een vaatwasmachine, zou ik denken...vlinder schreef:
Ik ben benieuwd wat je met lui wief precies bedoeld.
Verder vind ik de tips steeds op hetzelfde neerkomen.
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
- Bert Mulder
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
- Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
- Contacteer:
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Die bezitten wij niet, vandaar dat ik me aangesproken voelde...Bert Mulder schreef:een vaatwasmachine, zou ik denken...vlinder schreef:
Ik ben benieuwd wat je met lui wief precies bedoeld.
Verder vind ik de tips steeds op hetzelfde neerkomen.

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Jij bent dus geen 'lui wief'!:supervlinder schreef:Die bezitten wij niet, vandaar dat ik me aangesproken voelde...Bert Mulder schreef:een vaatwasmachine, zou ik denken...vlinder schreef:
Ik ben benieuwd wat je met lui wief precies bedoeld.
Verder vind ik de tips steeds op hetzelfde neerkomen.
Vandaag een mobiliteittip:
Als het buiten koud en guur is dan bent u waarschijnlijk geneigd(als u in de auto zit) om direct de verwarming aan te zetten. Een extra trui of warme jas in uw auto is echter een uitstekend alternatief en u rijdt ook weer ietsje zuiniger.
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Na een paar kilometer is de motor (het koelwater tenminste) warm. Dat wordt dan door de radiator gekoeld. Of door de verwarming. Volgens mij kost die verwarming van een auto geen of nauwelijks extra brandstof: die wordt anders afgevoerd naar buiten.Gijs83 schreef:Als het buiten koud en guur is dan bent u waarschijnlijk geneigd(als u in de auto zit) om direct de verwarming aan te zetten. Een extra trui of warme jas in uw auto is echter een uitstekend alternatief en u rijdt ook weer ietsje zuiniger.
Iets anders is het als je (komt voor) een apart element hebt dat verwarmd, of als je de verwarming al helemaal opengooit voordat de motor warm is. Dan komt de motor langzamer op temperatuur, en loopt daardoor langer onzuinig.
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Correct, verwarming van de auto (met het koelwatersysteem dan) wordt nuttig gehaald uit de warmte van de motor.Marco schreef:Na een paar kilometer is de motor (het koelwater tenminste) warm. Dat wordt dan door de radiator gekoeld. Of door de verwarming. Volgens mij kost die verwarming van een auto geen of nauwelijks extra brandstof: die wordt anders afgevoerd naar buiten.Gijs83 schreef:Als het buiten koud en guur is dan bent u waarschijnlijk geneigd(als u in de auto zit) om direct de verwarming aan te zetten. Een extra trui of warme jas in uw auto is echter een uitstekend alternatief en u rijdt ook weer ietsje zuiniger.
Iets anders is het als je (komt voor) een apart element hebt dat verwarmd, of als je de verwarming al helemaal opengooit voordat de motor warm is. Dan komt de motor langzamer op temperatuur, en loopt daardoor langer onzuinig.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- jakobmarin
- Berichten: 3523
- Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Geldt dat ook voor Climate Control? Of slurpt die constant energie (zowel bij afkoelen als verwarmen)?fluitje schreef:Correct, verwarming van de auto (met het koelwatersysteem dan) wordt nuttig gehaald uit de warmte van de motor.Marco schreef:Na een paar kilometer is de motor (het koelwater tenminste) warm. Dat wordt dan door de radiator gekoeld. Of door de verwarming. Volgens mij kost die verwarming van een auto geen of nauwelijks extra brandstof: die wordt anders afgevoerd naar buiten.Gijs83 schreef:Als het buiten koud en guur is dan bent u waarschijnlijk geneigd(als u in de auto zit) om direct de verwarming aan te zetten. Een extra trui of warme jas in uw auto is echter een uitstekend alternatief en u rijdt ook weer ietsje zuiniger.
Iets anders is het als je (komt voor) een apart element hebt dat verwarmd, of als je de verwarming al helemaal opengooit voordat de motor warm is. Dan komt de motor langzamer op temperatuur, en loopt daardoor langer onzuinig.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- Bert Mulder
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
- Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
- Contacteer:
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Dat slaat nergens op...Gijs83 schreef:Als het buiten koud en guur is dan bent u waarschijnlijk geneigd(als u in de auto zit) om direct de verwarming aan te zetten. Een extra trui of warme jas in uw auto is echter een uitstekend alternatief en u rijdt ook weer ietsje zuiniger.
Hoe hou je het ijs van je ramen?
en ik geef het je te doen als het echt koud is...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Doe niet zo zielig, Bert.Bert Mulder schreef:Hoe hou je het ijs van je ramen?
en ik geef het je te doen als het echt koud is...
Je bent tegen die kou toch goed gekleed.
En dat ijsschrappen is zéééér gezond.
(Trouwens in NL is het ook wel eens een heel klein beetje onder 0)
- Bert Mulder
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
- Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
- Contacteer:
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
beetje moeilijk je aandacht bij de weg te houden terwijl je druk bezig aan het ijs hakken ben....jvdg schreef:Doe niet zo zielig, Bert.Bert Mulder schreef:Hoe hou je het ijs van je ramen?
en ik geef het je te doen als het echt koud is...
Je bent tegen die kou toch goed gekleed.
En dat ijsschrappen is zéééér gezond.
(Trouwens in NL is het ook wel eens een heel klein beetje onder 0)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- JolandaOudshoorn
- Berichten: 11271
- Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
- Locatie: Groot Ammers
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Kom jij bij mij dan ijsschrappen, jvdg??jvdg schreef:Doe niet zo zielig, Bert.Bert Mulder schreef:Hoe hou je het ijs van je ramen?
en ik geef het je te doen als het echt koud is...
Je bent tegen die kou toch goed gekleed.
En dat ijsschrappen is zéééér gezond.
(Trouwens in NL is het ook wel eens een heel klein beetje onder 0)
en koud hier in Nederland, vergeleken met het barre noorden waar bert woont
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Ècht niet, voor jou is het ook gezond, mits je gezondheid dit toelaat.JolandaOudshoorn schreef:Kom jij bij mij dan ijsschrappen, jvdg??
Maarre, behoort jouw betere helft dit niet tot zijn plichten te rekenen?
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Ik vind het toch niet geweldig. Echt vieze was wordt niet schoon.Zita schreef:In Trouw las ik deze week dat het niet kan werken, volgens een meneer die ervoor gestudeerd heeft. In de praktijk blijkt dat wasgoed wel schoon wordt. Hij gaf als verklaring dat de was tegenwoordig niet zo vuil is, dus een klein beetje wasmiddel is al genoeg. Of je er dan nog zo'n toverbal opgooit of niet, zou dan niet uitmaken.priscilla schreef:Vandaan heb ik een eco wasbol gekocht. Je legt de bol boven op de was in de trommel en je voegt nog een klein schepje wasmiddel toe. (voor de geur). Als het goed is komt je was schoon uit de trommel. Ik ben heel benieuwd.
De besparing is dus wasmiddel. (en het milieu)
'k Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Je mocht het terugsturen, wanneer het niet werkte. Ik ga hem maar weer inpakken. Leuk geprobeerd.
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
De kachel op max zetten en de luchtstroom langs de ramen voeren?Bert Mulder schreef:beetje moeilijk je aandacht bij de weg te houden terwijl je druk bezig aan het ijs hakken ben....jvdg schreef:Doe niet zo zielig, Bert.Bert Mulder schreef:Hoe hou je het ijs van je ramen?
en ik geef het je te doen als het echt koud is...
Je bent tegen die kou toch goed gekleed.
En dat ijsschrappen is zéééér gezond.
(Trouwens in NL is het ook wel eens een heel klein beetje onder 0)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Inderdaad. Even wachten tot de ruiten ontdooid zijn en dan wegrijden.refo schreef:De kachel op max zetten en de luchtstroom langs de ramen voeren?Bert Mulder schreef:beetje moeilijk je aandacht bij de weg te houden terwijl je druk bezig aan het ijs hakken ben....jvdg schreef:Doe niet zo zielig, Bert.Bert Mulder schreef:Hoe hou je het ijs van je ramen?
en ik geef het je te doen als het echt koud is...
Je bent tegen die kou toch goed gekleed.
En dat ijsschrappen is zéééér gezond.
(Trouwens in NL is het ook wel eens een heel klein beetje onder 0)
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Airconditioning kost altijd energie. Climate Control schakelt die automatisch in en uit. Maar je kunt in de meeste gevallen zelf ook bepalen of de AC aan of uit moet blijven, ook bij Climate Control systemen (AC is trouwens erg handig tegen beslagen ruiten, daar gebruik ik hem meer voor dan voor de echte temperatuurregeling - in de herfst dan wel).jakobmarin schreef:Geldt dat ook voor Climate Control? Of slurpt die constant energie (zowel bij afkoelen als verwarmen)?
Het verwarmen gebeurt ook bij Climate Control systemen gewoon door de restwarmte van de motor.