Kinderpraat

MarthaMartha

Re: Kinderpraat

Bericht door MarthaMartha »

tja... soms vraag je je af of het wel onder kinderpraat valt, maar goed....

er stond een buurjongetje aan de deur, hij komt wel vaker een praatje maken...
ik deed de deur open, hij knippert met zijn ogen en vraagt stomverbaasd: zwanger?
ik: "ja, wist je dat nog niet?" nee, hij wist nog van niks....
vraagt hij: "van deze?" en wijst met zijn duim naar Democritus......

:bobo
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
BJD

Bericht door BJD »

MarthaMartha schreef:tja... soms vraag je je af of het wel onder kinderpraat valt, maar goed....

ik deed de deur open, hij knippert met zijn ogen en vraagt stomverbaasd: zwanger?

:haha :haha stel dat het niet zo was :huhu
MarthaMartha

BJD schreef:
MarthaMartha schreef:tja... soms vraag je je af of het wel onder kinderpraat valt, maar goed....

:haha :haha stel dat het niet zo was :huhu
moet je niet aan denken natuurlijk.....
maar dan nog, het idee dat zo'n joch dat vraagt en dat je ter plekke moet biechten..... :mosc
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Puberpraat is nog leuker dan kinderpraat.
Het laatste uur had ik een derde klas, met daarin een adhd'ertje van het ergste soort. Meneer is niet vies van een schuine mop, blaat overal tussendoor, zit op een prikkelarme plaats alsnog te stuiteren en vandaag leek (en bleek) hij erger dan ooit. Met een klap kwamen zijn boeken op tafel, en toen de rest van de klas stil was en ik net aan een zeer belangwekkend verhaal begon, tetterde hij: 'en ik heb m'n huiswerk lekker niet gemaakt'. 'Fijn joh', zei ik. 'Dat zou ik dan ook maar doen met m'n examen, want dat wordt niks zo.' Halverwege mijn zin kwam hij alweer triomfantelijk: 'want we hebben d'r een baby bij!' Apetrots. Geboortekaartje zat in zijn tas, dus dat hebben we eerst maar eens bewonderd. Toen het gewicht doorgenomen, het stemvolume en wat hem betreft hadden we het de rest van de middag 'over die baby z'n dikke snoet' gehad. Heeeeeerlijk.

't Is de derde leerling van mij binnen twee weken die gezinsuitbreiding heeft, en allemaal willen ze het zo graag vertellen maar weten ze niet hoe. En bij allemaal begint het met de mededeling dat ze echt hun huiswerk niet konden maken. Op het stereotype: waarom?, komt dan de baby tevoorschijn. Foto's, kaartje, het liefst namen ze het kind zelf mee.
helma

Bericht door helma »

grote mond..klein hartje :huhu
helma

Bericht door helma »

pas op zondagmorgen aan tafel;
we lazen psalm 84: "de HEERE zal genade en eer geven, Hij zal het goede niet onthouden aan wie in oprechtheid zijn weg gaat."
Vraagt mijn dochtertje van 6 na 't lezen: "mam, waaróm onthoudt de Heere het goede niet??"
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mijn zoon had het 's morgens op school over bidden gehad en daarbij een mooi hulpmiddel gekregen om te onthouden waaruit een gebed kan bestaan. Dat wil ik met jullie delen:
D(uim) = Danken, daar begin je mee
W(ijsvinger) = Wereld, bidden doe je niet alleen voor jezelf, principe van voorbede
M(iddelvinger) = Mijzelf, je mag ook voor jezelf bidden
R(ingvinger) = Reinigen, nl. van zonde. Hierbij kan je denken aan een schoon/nieuw hartje, maar ook om een specifieke zonde
P(ink) = Prijzen, sluit je gebed af met lofprijzing.

Zelf heb ik dit ook gebruikt op de zondagschool, in combinatie met het onze Vader (eerst 3x U, dan 3x ons)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

JolandaOudshoorn schreef:Mijn zoon had het 's morgens op school over bidden gehad en daarbij een mooi hulpmiddel gekregen om te onthouden waaruit een gebed kan bestaan. Dat wil ik met jullie delen:
D(uim) = Danken, daar begin je mee
W(ijsvinger) = Wereld, bidden doe je niet alleen voor jezelf, principe van voorbede
M(iddelvinger) = Mijzelf, je mag ook voor jezelf bidden
R(ingvinger) = Reinigen, nl. van zonde. Hierbij kan je denken aan een schoon/nieuw hartje, maar ook om een specifieke zonde
P(ink) = Prijzen, sluit je gebed af met lofprijzing.

Zelf heb ik dit ook gebruikt op de zondagschool, in combinatie met het onze Vader (eerst 3x U, dan 3x ons)
Er moet ook zo'n rijtje zijn met voorbeden: de middelvinger is de grootste: voor de regering. De ringvinger is de zwakste: de vervolgden. De duim staat het dichtstbij: voor jezelf. De wijsvinger: voor hen die dichtbij je staan. En dan is er nog iets met de pink: de jonggelovigen, als ik me niet vergis.
helma

Bericht door helma »

Gisteravond keken we een lezing van Paul Washer (goedkope genade)
Ook de kleintjes mochten meekijken. Zegt de jongste: "maar ik kan geen Engels hoor!"
Oh geef niet, zegt Els (9): "het is met lichamelijke ondertiteling....."
(tolk)
MarthaMartha

helma schreef:Gisteravond keken we een lezing van Paul Washer (goedkope genade)
Ook de kleintjes mochten meekijken. Zegt de jongste: "maar ik kan geen Engels hoor!"
Oh geef niet, zegt Els (9): "het is met lichamelijke ondertiteling....."
(tolk)
:humhihi :humhihi :humhihi
helma

Bericht door helma »

van de week stond de radio aan over nieuws uit Libië.
Er werd iets gezegd over het feit dat Gadaffi de burgers wilde bewapenen.
"ik doe mooi niet mee" zegt onze jongste dochter.

(als je Burger heet hoor je je naam nog al eens noemen op het nieuws...)
MarthaMartha

helma schreef:van de week stond de radio aan over nieuws uit Libië.
Er werd iets gezegd over het feit dat Gadaffi de burgers wilde bewapenen.
"ik doe mooi niet mee" zegt onze jongste dochter.

(als je Burger heet hoor je je naam nog al eens noemen op het nieuws...)
:fleur
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

Dochtertje van mijn vriendin vraagt: "Waarom zijn er alleen mannen dominee?" Mijn vriendin antwoord: Dat staat in de Bijbel. Vervolgens lichtte ze dat kort toe.

Dochtertje zegt: "O ja mam, ik begrijp het. De dominee zegt dat met dopen ook altijd: “de vrouwen mogen gaan zitten, die hebben we toch niet nodig.” (ds. zegt na het jawoord: de vrouwen mogen gaan zitten, indien nodig...)

:)
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
hmprff

Bericht door hmprff »

Katharina van Bora schreef:Dochtertje van mijn vriendin vraagt: "Waarom zijn er alleen mannen dominee?" Mijn vriendin antwoord: Dat staat in de Bijbel. Vervolgens lichtte ze dat kort toe.

Dochtertje zegt: "O ja mam, ik begrijp het. De dominee zegt dat met dopen ook altijd: “de vrouwen mogen gaan zitten, die hebben we toch niet nodig.” (ds. zegt na het jawoord: de vrouwen mogen gaan zitten, indien nodig...)

:)
:haha
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
helma

Bericht door helma »

oh heerlijk!!

Dat doet me denken aan vroeger.
Als wij ziek waren en thuis moesten blijven uit de kerk werd er van tevoren een casettebandje met een preek aangezet zodat je die kon luisteren. (Of je mocht samen Bart en Kees lezen) Een van je zussen mocht dan bij je thuis blijven.
Wij zetten het bandje aan en de dominee begon met het votum en we hoorden: Die de hemel en aarde niet heeft geschapen.
Geschokt keken we elkaar aan. wát???
We draaiden nog eens terug om te horen of hij dat echt zei; en weer hoorden we duidelijk dat hij 'niet' zei.
Naar zo'n goddeloze dominee wilden we niet luisteren :mad
We zetten de castterecorder stop.

(Natuurlijk zei hij: 'uit niet' maar dat misten we op een of andere manier) :haha
Plaats reactie