Beste LeerlingLeerling schreef:Wat versta je onder 'rechterflank'? Wat is een Bijbelse doopvisie en in hoeverre wijkt de rechterflank daarvan af? Twee vragen die eerst beantwoord moeten worden, voordat we bij jou stellinginname kunnen komen.samanthi schreef:Dat ligt helemaal aan de ligging, in "rechterflank" denk ik zeker aan onderwaardering.
Wat versta je onder overwaardering, ik kom dat nauwelijks tegen in onze gezindte, wel dat dopen niets uitmaakt, God moet je nog bekeren, als je gedoopt bent heb je nog steeds niets, dit is onderwaardering!
Net of God niets beloofd bij de doop, net of God liegt. Dit is wat ik tegenkom, ik heb bij een zorginstelling gewerkt, waar veel gkv werkte, daar hoorde ik andere geluiden, overwaardering.
Nog een ding, als die onderwaardering er niet zo zou zijn, waarom laten jonge mensen zich dan vaak overdopen? Ik weet best dat er nog andere theorieën achter liggen, maar ik weet ook dat veel jongeren de doop en zijn rijkdom niet snappen omdat er nooit waarde aan gehecht is en omdat het niet uitgelegd wordt aan kinderen.