Wat voor auto rijden wij?

Mara

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Mara »

refo schreef:
Mara schreef:
Mister schreef:O ja, ik moet een afspraak maken voor de APK.

*Legt vast geld apart*
Met een jaarbeurt is dat toch gratis :quoi
Bij mijn garage wel :)
Er is niets gratis op deze wereld.
Behalve het opgaan van de zon natuurlijk.

Dat iets niet op de rekening staat wil niet zeggen dat het gratis is.
Ik krijg anders een gespecificeerde rekening, waarop elke V snaar, liter olie en schroefje vermeld staat.
In feite zal het niet gratis zijn, in die zin, maar ik weet zeker dat ik elders meer zal betalen voor de grote beurt.
Ik vind het een leuk gebaar :)
Zo is overal azijn op te gooien :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Mara schreef:

*Legt vast geld apart*
Klopt, maar de APK zit gekoppeld aan een grote beurt, daar kom ik niet onderuit. Wil deze auto nog even meekunnen moet er wel goed onderhoud gepleegd worden.
Ander

Bericht door Ander »

refo schreef:Dat is sinds 1945 in ons kerkverband niet meer zo.
Sindsdien is het opgaan van de zon voor niets.
Wel interessant om die algemene genadediscussie nog eens te voeren. De zo ongeveer oudste nog dienstdoende emeritus uit jouw verband maakte zich nog wat boos over dat besluit uit 1945: weg met die theologie, zei hij. Dus het valt nog wel mee met jouw kerkverband, refo! ;)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ander schreef:
Wel interessant om die algemene genadediscussie nog eens te voeren. De zo ongeveer oudste nog dienstdoende emeritus uit jouw verband maakte zich nog wat boos over dat besluit uit 1945: weg met die theologie, zei hij. Dus het valt nog wel mee met jouw kerkverband, refo! ;)
:offtopic
Ander

Bericht door Ander »

Mister schreef:
Ander schreef:
:offtopic
Ja van auto''s naar algemene genade. Jaja, 't kan verkeren.
Mara

Bericht door Mara »

Mister schreef:
Mara schreef:

*Legt vast geld apart*
Klopt, maar de APK zit gekoppeld aan een grote beurt, daar kom ik niet onderuit. Wil deze auto nog even meekunnen moet er wel goed onderhoud gepleegd worden.
O bij jou dus ook :)
Oei, ik hoop dat het je niet te veel gaat kosten. Moeten er dure dingen vervangen worden ?
Maar soms valt de prijs van het onderdeel mee, maar zijn het de uren die tellen :fi
Ik ben in het gelukkige bezit van een nieuwe, net een half jaar oud, dus voor mij nog even niet, zelfs geen wegenbelasting meer (scheelt toch 2 tientjes in de maand :super )
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Op 28 februari 1935 schreef ds Kersten in de SB precies het tegenovergestelde van wat in 45 besloten is.

Maar nu maar weer over auto's, want soms moet iedereen opeens ontopic.
Enig beleid schijnt daar niet achter te zitten.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Mara schreef:
Mister schreef:
Mara schreef:

*Legt vast geld apart*
O bij jou dus ook :)
Oei, ik hoop dat het je niet te veel gaat kosten. Moeten er dure dingen vervangen worden ?
Maar soms valt de prijs van het onderdeel mee, maar zijn het de uren die tellen :fi
Ik ben in het gelukkige bezit van een nieuwe, net een half jaar oud, dus voor mij nog even niet, zelfs geen wegenbelasting meer (scheelt toch 2 tientjes in de maand :super )
Nou ja, de kilometerstand loopt rap op en volvo onderdelen zijn niet de goedkoopste. ;)
Het comfort wat er voor terug komt is het toch wel waard hoor...
Ander

Bericht door Ander »

refo schreef:Op 28 februari 1935 schreef ds Kersten in de SB precies het tegenovergestelde van wat in 45 besloten is.
Tja, voortschrijdend inzicht... Met behulp van SB. ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Onze supersonische bolide, een Daihatsu Cuore uit 1999 gaat met pensioen. Bij de laatste APK-keuring bleken de reperatiekosten nog hoger te zijn dan de duizelingwekkende waarde van deze auto.

Afbeelding

Dus, dit weekend gaan we ons maar eens oriënteren op wat anders, nieuw of occassion. Het eisenpakket:

- Zuinige auto met zo min mogelijk milieubelasting en ook niet teveel wegenbelasting
- Klein, in onze buurt (voor het autotijdperk) zijn de straten en parkeerplaatsen zo nauw dat je geen grote auto wil
- Niet te duur in de aanschaf
- Liefst verstelbare stoel, Joanne en ik verschillen een cm of 20 (en ja, ik heb me ingeschreven voor lessen)

Dus, ik ben benieuwd waar we mee thuiskomen. Vast weer een kleine "zakjapanner" maar dan wel iets moderner dan de vorige :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Marnix schreef:Onze supersonische bolide, een Daihatsu Cuore uit 1999 gaat met pensioen. Bij de laatste APK-keuring bleken de reperatiekosten nog hoger te zijn dan de duizelingwekkende waarde van deze auto.

Afbeelding

Dus, dit weekend gaan we ons maar eens oriënteren op wat anders, nieuw of occassion. Het eisenpakket:

- Zuinige auto met zo min mogelijk milieubelasting en ook niet teveel wegenbelasting
- Klein, in onze buurt (voor het autotijdperk) zijn de straten en parkeerplaatsen zo nauw dat je geen grote auto wil
- Niet te duur in de aanschaf
- Liefst verstelbare stoel, Joanne en ik verschillen een cm of 20 (en ja, ik heb me ingeschreven voor lessen)

Dus, ik ben benieuwd waar we mee thuiskomen. Vast weer een kleine "zakjapanner" maar dan wel iets moderner dan de vorige :)
http://www.suzukiactie.nl/?gclid=CKDApo ... DgodfjAKbw :super :super :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Da's wel een hele scherpe actie van Suzuki. Wij rijden ook een Suzuki uit 1995 of zoiets. Als 2e auto, dus we rijden er erg weinig km's mee. Maar dat bevalt erg goed. Ook service van garage en prijzen daar vind ik best goed (merkdealer).
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

eilander schreef:Da's wel een hele scherpe actie van Suzuki. Wij rijden ook een Suzuki uit 1995 of zoiets. Als 2e auto, dus we rijden er erg weinig km's mee. Maar dat bevalt erg goed. Ook service van garage en prijzen daar vind ik best goed (merkdealer).
Hmm, een 50/50 deal. 2x 5000 euro dus?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mister schreef:
eilander schreef:Da's wel een hele scherpe actie van Suzuki. Wij rijden ook een Suzuki uit 1995 of zoiets. Als 2e auto, dus we rijden er erg weinig km's mee. Maar dat bevalt erg goed. Ook service van garage en prijzen daar vind ik best goed (merkdealer).
Hmm, een 50/50 deal. 2x 5000 euro dus?
Ja het is wel belangrijk om goed alle letters te lezen, ook de kleine. Hoewel: een afprijzing van 11.372 naar 5349 is zonder die kleine lettertjes natuurlijk niet echt geloofwaardig...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Plaats reactie