Preken beluisteren op internet

Wilhelm

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Wilhelm »

freek schreef:
Wilhelm schreef:Ook GPP Burggraaf preekt tegenwoordig :

Hier te beluisteren
O, o, en de preken van ds Veldman en Roodsant zijn eraf gehaald. Je bent zo weer uit z'n gunst dus :D
In zn preek/stichtelijk woord heeft hij het nog wel over twee ware leraars, dus waarschijnlijk is dat niet het geval.
Hij maakt van zn preekstoel wel een steekstoel, maar hij zegt ook echt wel ware dingen, verder is het inhoudelijk gelijk aan zijn commentaren...
Wel vraag ik me af hoe hij dat nu ziet, dat hij zomaar mag gaan preken. Dat leerden onze vaderen , ook hen waar hij zich op beroept , toch echt niet. Daar ging het toch echt altijd via de ordelijke kerkelijke weg.
freek

Bericht door freek »

Wilhelm schreef:
freek schreef:

Hier te beluisteren
O, o, en de preken van ds Veldman en Roodsant zijn eraf gehaald. Je bent zo weer uit z'n gunst dus :D
In zn preek/stichtelijk woord heeft hij het nog wel over twee ware leraars, dus waarschijnlijk is dat niet het geval.
Hij maakt van zn preekstoel wel een steekstoel, maar hij zegt ook echt wel ware dingen, verder is het inhoudelijk gelijk aan zijn commentaren...
Wel vraag ik me af hoe hij dat nu ziet, dat hij zomaar mag gaan preken. Dat leerden onze vaderen , ook hen waar hij zich op beroept , toch echt niet. Daar ging het toch echt altijd via de ordelijke kerkelijke weg.
Mijn ervaring is dat mensen als GPP zich daar weinig van aantrekken. Hoewel ik me af vraag of het bijbels gezien echt niet mag.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Wilhelm schreef:Hij maakt van zn preekstoel wel een steekstoel, maar hij zegt ook echt wel ware dingen, verder is het inhoudelijk gelijk aan zijn commentaren...
Preekt de man in een kerk dan?
Het klinkt alsof hij aan de keukentafel tegen z'n mp3-recordertje zit te praten.
Ik hoor niemand kuchen, geen krakende banken, er wordt niet gezongen, niets dat wijst op de aanwezigheid van iemand anders dan GPPB maar alleen.
~~Soli Deo Gloria~~
freek

Bericht door freek »

Hendrikus schreef:
Wilhelm schreef:Hij maakt van zn preekstoel wel een steekstoel, maar hij zegt ook echt wel ware dingen, verder is het inhoudelijk gelijk aan zijn commentaren...
Preekt de man in een kerk dan?
Het klinkt alsof hij aan de keukentafel tegen z'n mp3-recordertje zit te praten.
Ik hoor niemand kuchen, geen krakende banken, er wordt niet gezongen, niets dat wijst op de aanwezigheid van iemand anders dan GPPB maar alleen.
Ik vraag me daarnaast af of Indianen het verschijnsel preekstoel kennen
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wie weet iemand waar ik een preek kan vinden over Exodus 9 vers 20-21 ?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Moderator waarschuwing

Beste mensen,

Het is niet de bedoeling om op een openbaar forum allerlei beschuldigingen en laster over iemand te plaatsen. Daarom heb ik een aantal postings met reacties weggehaald.
Verder on-topic.

Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
Hugo

Bericht door Hugo »

Weet iemand waar ik preken kan vinden van student J. IJsselstein (GG)?
Alvast bedankt voor de tips.
hans123

Bericht door hans123 »

Heeft er iemand preken van de nieuwe student M. Krijgsman???
En heeft er ook iemand preken van ds. A. van Straalen???
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

hans123 schreef:Heeft er iemand preken van de nieuwe student M. Krijgsman???
Ds. van Straalen:

https://secure.logmein.com/f?Lsc3EFMbLT ... 0yf9hue4jC
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens

Bericht door Rens »

Omdat ik niet naar de GG te Leeuwarden kan, luister ik des zondags via http://www.audioserver.nl naar Ds. Baan van de Petrakerk (Gereformeerde Gemeente Kapelle Biezelinge).

verder zo één preek per week van een andere dienst (ook wel van de HHK in den lande)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
freek

Bericht door freek »

Hier te beluisteren
Dit is afschuwelijk :bobo :oO
freek

Bericht door freek »

hans123 schreef:Heeft er iemand preken van de nieuwe student M. Krijgsman???
Als je intersse hebt kun je hier iets anders van Herman Krijgsman bestellen.
http://vraagenaanbod.erdeetref.nl/index ... ted_by=181
Johann Gottfried Walther

Weer zo'n tekst gedeelte waar predikanten zo lijkt niet zo graag over preken.
Weet iemand waar ik een preek, preken kan vinden over Exodus 15 vers 1-19

Op de bekende site's, Prekensite, prekenweb, en site's met een redelijk groot prekenarchief heb ik al gekeken.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Johann Gottfried Walther schreef:Weer zo'n tekst gedeelte waar predikanten zo lijkt niet zo graag over preken.

Op de bekende site's, Prekensite, prekenweb, en site's met een redelijk groot prekenarchief heb ik al gekeken.
Tja JGW, hier is genoeg over gepreekt. Misschien niet over deze letterlijke tekstwoorden maar dit is de verhaling van de uitleiding van het volk Israël uit ballingschap. En verder zijn er vele preken over het gezang van Mirjam (maar misschien niet online).

Waarom wil je over bepaalde tekstgedeelten een preek hebben? Raadpleeg gewoon een bijbelverklaring.
Johann Gottfried Walther

Erasmiaan schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Weer zo'n tekst gedeelte waar predikanten zo lijkt niet zo graag over preken.

Tja JGW, hier is genoeg over gepreekt. Misschien niet over deze letterlijke tekstwoorden maar dit is de verhaling van de uitleiding van het volk Israël uit ballingschap. En verder zijn er vele preken over het gezang van Mirjam (maar misschien niet online).

Waarom wil je over bepaalde tekstgedeelten een preek hebben? Raadpleeg gewoon een bijbelverklaring.
Als er zo vaak over gepreek zou zijn, zouden er op ze minst er een paar preken van online te vinden moeten zijn. En een preek is toch wat anders dan even een kort woord uit een bijbelverklaring.
Gesloten