Precies, en een half uur voordat je naar bed gaat kun je de kachel al op de nachttemperatuur zetten.vlinder schreef: Gewoon verstandig nadenken en niet zodra je binnenkomst direct de kachel op 21 graden terwijl je over een uur naar bed gaat.....
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
wij zijn vrij veel samen thuis maar dan staat de kachel wel wat hoger dan dat we niet thuis zijn.
Vandaag een kooptip:
Dat laatste kan natuurlijk ook voor een klein huishouden. Toiletrollen bederven immers niet!DIKKE PAKKEN
Kies producten die niet overdadig zijn verpakt. Sommige producten komen in individuele plasticjes, in een zak en nog eens een doos. Niet alleen een crime om uit te pakken, ook nog eens slecht voor het milieu. Kies ook voor producten verpakt in karton en papier, materialen die kunnen worden gerecycled. Denk ook eens aan grootverpakkingen: bv.toiletrollen per 24, in plaats van 4. Dat scheelt 5 plastic zakken.
Dan ga je maar weer je boodschappen doen met de auto ipv op de fiets: zo'n groot pak past niet, met alle andere boodschappen erbij...Gijs83 schreef:Vandaag een kooptip:
Dat laatste kan natuurlijk ook voor een klein huishouden. Toiletrollen bederven immers niet!DIKKE PAKKEN
Kies producten die niet overdadig zijn verpakt. Sommige producten komen in individuele plasticjes, in een zak en nog eens een doos. Niet alleen een crime om uit te pakken, ook nog eens slecht voor het milieu. Kies ook voor producten verpakt in karton en papier, materialen die kunnen worden gerecycled. Denk ook eens aan grootverpakkingen: bv.toiletrollen per 24, in plaats van 4. Dat scheelt 5 plastic zakken.
Vandaag een oproep:
Ik heb niet echt tijd om te kijken. Misschien is er iemand die wat tips wil overnemen!Ga naar www.anwb.nl en tik in de zoekmachine: zuinig rijden. U kunt dan zien hoe u zo zuinig en voordelig mogelijk kunt autorijden.
Probeert u deze week eens aan deze tip te houden.
Uw ritjes zullen er niet langer door duren, maar u zult wel degelijk minder benzine verbruiken.
Hmmm is voor mij niet voordelig..ik rij dieselGijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Ik heb niet echt tijd om te kijken. Misschien is er iemand die wat tips wil overnemen!Ga naar http://www.anwb.nl en tik in de zoekmachine: zuinig rijden. U kunt dan zien hoe u zo zuinig en voordelig mogelijk kunt autorijden.
Probeert u deze week eens aan deze tip te houden.
Uw ritjes zullen er niet langer door duren, maar u zult wel degelijk minder benzine verbruiken.

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Vandaag een huishoudtip:
SCHAKEL OVER OP ZONNE-ENERGIE
Wist u dat u tot de helft kunt besparen op uw energierekening met een zonneboiler? Een zonneboiler voorkomt bovendien veel CO2-uitstoot. Kijk daarom voor meer informatie en subsidieregelingen eens op www.milieucentraal.nl.
Vandaag een "Weet u datje"
Weet u dat... Het 10 liter water kost als je de kraan laat lopen terwijl je aan het tandenpoetsen bent?
Hoe hard zet je de kraan dan aan, en hoelang?Gijs83 schreef:Vandaag een "Weet u datje"
Weet u dat... Het 10 liter water kost als je de kraan laat lopen terwijl je aan het tandenpoetsen bent?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Ik gebruik echt niet veel water. Alleen om een tandenborstel nat te maken en mijn mond om te spoelen(een beker vol). Er zullen vast meer gewoontes zijn...Ichtus schreef:Hoe hard zet je de kraan dan aan, en hoelang?Gijs83 schreef:Vandaag een "Weet u datje"
ik snap echt niet waarom je de kraan aan zou laten staan bij het tandenpoetsen. Je hebt op twee momenten water nodig: als je je tandenborstel natmaakt en als je je mond spoelt. Daar tussenin zit ca twee minuten. Waarom zou je die kraan dan laten lopen? Maar goed, ik zal wel geindoctrineerd zijn met deze regel.Gijs83 schreef:Vandaag een "Weet u datje"
Spoelen met water is helemaal niet goed na het tandenpoetsen. Dan kan de fluoride e.d. niet inwerken....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
spoelen met water is essentieel. Anders heb je alle etensresten en caries en plak (da's hetzelfde geloof ik) losgepoetst, en laat je het vrolijk in je mond zitten. Spoelen met water en evt naspoelen met fluoridemondwater.vlinder schreef:Spoelen met water is helemaal niet goed na het tandenpoetsen. Dan kan de fluoride e.d. niet inwerken....
Laatste lijkt me inderdaad beter te kloppen. Het advies is om de tanden te poetsen na het ontbijt en voor het slapen gaan.Zita schreef:spoelen met water is essentieel. Anders heb je alle etensresten en caries en plak (da's hetzelfde geloof ik) losgepoetst, en laat je het vrolijk in je mond zitten. Spoelen met water en evt naspoelen met fluoridemondwater.vlinder schreef:Spoelen met water is helemaal niet goed na het tandenpoetsen. Dan kan de fluoride e.d. niet inwerken....
Vandaag een oproep:
Dat laatste was/is toch de bedoeling: letterlijk en figuurlijk!De verwarming zal in deze dagen steeds vaker en langer aanstaan. Let daarbij wel op 2 dingen: Lucht eerst goed uw huis voordat u de verwarming aanzet. De lucht wordt dan veel sneller warm. En zet de verwarming minimaal 1 uur voordat u naar bed gaat uit. Door de warme lucht blijft het in huis nog zeer aangenaam.
Daar zijn dus de meningen over verdeeld:
Het effect van antimicrobiële fluoridetandpasta kan mogelijk verhoogd worden door na het tandenpoetsen niet te spoelen met water. Véronique Gerardu onderzocht het effect van antimicrobiële middelen op de zuurproductie in tandplaque en de retentie van fluoride in de mondholte
Fluoride helpt het glazuur herstellen van de zuurstoten, en daarom wordt het vaak aan tandpasta’s toegevoegd. Fluoride maakt tandglazuur harder en minder goed oplosbaar in zuur. Spoelen met fluoride na een zuuraanval heeft weinig effect, omdat het zuur dan al zijn ontkalkende uitwerking heeft gehad. Je kunt beter vooraf spoelen. Fluoride heeft twee à drie minuten nodig voordat het werkt. Vandaar dat je ten minste twee minuten moet poetsen. Eigenlijk is het ’t best om je mond niet te spoelen na het tanden poetsen. Dan werken de ingrediënten van de tandpasta nog beter.
Het beste is om na te spoelen met mondspoeling, maar niet met gewoon kraanwater.Elmex schreef:Er wordt geadviseerd om na het poetsen van de tanden niet direct na te spoelen met water. Dit om te voorkomen dat de werkzame stoffen die in de tandpasta zitten niet weggespoeld worden. Ter aanvulling op het tandenpoetsen kan er gekozen worden voor het spoelen met tandspoeling.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.