
Je bent bedroefd als je het uit hebt en niet omdat er iemand sterft, dat gebeurt vaker in een boek, maar de geestelijke armoede die er is!
Het gaat over echte mensen en niet over refo´s in een reservaat.
Hé, nu wordt het interessant. Wanneer ben je een echte romanlezer?Posthoorn schreef:Eilander mag best zo'n verzuchting slaken, maar ik denk dat Eilander geen echte romanlezer is. En dan kun je ook niet uitleggen hoe zoiets werkt. Zulke mensen zeggen gewoon: zo'n boek lees je niet. Punt.
Jawel, natuurlijk was ik bedroefd, ik zag het ook aankomen natuurlijk.Posthoorn schreef:Huh? Omdat het vaker gebeurt in een boek, ben je niet bedroefd omdat iemand sterft?Mara schreef:e bent bedroefd als je het uit hebt en niet omdat er iemand sterft, dat gebeurt vaker in een boek, maar de geestelijke armoede die er is!
Ik denk dat je heel eerlijk moet zijn: het boek maakt in de eerste plaats indruk omdat het over echte mensen gaat en over wat er met hen gebeurt. En pas in tweede instantie, de tweede laag zeg maar, besef je hoe ontzettend hoe 'n ontzettend arm en leeg leven deze mensen hebben.
Eilander mag best zo'n verzuchting slaken, maar ik denk dat Eilander geen echte romanlezer is. En dan kun je ook niet uitleggen hoe zoiets werkt. Zulke mensen zeggen gewoon: zo'n boek lees je niet. Punt.
En ik bedoelde dus ook die tweede laag, daarom benoemde ik die geestelijke armoede.
Maar ook die gezinnen, ze komen nauwelijks verder dan een avondje tv kijken, terwijl die praatgroep in een kerk gehouden wordt.
Dus je blijft tot het laatst hopen, op... iets wat uitzicht biedt.
Sommige nietAnker schreef:refo's zijn dus geen echte mensen?

Ik bedoelde meer die zouteloze Veluwse "romans" en verhalen over de Amish e.d.
Zooooo voorspelbaar en soms zo slecht geschreven.

-
Misschien als je zo'n "echt" mens bent die niet in een refo-reservaat woont ... ?eilander schreef:Hé, nu wordt het interessant. Wanneer ben je een echte romanlezer?Posthoorn schreef:Eilander mag best zo'n verzuchting slaken, maar ik denk dat Eilander geen echte romanlezer is. En dan kun je ook niet uitleggen hoe zoiets werkt. Zulke mensen zeggen gewoon: zo'n boek lees je niet. Punt.
?Pimpelmees schreef:Misschien als je zo'n "echt" mens bent die niet in een refo-reservaat woont ... ?eilander schreef:Hé, nu wordt het interessant. Wanneer ben je een echte romanlezer?Posthoorn schreef:Eilander mag best zo'n verzuchting slaken, maar ik denk dat Eilander geen echte romanlezer is. En dan kun je ook niet uitleggen hoe zoiets werkt. Zulke mensen zeggen gewoon: zo'n boek lees je niet. Punt.