Nee. Hard bezig om mijn muur te vervenVincent schreef::roll: hallo. net wakker?Hummel schreef::roll:Vincent schreef:meisje meisje, zou je jezelf nou wel zo vergiftigen??Hummel schreef:De ontdekking van de hemel - Harry Mulisch

Die boeken van Flusser zijn zeker interessant. Het plaatst het hele verhaal over Jezus en wat hij leerde, in een historische context.Vincent schreef:
Die twee eerste lijken mij erg interessant en ga ik zeker ook eens lezen. Aalders heb ik het bepaald niet op, hij formuleert niet exact.
Bijzonder knap van Flusser.cosmo schreef:Die boeken van Flusser zijn zeker interessant. Het plaatst het hele verhaal over Jezus en wat hij leerde, in een historische context.Vincent schreef:
Die twee eerste lijken mij erg interessant en ga ik zeker ook eens lezen. Aalders heb ik het bepaald niet op, hij formuleert niet exact.
Zo weet Flusser te vertellen dat de predestinatieleer afkomstig is van de Essenen, en dat Paulus hierdoor is beïnvloed.
Gezien je opmerking kan ik niets anders concluderen dat je je beperkt hebt tot de kerkelijke kaders.Jongere schreef: Misschien zou je er niet van uit moeten gaan dat ik de materie niet ken.
En jij gaat daar verandering in aanbrengen?cosmo schreef:Gezien je opmerking kan ik niets anders concluderen dat je je beperkt hebt tot de kerkelijke kaders.Jongere schreef: Misschien zou je er niet van uit moeten gaan dat ik de materie niet ken.
De onwetendheid over de historische context waarbinnen het christendom is ontstaan, heeft geleid tot veel misvattingen binnen de kerk.