JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

Mister
Administrator

Re: JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

Bericht door Mister »

@ Cparice: subjectief volgens Van Dale:

sub·jec·tief bn, bw persoonlijk, volgens eigen mening; partijdig (tegenst objectief): een ~ oordeel
caprice

Bericht door caprice »

Mister schreef:@ Cparice: subjectief volgens Van Dale:

sub·jec·tief bn, bw persoonlijk, volgens eigen mening; partijdig (tegenst objectief): een ~ oordeel
Ja. En dus...?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Ariene

Bericht door Ariene »

caprice schreef:

Ja. En dus...?
Was je mening subjectief
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ariene schreef:
caprice schreef:

Ja. En dus...?
Was je mening subjectief
:ouioui
caprice

Bericht door caprice »

Kan best zijn, maar daar ging het niet over. :jongle
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

caprice schreef:Kan best zijn, maar daar ging het niet over. :jongle
Tjonge zeg, waarom erken je gewoon niet dat jouw mening subjectief is? Het is zo omdat jij dat vindt. Dat is je goed recht. Anderen hoeven je mening niet te delen. Hun goed recht. Dan is jouw mening subjectief. Klaar, simpel.
caprice

Bericht door caprice »

Mister schreef:
Tjonge zeg, waarom erken je gewoon niet dat jouw mening subjectief is? Het is zo omdat jij dat vindt. Dat is je goed recht. Anderen hoeven je mening niet te delen. Hun goed recht. Dan is jouw mening subjectief. Klaar, simpel.
Ja, dus?

Volgens mij had ik het al erkend. Het ging me nu even om het feit dat bezwaren (of gevoelens daarvan) via een dergelijke 'gesprek' op een (liefst doodlopend) zijspoor wordt getracht te zetten.

Ik steek het niet onder stoelen of banken. Het is gevaarlijk voor je ziel om op dergelijke avonden te komen. En nu is het misschien maar beter om naar bed te gaan. Welterusten.
Dr. J.H. Bavinck
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

caprice schreef:
Mister schreef:
Ja, dus?

Volgens mij had ik het al erkend. Het ging me nu even om het feit dat bezwaren (of gevoelens daarvan) via een dergelijke 'gesprek' op een (liefst doodlopend) zijspoor wordt getracht te zetten.

Ik steek het niet onder stoelen of banken. Het is gevaarlijk voor je ziel om op dergelijke avonden te komen. En nu is het misschien maar beter om naar bed te gaan. Welterusten.
:hi
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

caprice schreef:Ik steek het niet onder stoelen of banken. Het is gevaarlijk voor je ziel om op dergelijke avonden te komen. En nu is het misschien maar beter om naar bed te gaan. Welterusten.
Dat laatste is misschien wel waar, ja.
Het eerste: wat zou het fijn zijn als we dit soort boude beweringen in elk geval in zouden formuleren als "het is naar mijn mening..." of "ik vind dat het .... is om..."
De stelligheid van beweringen als "Het is" (alsof het zo is....) staat mij tegen. :Oo
~~Soli Deo Gloria~~
henriët

Bericht door henriët »

Hendrikus schreef:
caprice schreef:Ik steek het niet onder stoelen of banken. Het is gevaarlijk voor je ziel om op dergelijke avonden te komen. En nu is het misschien maar beter om naar bed te gaan. Welterusten.
Het eerste: wat zou het fijn zijn als we dit soort boude beweringen in elk geval in zouden formuleren als "het is naar mijn mening..." of "ik vind dat het .... is om..."
De stelligheid van beweringen als "Het is" (alsof het zo is....) staat mij tegen. :Oo
ik begrijp dat ja..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
Als je het met zulke grote letters schrijft dan ben ik het met je eens. Maar als je gewoon je mening weergeeft, wat is daar dan mis mee? Het komt bij mij niet zo over. Als je overtuigd bent dat je er beter niet naar toe kan gaan, dan moet je dat niet doen.
En er is een spreekwoord dat begint met: Wie meent te staan....... (zoek het niet op, als je er tegen bent) Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat een ieder te beinvloeden is.
Laatst gewijzigd door albion op 11 nov 2008, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:Als je het met zulke grote letters schrijft dan ben ik het met je eens. Maar als je gewoon je mening weergeeft, wat is daar dan mis mee? Het komt bij mij niet zo over. Als je overtuigd bent dat je er beter niet naar toe kan gaan, dan moet je dat niet toe.
En er is een spreekwoord dat begint met: Wie meent te staan....... (zoek het niet op, als je er tegen bent) Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat een ieder te beinvloeden is.
Jij maakt kennelijk geen onderscheid tussen een mening en een feit.
Nou, ik kijk daar toch een beetje anders tegenaan. Als iemand zegt "Het is...", dan ga ik ervan uit dat het ook daadwerkelijk zo is, en niet dat het alleen een mening is.
Zeker als het om zulke grote dingen gaat ("Het is gevaarlijk voor je ziel") past wel enige terughoudendheid: dan zeg je "Naar mijn mening is het..." of "Ik vind het..."
In een setting als "Het is frisjes vandaag" luistert dat minder nauw, vind ik.
~~Soli Deo Gloria~~
Gert10

Bericht door Gert10 »

M.i. moeten we de invloed van JijDaar! niet onderschatten. Zoekende jongeren worden op een actieve manier op de been geholpen omdat ze iets denken te vinden waar ze al zo lang naar zochten. Twijfelende jongeren worden in diverse lezingen opgeroepen om te 'kiezen' en voelen zich aangesproken en raken enthousiast door het WIJ gevoel wat word gecreerd. Het interkerkelijke karakter bevorderd in veel geval verandering van kerkverband onder jongeren.
Daarnaast zijn de organiserende personen 'vrij evangelisch' qua kerkverband en over het algemeen roept dit bezwaren op bij de kerkelijke gemeenten die dit forum als doelgroep heeft aangewezen.

Ik begrijp de waarschuwende toon van dhr. Kroon en sluit mij er graag bij aan.
Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
BJD

Bericht door BJD »

Gert10 schreef:Twijfelende jongeren worden in diverse lezingen opgeroepen om te 'kiezen' en voelen zich aangesproken
Gelukkig wel... "kies dan heden wie gij dienen zult".
freek

Bericht door freek »

Gert10 schreef:M.i. moeten we de invloed van JijDaar! niet onderschatten. Zoekende jongeren worden op een actieve manier op de been geholpen omdat ze iets denken te vinden waar ze al zo lang naar zochten. Twijfelende jongeren worden in diverse lezingen opgeroepen om te 'kiezen' en voelen zich aangesproken en raken enthousiast door het WIJ gevoel wat word gecreerd. Het interkerkelijke karakter bevorderd in veel geval verandering van kerkverband onder jongeren.
Daarnaast zijn de organiserende personen 'vrij evangelisch' qua kerkverband en over het algemeen roept dit bezwaren op bij de kerkelijke gemeenten die dit forum als doelgroep heeft aangewezen.

Ik begrijp de waarschuwende toon van dhr. Kroon en sluit mij er graag bij aan.
Beste Gert10,

ik begrijp je punt (hoewel je dit niet zelf bedacht hebt), maar...ik ben heel benieuwd hoe zoekende jongeren in jouw gemeente geholpen worden. De ervaring leert (de mijne iig wel) dat het daar nog wel eens aan schort. Daarom is enige terughoudendheid wel op zijn plaats.
Ik heb pas dr. Velema gehoord op een - o foei - JijDaar-avond. Daar werden zoekende jongeren inderdaad gewezen op dat waar ze misschien al zolang naar zochten: de boodschap van 'Gods welwillendheid jegens ons'. Ik kan je verzekeren: er zijn slechtere gelegenheden om je tijd mee te vullen.
Gesloten