DDD schreef:Maar dat is toch helemaal het punt niet? Het spotje wil uitdragen dat ook mensen die aan Gods bestaan twijfelen, in de kerkdiensten welkom zijn. Dat lijkt mij zeer te prijzen.
Los daarvan is vrijwel iedereen van de relatie tussen God en de kerk op de hoogte. Dus dat voegt in een reclamecampagne ook niet veel toe.
Wat betreft het eerste. Mensen die aan het bestaan van God twijfelen zijn zeer welkom in de kerk. Maar hoe zal je hen dan een boodschap meegeven als in de kerk blijkt dat het wél over een bestaande God gaat? Als de boodschap van de 'reclame' niet overeenkomt met het te leveren 'product' in de kerk, dan voelen mensen zich bedot.
Wat betreft het tweede. De 20e eeuw heeft genoegzaam laten zien dat het initiatief tot horizontaal verhaal ook een horizontaal verhaal blijft. De kerk is -nog steeds- geroepen de blijde boodschap van het Evangelie te verkondigen. Dus dat betekent dat je God niet kunt verzwijgen, omdat het Zijn boodschap is.