Welk boek ben jij nu aan het lezen?

albion

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door albion »

Marc_44 schreef:

Dat lijkt me interessant. Dank voor de tip.
Graag gedaan. Ik vind het wel heel interessant om het te lezen. :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
dennis

Bericht door dennis »

'Verboden geweld' van Sjoerd Veenman. In 1 avond uitgelezen. Mooi om te lezen hoe er een christelijk getuigenis door een detective geweven wordt. (ont)spannend boek, waardoor je toch aan het nadenken wordt gezet. Ik hoop dat er nog veel delen komen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Kanaaleilandjes, van Janne IJmker.

Het is goed geschreven, maar het zijn losse stukjes en het gaat voor mijn gevoel nergens heen.
Ik denk overigens dat het boek een beetje aan de aandacht ontsnapt is, want het beschrijft veel dingen van een gereformeerde jeugd waar alles bepaald niet koek en ei was. Ben benieuwd of de "Dorsvloer-bashers" dit boek ook afkeuren :)
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:Kanaaleilandjes, van Janne IJmker.

Het is goed geschreven, maar het zijn losse stukjes en het gaat voor mijn gevoel nergens heen.
Ik denk overigens dat het boek een beetje aan de aandacht ontsnapt is, want het beschrijft veel dingen van een gereformeerde jeugd waar alles bepaald niet koek en ei was. Ben benieuwd of de "Dorsvloer-bashers" dit boek ook afkeuren :)
Het is er nog maar net, hoor. :huhu
Maar dat is een nadeel van het uitgeven van een boek in eigen beheer: je mist de promotie door een uitgever.
DDD

Bericht door DDD »

Net uit: De Alchemist van Paul Coelho. Een mooi boek, dat het misschien waard is om twee keer gelezen te worden. Het zet je aan tot nadenken over de keuzes die je maakt in je leven.
Dodo

Bericht door Dodo »

DDD schreef:Net uit: De Alchemist van Paul Coelho. Een mooi boek, dat het misschien waard is om twee keer gelezen te worden. Het zet je aan tot nadenken over de keuzes die je maakt in je leven.
Ik zou deze graag eens met de leeskring doen. Complex boek. Ik ga 'm ook nog eens lezen, denk ik.
dennis

Bericht door dennis »

Dodo schreef:
DDD schreef:Net uit: De Alchemist van Paul Coelho. Een mooi boek, dat het misschien waard is om twee keer gelezen te worden. Het zet je aan tot nadenken over de keuzes die je maakt in je leven.
Ik zou deze graag eens met de leeskring doen. Complex boek. Ik ga 'm ook nog eens lezen, denk ik.
Ik heb het gelezen. Lijkt een heel eenvoudig boek -bijna een sprookje - maar er zit veel in. Alleen: of dat allemaal zo goed is waag ik wel te betwijfelen. Coehlo mengt het Christelijke (Katholieke) geloof met de nodige mystiek. In zijn andere boeken gaat het o.a. over het oproepen van geesten etc.
Voorzichtigheid lijkt me hier wel op z'n plaats.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Heb eens een boekje van Kim Vogel Sawyer gelezen. Ze houdt je aandacht wel vast, maar na afloop heb je een kater.
dennis

Bericht door dennis »

Posthoorn schreef:Heb eens een boekje van Kim Vogel Sawyer gelezen. Ze houdt je aandacht wel vast, maar na afloop heb je een kater.
Hoezo?
DDD

Bericht door DDD »

dennis schreef:
Dodo schreef:
Ik heb het gelezen. Lijkt een heel eenvoudig boek -bijna een sprookje - maar er zit veel in. Alleen: of dat allemaal zo goed is waag ik wel te betwijfelen. Coehlo mengt het Christelijke (Katholieke) geloof met de nodige mystiek. In zijn andere boeken gaat het o.a. over het oproepen van geesten etc.
Voorzichtigheid lijkt me hier wel op z'n plaats.
Ik wilde de auteur inderdaad nog eens nader bestuderen. Maar dit boek heeft weinig onchristelijke gedachten. Ik vond het zeer de moeite waard.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

dennis schreef:
Posthoorn schreef:Heb eens een boekje van Kim Vogel Sawyer gelezen. Ze houdt je aandacht wel vast, maar na afloop heb je een kater.
Hoezo?
Diepgang 0,0. Karaktertekening idem. En alles past wel érg mooi in elkaar.
Mara

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
dennis schreef:
Hoezo?
Ach ja, zo staan in de bieb planken vol met boeken die aan dit profiel voldoen. :huhu
En voorheen stond dat bij elkaar als "streekromans", dus dat kon je overslaan, maar nu staat het allemaal door elkaar heen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
dennis

Bericht door dennis »

'Al ging ik in een dal'. Mooi boekje met stukjes van Luther.
kukkie30

Bericht door kukkie30 »

Ja, dat is waar. Sommige boeken van haar heb ik gelezen, andere weggelegd. Er zit groot kwaliteitsverschil tussen. Zeg niet direct na één boek, 'o, dit is niets'.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Met stip het slechtste boek dat ik in de afgelopen tien jaar las. Slecht geschreven, oppervlakkig, ongeloofwaardig, slecht vertaald, slappe opgewarmde romantische onzin kleffe hap. Gekocht in de kringloopwinkel met het idee dat het best aardig kon zijn ter ontspanning na een drukke week of iets dergelijks. Het gaat met grote vaart weer terug.
http://www.bol.com/nl/p/reis-door-de-pr ... 001551514/
Plaats reactie