Verontrustende berichten
Re: Verontrustende berichten
Ik houd van discussie. Anders zat ik niet op een forum.
Wat ik orthodox christelijk noem, is dat volgens jou ten diepste niet. Het is mij niet duidelijk wat je daarmee bedoelt. In ieder geval is orthodox-christelijk mijns inziens breder dan de CV en GB en het EW. Maar ik beweer ook dat het overgrote deel van de middenorthodoxe gemeenten op dit moment feitelijk dichter tegen de CV en het EW aanzit, dan tegen de vrijzinnigheid. Echt vrijzinnige kerken zijn ook in de PKN een randverschijnsel.
Het is logisch dat in de gemiddelde evangelische kerk de preek orthodox-christelijker is dan in de PKN. Voor de gemiddelde GG geldt hetzelfde. Het is maar net hoe zwaar je uitzonderingen als ds. Hendrikse meeweegt. Maar dat sluit niet uit dat de PKN een overwegend belijdende kerk is. Dat blijkt ook uit de synoderapporten.
Wat ik orthodox christelijk noem, is dat volgens jou ten diepste niet. Het is mij niet duidelijk wat je daarmee bedoelt. In ieder geval is orthodox-christelijk mijns inziens breder dan de CV en GB en het EW. Maar ik beweer ook dat het overgrote deel van de middenorthodoxe gemeenten op dit moment feitelijk dichter tegen de CV en het EW aanzit, dan tegen de vrijzinnigheid. Echt vrijzinnige kerken zijn ook in de PKN een randverschijnsel.
Het is logisch dat in de gemiddelde evangelische kerk de preek orthodox-christelijker is dan in de PKN. Voor de gemiddelde GG geldt hetzelfde. Het is maar net hoe zwaar je uitzonderingen als ds. Hendrikse meeweegt. Maar dat sluit niet uit dat de PKN een overwegend belijdende kerk is. Dat blijkt ook uit de synoderapporten.
In Australie vieren ze Kerst midden in de zomer.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Bijzonder verontrustend, inderdaad.
Ik zie vele verontrustende zaken.
Het is alleen zo dat ik ze beter niet kan benoemen.
Ik zou wellicht weer het halve forum over me heen krijgen,
en dat is me te vermoeiend, naar geest en lichaam.
Er kan weinig meer gezegd worden zonder veel tegenredenen.
Zowel op een forum als in je leefomgeving,
Je voelt je dan meer een meer een eenling, en dan heb je geen tegenredenen.
Je hebt ze wel, maar je kunt ze dan niet benoemen.
Zo had ik mij dit topic ook gehaal anders voorgesteld, maar dat ligt
vanzelf niet in de macht van de topicstarter,
Het is alleen zo dat ik ze beter niet kan benoemen.
Ik zou wellicht weer het halve forum over me heen krijgen,
en dat is me te vermoeiend, naar geest en lichaam.
Er kan weinig meer gezegd worden zonder veel tegenredenen.
Zowel op een forum als in je leefomgeving,
Je voelt je dan meer een meer een eenling, en dan heb je geen tegenredenen.
Je hebt ze wel, maar je kunt ze dan niet benoemen.
Zo had ik mij dit topic ook gehaal anders voorgesteld, maar dat ligt
vanzelf niet in de macht van de topicstarter,
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik las net "Afglijden is ook gewennen" in de Oudejaarsbijlage van het RD.
Dat stukje geeft eigenlijk precies weer war ik ook al een tijdje waarneem.
Daarvoor had ik dit topic geopend, eigenlijk als "wakkerhouder" of als "wakkermaker".
Helaas is het nier geworden wat mijn bedoeling was, zoals ik boven al opmerkte.
Ik zou zegen: Lees het artikel, dan lees je wat ik eigenlijk met dit topic bedoelde.
Dat stukje geeft eigenlijk precies weer war ik ook al een tijdje waarneem.
Daarvoor had ik dit topic geopend, eigenlijk als "wakkerhouder" of als "wakkermaker".
Helaas is het nier geworden wat mijn bedoeling was, zoals ik boven al opmerkte.
Ik zou zegen: Lees het artikel, dan lees je wat ik eigenlijk met dit topic bedoelde.
Een forum maak je met zn allen Dia dat kan je niet alleen........
Verontrustend: http://www.rd.nl/kerk-religie/nieuw-ned ... -1.1362471
maar ook weer niet verontrustend: begrijpelijk, dit krijg je met de onderwaardering van de doop. niet voor niets zijn alle strict baptist gemeenten hier in Noord Amerika afkomstig uit de Gergeminned. ik heb er niet zoveel zicht op, maar volgens mij gaan door bepaalde doopvisies dit binnen 10 jaar ook wel in Holland gebeuren. zou jammer wezen!!!
maar ook weer niet verontrustend: begrijpelijk, dit krijg je met de onderwaardering van de doop. niet voor niets zijn alle strict baptist gemeenten hier in Noord Amerika afkomstig uit de Gergeminned. ik heb er niet zoveel zicht op, maar volgens mij gaan door bepaalde doopvisies dit binnen 10 jaar ook wel in Holland gebeuren. zou jammer wezen!!!
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Ik denk persoonlijk dat overwaardering van de doop levendiger is dan onderwaardering.KB_ schreef:Een forum maak je met zn allen Dia dat kan je niet alleen........
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Dat denk ik niet...
Ik denk het wel...
(de meerderheid dan, hoewel je het wel van twee kanten moet belijken)
(de meerderheid dan, hoewel je het wel van twee kanten moet belijken)
Dat ligt helemaal aan de ligging, in "rechterflank" denk ik zeker aan onderwaardering.Leerling schreef:Ik denk persoonlijk dat overwaardering van de doop levendiger is dan onderwaardering.KB_ schreef:Een forum maak je met zn allen Dia dat kan je niet alleen........
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Maakt het iets uit welke misvatting vaker voorkomt? Het zijn beiden misvattingen.
Als het gaat over verontrustende berichten, ik vind het altijd wat verontrustend als tegenover een bepaalde misvatting direct het gevaar van het andere uiterste wordt benoemd. Alsof het om een weegschaal gaat.
Als het gaat over verontrustende berichten, ik vind het altijd wat verontrustend als tegenover een bepaalde misvatting direct het gevaar van het andere uiterste wordt benoemd. Alsof het om een weegschaal gaat.
Jij vindt het misvattingen, dat hoeft een ander nog niet te vinden.Jongere schreef:Maakt het iets uit welke misvatting vaker voorkomt? Het zijn beiden misvattingen.
Wat versta je onder 'rechterflank'? Wat is een Bijbelse doopvisie en in hoeverre wijkt de rechterflank daarvan af? Twee vragen die eerst beantwoord moeten worden, voordat we bij jou stellinginname kunnen komen.samanthi schreef:Dat ligt helemaal aan de ligging, in "rechterflank" denk ik zeker aan onderwaardering.
Ik kan niet zo goed inzien hoe overwaardering of onderwaardering van de doop geen misvatting is. De woorden geven al aan dat er iets niet in orde is, toch?Leerling schreef:Jij vindt het misvattingen, dat hoeft een ander nog niet te vinden.Jongere schreef:Maakt het iets uit welke misvatting vaker voorkomt? Het zijn beiden misvattingen.
Sorry niet helemaal helder van mij
Ikzelf vind de onderwaardering wel meevallen, overwaardering neemt hand over hand toe. De meest rare visies hoor je soms voorbij komen; zoals bijvoorbeeld "verondersteld geloof". Je zal dan ooit in je leven gaan geloven. Pure overwaardering, waar de Bijbelse notie van tweerlei kinderen des verbonds totaal geen plek meer heeft.

Ikzelf vind de onderwaardering wel meevallen, overwaardering neemt hand over hand toe. De meest rare visies hoor je soms voorbij komen; zoals bijvoorbeeld "verondersteld geloof". Je zal dan ooit in je leven gaan geloven. Pure overwaardering, waar de Bijbelse notie van tweerlei kinderen des verbonds totaal geen plek meer heeft.