Situatie Midden-Oosten

Mister
Administrator

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door Mister »

CvD schreef: 15 mei 2025, 12:14
Mister schreef: 15 mei 2025, 11:45
CvD schreef: 15 mei 2025, 11:34
helma schreef: 15 mei 2025, 11:31 Maar ik denk wel dat zulke mensen het meest zegenrijk zijn!
Dat wel maar goed niet iedereen is zo.
Dan nog heb je er wellicht naar te staan om zo te worden.
Met gebreken. Een aangezien dat alles ten delen. Zal dit ook ten delen een ,kortom wie van ons zonder zonden is mag de eerste steen werpen toch? Dus ja een ieder heeft genoeg aan zijn eigen zwakheden.
Dan nog mis ik notie van 'er naar willen staan'. Dat zal vast niet altijd goed gaan. Maar dan is er wil een wil, innerlijke gedrevenheid. Dan wapperen de handjes niet meer zo, in ieder geval niet naar een ander mens, hoe hij of zij ook denkt.
helma

Bericht door helma »

CvD schreef:
CvD schreef: 15 mei 2025, 11:34
helma schreef: 15 mei 2025, 11:31 Maar ik denk wel dat zulke mensen het meest zegenrijk zijn!
Dat wel maar goed niet iedereen is zo.
Met gebreken. Een aangezien dat alles ten delen. Zal dit ook ten delen een ,kortom wie van ons zonder zonden is mag de eerste steen werpen toch? Dus ja een ieder heeft genoeg aan zijn eigen zwakheden.
Dus het gedrag van pro Palestijnen mag je verwerpelijk vinden en voor het gedrag van deze 'rebelse Katwijkers' (of hoe zouden ze genoemd moeten worden) geldt: wie zonder zonde is werpe de eerste steen?

Is het gedrag van Simson en Petrus (je bedoelt waarschijnlijk het moment met het zwaard) navolgenswaardig of dat van Aäron en Hur?
KDD

Bericht door KDD »

helma schreef: 15 mei 2025, 12:34
CvD schreef:
CvD schreef: 15 mei 2025, 11:34 Dat wel maar goed niet iedereen is zo.
Dus het gedrag van pro Palestijnen mag je verwerpelijk vinden en voor het gedrag van deze 'rebelse Katwijkers' (of hoe zouden ze genoemd moeten worden) geldt: wie zonder zonde is werpe de eerste steen?

Is het gedrag van Simson en Petrus (je bedoelt waarschijnlijk het moment met het zwaard) navolgenswaardig of dat van Aäron en Hur?
Bid en werk ;)
helma

Bericht door helma »

KDD schreef:
helma schreef: 15 mei 2025, 12:34
CvD schreef:
Mister schreef: 15 mei 2025, 11:45 Dan nog heb je er wellicht naar te staan om zo te worden.

Bid en werk ;)
En niet: bid en rel... Afbeelding
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Wat ondergesneeuwd raakt en waar ik toch nieuwsgierig naar ben is de visie van christelijke Palestijnen.

Ja: zij bestaan in zowel Gaza als op de Westoever.

Hoe vergaat het hen?
Henk J

Bericht door Henk J »

Kijk, dit heb je als er geen Katwijkers zijn, https://m.youtube.com/watch?v=GTdpObSu3sk
De politie geeft bij een demonstratie compleet de macht uit handen uit angst voor verwijten dat ze de demonstratie niet faciliteren.
helma

Bericht door helma »

Henk J schreef:Kijk, dit heb je als er geen Katwijkers zijn, https://m.youtube.com/watch?v=GTdpObSu3sk
De politie geeft bij een demonstratie compleet de macht uit handen uit angst voor verwijten dat ze de demonstratie niet faciliteren.
Ja, dat is ook fout. Ik zeg ook niet dat alles wat de politie /overheid doet en/of beslist bij demonstraties goed is. Daar weten we bij ProLife ook de voorbeelden van. Maar dat is geen vrijbrief voor onze eigen houding.

Henk J

Bericht door Henk J »

helma schreef: 15 mei 2025, 20:27 Ja, dat is ook fout. Ik zeg ook niet dat alles wat de politie /overheid doet en/of beslist bij demonstraties goed is. Daar weten we bij ProLife ook de voorbeelden van. Maar dat is geen vrijbrief voor onze eigen houding.
Dat ben ik met je eens, de afwezigheid van de politie moet niet leiden tot zelfbenoemde vechtkorpsen. Enigszins off-topic maar in onze omgeving zie je het ook rondom inbraken, doordat de politie niet bij machte is om daar kordaat tegen op te treden zijn er nogal wat groepen ontstaan die zelf ingrijpen. Tot op zekere hoogte is een oogje in het zeil houden bij elkaar helemaal goed natuurlijk maar zoiets heeft alle ingrediënten in zich om nog eens flink uit de hand te lopen.
Dutch

Bericht door Dutch »

Als Katwijker ben ik trots op de avond hoe het gelopen is.
Wij stonden rond de kerk zodat daar rustig de avond van cvi door kon gaan.
Commentaren zoals Mister dragen niets bij en zoek het lekker bij jezelf.
De pro Palestijnen hadden borden mee met provocerende teksten en riepen steeds provocerende geluiden door megafoons.
Aanstaande zaterdag schijnt rond de 1000 man pro Palestijnen naar Katwijk te willen komen en bij het azc te demonstreren, wij laten ons tegengeluid horen op het Andreasplein (als het waar is)
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Ik denk dat de Katwijkse wethouder Spek een en ander prima verwoordt.

@ Dutch: er schijnt op Telegram inderdaad heel wat rommel rond te gaan om morgen naar Katwijk te komen.
Blijft u vooral heel.
Plaats reactie